Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب عبدلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزش این تندباد از امروز دوشنبه در استان آغاز می شود افزود: در این راستا فعالیت امواج ناپایدار در جو آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری در استان عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۴۸۶.۷ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد و نسبت به بلند مدت ۴۳ درصد افزایش نشان می دهد.

عبدلی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیشترین بارش با ۱۱۶.۹ میلیمتر در سردشت و کمترین بارش با ۲۷۰.۳ میلیمتر در شوط گزارش شده است عنوان کرد: ارومیه با ۴۹۴ میلیمتر بارش شاهد افزایش ۲۵ درصد بارندگی ها در مقایسه با سال گذشته بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی به میانگین دمایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: میانگین دمای استان در سال زراعی جاری ۱۳.۱ درجه گزارش شد که نسبت به سال گذشته کاهش هشت درصدی و نسبت به بلند مدت افزایش یک درجه ای نشان می دهد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۳۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با چهار درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است گفت: دمای هوای ارومیه طی شبانه روز گذشته بین ۱۰ تا ۲۶ درجه بالای صفر در نوسان بود.

در آذربایجان‌غربی بیش از ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی فعال وجود دارد.

کد خبر 4739275

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بارندگی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری مرز مهران ایلام خطبه های نماز جمعه شیراز هفته دفاع مقدس شهرکرد آتش نشانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متاسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران