Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:44:58 GMT

مراقب باشید در دیوار سرتان کلاه نرود!

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۲۷۲۵

مراقب باشید در دیوار سرتان کلاه نرود!

کلاهبرداری‌هایی از طریق سایت دیوار، شیپور و ... در حال رخ دادن است که افراد هنگام معامله در این سایت‌ها باید شش دانگ حواس‌شان را جمع کنند تا سرشان کلاه نرود. این هشداری است که معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا مطرح کرده است. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه کلاهبرداران در سایت‌های دیوار و شیپور با روش‌ها و شگرد‌های گوناگون از مردم سواستفاده می‌کنند به «جوان آنلاین» می‌گوید: «برخی از کلاهبرداران یک آگهی جعلی در سایت دیوار قرار می‌دهند و با مهارت بسیار کالا را با شرایط خاص و عمدتا زیر قیمت بازار عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کلاهبرداران با مهارت کلامی اینطور القا می‌کنند که مشتریان زیادی برای خرید این کالا مشتاق هستند و به فرد تماس گیرنده می‌گویند که مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کند.»

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه در یکی از کلاهبرداری‌ها یک آبگرمکن دیواری 400 هزار تومانی به 16 نفر فروخته شده است، ادامه می‌دهد: «بسیاری از افراد در دام کلاهبرداران افتاده و با پرداخت بیعانه به حساب فروشنده کلاهبردار، پول خود را از دست داده‌اند؛ بنابراین نباید تا رویت جنس و دریافت آن به‌هیچ عنوان مبلغی به حساب شخص فروشنده واریز شود.»

سرهنگ پاشایی به موارد دیگری از کلاهبرداری‌ها در سایت دیوار اشاره می‌کند و می‌گوید: «فروش اموال سرقتی در سایت دیوار نیز از دیگر موارد کلاهبرداری‌های انجام شده است که بار‌ها نسبت به آن هشدار داده‌ایم؛ بنابراین لازم است که خریدار فاکتور اجناس را نیز مطالبه کند یا اگر فاکتور موجود نیست از فروشنده بخواهد که در پشت کپی کارت ملی یا شناسنا‌مه‌اش، مشخصات کالا به‌علاوه مبلغ فروخته شده را بنویسد و امضا کند.»

او همچنین اظهار می‌دارد: «خریداران بهتر است از مکان معلوم اقدام به خرید کنند، نه اینکه شخص با آن‌ها بر سر یک خیابان یا چهارراه قرار بگذارد و معامله را در آنجا انجام دهد.»

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین نسبت به بدل‌اندازی‌ها هشدار می‌دهد و به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «برخی از کلاهبرداران هنگام تحویل اجناس، اصل آن را به مشتری نشان می‌دهند، مثلا یک گوشی موبایل 8 میلیون تومانی را به دست مشتری می‌دهند، اما پس از تایید کالا به بهانه اینکه آن را داخل پاکت بگذارند، مدل تقلبی آن را تحویل می‌دهند که این کار به‌سرعت انجام می‌شود و بیشتر مشتریان متوجه این جابه‌جایی نمی‌شوند.»

سرهنگ پاشایی در پایان هشدار می‌دهد: «برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از خریدار بخواهید که پس از انتقال وجه در پشت فیش واریزی بنویسد که این مبلغ را بابت خرید کالا برای شما واریز کرده است تا بعدا مدعی انتقال وجه اشتباهی نشود و شما را به دردسر نیندازد.»

او در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.

منبع : روزنامه جوان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید

 سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

به گزارش ایرنا، «اصغر بالسینی با بیان اینکه سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند، اظهار داشت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

وی ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به اینکه طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است، گفت: عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی در پایان با تاکید بر اینکه عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است، بیان کرد: دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید