Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عباس حلوایی‌زاده سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر (عج) که شامل یک محور روگذر مستقیم از بلوار امام علی (ع) به سمت بلوار کبیری است و یک رمپ جهتی با ارتفاع مثبت۲ نیز از بلوار امام علی (ع) به سمت بلوار خلیج فارس است احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم هدف از این طرح را اتصال کامل محور امام علی (ع) به خلیج فارس به منظور کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور شهروندان به ویژه زائران مسجد مقدس جمکران دانست و افزود: این پروژه با مبلغ ۴۶ میلیارد تومان از سوی شهرداری قم با سازمان توسعه و عمران شهرداری منعقد گردیده است.

حلوایی زاده با اشاره به شاخصه‌های این طرح، تصریح کرد: طول اصلی پل محور مستقیم ۳۵۰ متر است که عرض باند هر طرف حدوداً ۱۳ متر است.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تصریح کرد: پیشرفت پروژه سازه اصلی محور مستقیم تکمیل شده است و تنها درگیری آن در قسمت فصل مشترک رمپ جهتی و محور مستقیم بوده است که امکان استفاده و بهره‌برداری از محور مستقیم را ایجاد نمی‌کرد که تصمیم بر این شد که ابتدا سازه رمپ جهتی تکمیل شود تا بتوان در اسرع وقت محور مستقیم را بازگشایی کرد و بعد از آن عملیات تکمیلی رمپ جهتی انجام شود.

حلوایی زاده عنوان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر (عج) تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که مهم‌ترین بخش آن مربوط به ۱۰۰ متر دهنه که به صورت سه دهنه متوالی و به صورت کابلی اجرا شده بود و حجم بتن آن بالغ بر ۱۱۰۰ متر مکعب بود با موفقیت بتن‌ریزی شده است.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ادامه داد: پل رمپی نیز دارای ۴۹۵ متر طول، ۹.۵ متر عرض متوسط و ۱۴ پایه با ارتفاع ۴ تا ۱۵ متر به صورت متغیر به علت اختلاف سطح است.

حلوایی زاده عنوان کرد: سطح عرشه محور مستقیم در این طرح ۹ هزار و چهار متر مربع است و ۱۰۵ شمع و ۲۲ پایه در این طرح بکار برده شده است.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ارتفاع زیاد زیر عرشه تا کف ایستگاه مترو با ارتفاعی حدود ۲۵ متر را از دیگر شاخصه‌های این طرح دانست و عنوان کرد: با توجه به این میزان ارتفاع حجم بسیار زیادی اسکافلد برای پایداری عرشه مورد نیاز بود که با توان مهندسی نیرو‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری قم و تلاش مشاور کارفرما حاصل شد.

او مطرح کرد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است احتمال دارد تا دو ماه آینده محور مستقیم بازگشایی شود.

حلوایی زاده اضافه کرد: یک هفته پس از اینکه نتایج آزمایشگاهی حاصل شود عملیات کشش کابل و باز کردن قالب‌های زیر پل و آزادسازی محور مستقیم و در پیرو آن تکمیل عملیات روسازی از جمله هندریل، احداث پیاده‌رو، پایه چراغ و روشنایی، عایق‌کاری و آسفالت برای محور مستقیم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

بازگشایی مسیر مستقیم تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر تا ۲ ماه آینده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک

شهردار منطقه ۳ تهران جزئیات جدیدی از سه طبقه کردن میدان ونک را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع درحال مطالعات است. کار‌های مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

 

شهردار منطقه ۳ تهران در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلا سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران را داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلا طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر و از تونل توحید بزرگتر است. کار بزرگی است و نیازمند مطالعات جدی است.

جوانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر این طرح تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود در سال آینده ممکن است به کلنگ زنی برسد. اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست. ما از معاونت فنی و عمران خواهش کردیم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهار راه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت، ولی عصر این پروژه را در اولویت قرار دهند که زیر گذر میدان ونک هم در برنامه مطالعاتی انجام شود که در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

دیگر خبرها

  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • میدان ونک سه طبقه می شود + جزئیات
  • میدان ونک ۳ طبقه می‌شود
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک
  • احتمال کلنگ‌زنی طرح سه طبقه میدان ونک در سال آینده
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح