Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@02:01:55 GMT

بیانیه الفتح درباره پیشنهاد ایت الله سیستانی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۲۴۹۴

بیانیه الفتح درباره پیشنهاد ایت الله سیستانی

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، ائتلاف الفتح عراق با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: با توجه به توصیه‌های آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور می‌خواهیم تا با پیشنهاد ایشان مبنی بر تشکیل کمیته‌ای جهت تعیین گام‌های عملی در مبارزه با فساد و تحقق اصلاحات، تعامل مثبت داشته باشند و اجازه اطلاع دقیق از اوضاع کنونی را به اعضای این کمیته بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: مرجعیت دینی همواره بر حفظ امنیت ملت عراق تأکید داشته و از نزدیک منافع این ملت را پیگیری می‌کند. ایشان به منظور تحقق آمال و خواسته‌های ملت صبور عراق توصیه‌هایی را به مقامات سیاسی کشور کرده‌اند.

ائتلاف الفتح در ادامه آورده است: ما در ائتلاف الفتح متعهد می‌شویم که با احزاب سیاسی دیگر در عراق همکاری داشته باشیم و تمام تلاش خود را برای وضع قوانین لازم جهت موفقیت این کمیته و اجرای برنامه‌های آن به کار ببندیم.

سید احمد الصافی، نماینده مرجعیت عالی دینی عراق در کربلای معلی در خطبه‌های نماز جمعه بار دیگر پیشنهاد مرجعیت مبنی بر تشکیل کمیته مستقل برای مشخص کردن گام‌های مبارزه با فساد و تحقق اصلاح را تکرار کرد و گفت این پیشنهاد می‌تواند راهی برای حل بحران باشد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عراقی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور برای اولین بار به دلیل ترس از یورش معترضان به مقرهای دولتی در ذی‌قار برای محافظت از این مقرها وارد عمل شد.

وی افزود: نیروهایی از ارتش عراق وارد مرکز شهر الناصریه شده و برای اولین بار به جای نیروهای پلیس حفاظت از تأسیسات دولت محلی را بر عهده گرفتند.

این منبع گفت: این اقدام پس از آن صورت گرفت که اطلاعاتی از قصد برخی معترضان برای یورش به ساختمان فرمانداری در مرکز شهر الناصریه به دست آمد.

پیش از این نیروهای وابسته به وزارت کشور عراق مسؤولین حفاظت از نهادهای دولتی ازجمله ساختمان فرمانداری و شورای استان ذی‌قار را بر عهده داشتند.

310 310

کد خبر 1307817

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آیت الله سید علی سیستانی عراق ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ اربعین خودرو باشگاه پرسپولیس مجلس شورای اسلامی عربستان عراق سینمای ایران لژیونر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آنها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 6089222

دیگر خبرها

  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • الهلال، قهرمان هشتاد امتیازی لیگ عربستان
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها