Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:13:44 GMT

۹۵ درصد جمعیت خداآفرین مخاطب اداره دامپزشکی هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۳۱۵۴

۹۵ درصد جمعیت خداآفرین مخاطب اداره دامپزشکی هستند

علی امیری راد روز دوشنبه در نشست با کارکنان دامپزشکی خداآفرین افزود: خداآفرین به دلیل مرزی بودن و داشتن جمعیت ۶۰ درصدی عشایری از لحاظ دامپزشکی در مقایسه با سایر شهرستان ها حساسیت ویژه ای دارد و باید در راستای تامین سلامت دام و فرآورده های دامی و جلوگیری از ورود و شیوع بیماری ها اقدامات اثرگذاری به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حوزه دامپزشکی خداآفرین هیچ مشکلی وجود ندارد، اما برای جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، مجموعه دامپزشکی باید همیشه در حالت آماده باش باشد و مراقبت، پایش، رصد و کنترل بیماری ها در روستاها به صورت مستمر و دقیق انجام گیرد.

امیری راد با بیان اینکه با توجه به اینکه بهره برداران و دریافت کنندگان خدمات دامپزشکی جمعیت روستایی و عشایری هستند، گفت: به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی و غذایی و سلامت، آموزش و ارتقای فرهنگ دامداری باید در اولویت دامپزشکی باشد.

وی ادامه داد: دامپزشکان از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در امر اطلاع رسانی استفاده نمایند.

فرماندار خداآفرین با اشاره به اینکه تعداد ۱۷۰ هزار راس دام سبک و ۳۰ هزار راس دام سنگین در خداآفرین وجود دارد، افزود:  در ۶ ماهه  نخست امسال تعداد ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مقابله با بیماری تب برفکی و ۸۷ هزار راس در مقابله با بیماری بروسلوز، ۶ هزار راس برای مقابله با شاربن و ۳۵هزار راس در مقابله با آبله، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، هاری و لمپی اسکین واکسیناسیون شده اند.

به گزارش ایرنا، در شهرستان خداآفرین تعداد ۶ درمانگاه دامپزشکی و ۸ نفر واکسیناتور در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می کنند.

/۳۰۳۸/٧۴۶۸/۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دامپزشکی خداآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 

فرماندار شادگان گفت: موضوع صید با الکتروشکر دیگر یک مسئله معمولی نیست بلکه یک بحران حاد در حوزه اشتغال و معیشت جوامع محلی است .

صالح زاده می گوید: ما یک طرح مقابله با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان شهرستان در نظر گرفته شد و این طرح با هماهنگی و حمایت قاطع شورای تامین شهرستان ، ادارات حفاظت محیط زیست و شیلات برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان بزودی اجرا خواهد شد. 

او می‌گوید: از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان انتظار می رود با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شادگان با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه های ممنوعه برقی اقدام به صید غیر قانونی ماهی می کنند ، برخورد قاطعانه داشته باشند و متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی تا ضمن جلوگیری از ادامه این روند برخورد قاطعانه بعمل آید.

محمد حسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: شادگان با دارا بودن تالاب بین المللی بعنوان یکی از قطب های مهم معیشت علی الخصوص صید و صیادی ، منبع ارتزاق و معیشت مردم محلی و روستایبان به شمار می رود. 

 سید عادل مولا معاون ‌محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : با توجه به لزوم حفظ ذخایر آب‌های داخلی برای پایداری و تعادل اکوسیستم محیطی و اشتغال، بهرمندی و بهبود معیشتی صیادان لازم است تا دیگر نهاد های حکومتی و جامعه اطلاعاتی با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها برای مقابله با صید غیر مجاز که امروز به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است ، با اداره حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد