Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:13:35 GMT

بیانیه اتحادیه عرب درباره تظاهرات در عراق

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۳۱۷۴

بیانیه اتحادیه عرب درباره تظاهرات در عراق

دبیرکل اتحادیه عرب بیانیه‌ای درباره تظاهرات‌های اخیر در برخی شهرهای عراق صادر کرد. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه‌نیوز، «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحولات اوضاع در عراق به‌‌ویژه تظاهرات خشونت‌‌آمیز در بغداد، پایتخت این کشور و برخی شهرهای دیگر را با نگرانی دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالغیظ همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات‌کنندگان و همچنین نیروهای امنیتی در این کشور ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: «دولت عراق با تمام توان، برای آرام کردن اوضاع و آغاز فوری گفت‌وگوهای جدی و واقعی برای حل و فصل مسائلی که موجب تظاهرات شده است، تلاش کند.»

دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر حمایت کامل این اتحادیه از گام‌های دولت عراق جهت پایان دادن به وضعیت فعلی در کشور و برقراری صلح و ثبات در آن مورد تأکید قرار داد.

کابینه عراق، شنبه‌شب طی جلسه فوق‌العاده‌ای، بسته اولیه از تصمیمات مهمی را در پاسخ به مطالبات معترضان تصویب کرد، که که عمده آن در خصوص تهیه مسکن برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد و ایجاد اشتغال بود.

تصویب بسته اولیه مصوبه دولت عراق در پاسخ به مطالبات معترضان

تظاهرات و اعتراض خیابانی در بغداد و برخی شهرهای دیگر عراق، از روز سه‌شنبه گذشته آغاز شد و به مدت چند روز ادامه یافته است. خواسته اصلی معترضان رفع مشکلات اقتصادی و در وهله دوم، مبارزه با فساد سیاسی بود. که طبق گزارش وزارت کشور عراق، در جریان این تظاهرات یاد شده دست‌کم 104 تن کشته و بیش از 6 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند