Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@01:25:09 GMT

نشست مشترک بخش شعائر و موکبهای حسینی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۲۷۰۴

نشست مشترک بخش شعائر و موکبهای حسینی

این نشست در سالن کنفرانسهای امام حسن (عليه السلام) در آستان قدس عباسی و با حضور برخی نمایندگان ادارات خدماتی و امنیتی استان کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش شعائر و موکبهای حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستانهای قدس حسینی و عباسی عصر روز چهارشنبه 10 مهر 98 مصادف با 2 اکتبر 2019 نشست گسترده ای را با نمایندگی های خود در استانهای عراق به منظور سازماندهی ورود دسته ها به استان کربلا و نیز ارائه خدمات پزشکی و غیره طی ایام اربعین برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشست در سالن کنفرانسهای امام حسن (عليه السلام) در آستان قدس عباسی و با حضور برخی نمایندگان ادارات خدماتی و امنیتی استان کربلا برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم آیات مبارکی از کلام الله مجید تلاوت شد و سپس ریاض نعمه السلمان، رئیس بخش مذکور طی ایراد سخنرانی به نقش پیشگامانه شعائر حسینی در حفظ و ماندگاری مکتب اهل بیت (عليهم السلام) از طریق نشر مکارم وفضائلی پرداخت که اهداف نهضت حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) را به تصویر می کشد. شعائر حسینی از مهمترین عوامل پیوند معنوی با اهل بیت (عليهم السلام) و بیانگر نزاع ابدی حق و باطل است.

 

وی افزود: این شعائر، مبارزه امام حسین (عليه السلام) را به تصویر می کشد بنابراین ستمگران برای محو شعائر که نماد مقابله با ظلم و طغیان است تلاش نمودند. در مقابل ما نیز وظیفه داریم تصویر روشن و متناسب با قداست و عظمت آن را نشان دهیم.

 

سپس حاج صلاح المعروف، به نیابت از نمایندگی های موکبها و واحدهای شعائر در عراق به ایراد سخنرانی در این خصوص پرداخت.

 

در این کنفرانس نقطه نظرات حاضران جهت دستیابی به راهکارهای مناسب مطرح شد.

 

شایان ذکر است، این کنفرانس مکمل کنفرانسهای پیشین دو آستان قدس حسینی و عباسی است که همه آنها در راستای خدمت به زائران کربلا و شعائر حسینی است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد موکب اربعین هفته نیروی انتظامی استان همدان اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا