Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:39:44 GMT

رویای راه آهن در خراسان جنوبی به واقعیت تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۳۲۲۶

رویای راه آهن در خراسان جنوبی به واقعیت تبدیل شد

طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی احداث راه آهن بیرجند - یونسی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی صبح امروز15 مهر جاری، با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی قطعه ۱۶ این پروژه به طول  ۳۲ کیلومتر آغاز شد.

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگاران، گفت: پروژه راه آهن شرق کشور دارای چند قطعه است که قطعه اول آن یعنی مسیر مشهد- زاهدان حد فاصل ایستگاه یونسی تا گناباد با مبلغ 542 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن مدتی پیش آغاز شده که تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این پروژه به طول حدود ۹۰۱ کیلومتر از زاهدان شروع و پس از عبور از عوارض توپوگرافی بالنسبه سخت در حد فاصل شهر زاهدان- سه راهی دشتک و عبور در امتداد بزرگراه زاهدان- زابل به شهر زابل و نقطه صفر مرزی میلک می رسد.

جعفری با اشاره به اینکه پروژه راه آهن شرق کشور 901 کیلومتر طول دارد، اظهارکرد: مسیر راه آهن شرق کشور شامل زاهدان_بیرجند- یونسی گناباد است و امیدواریم سال 1404 قطعه 16 این پروژه مسیر بیرجند یونسی به طول 32 کیلومتر به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: قطعه 16 پروژه راه آهن مسیر بیرجند-یونسی دارای 38 ایستگاه است و از این تعداد ایستگاه مسافری 6 دستگاه، ایستگاه تشکیلاتی یک دستگاه و ایستگاه درجه سه 31 دستگاه است.

وی یادآورشد: پیش بینی شده است که در سال اول بهره برداری قطعه 16 تعداد 939 هزار مسافر و سه میلیون و 813 تن بار بتوانیم جا به جا کنیم و سال دوم بهره‌برداری این قطعه را سال 1423 پیش بینی کرده‌ایم.

جعفری خاطرنشان کرد: با  اجرای این پروژه به دنبال توسعه تجارت و ترانزیت کالا از بندر چابهار به مرز میلک و ماهیرود نیز هستیم و در نظر داریم و می خواهیم تا رفت و آمد مسافران را تسهیل کنیم و موضوع توریسم مذهبی را توسعه دهیم.

 اهداف این پروژه شامل؛ ایجاد کریدور جنوب به شمال شرق در جهت فعال نمودن هر چه یشتر بندر و منطقه آزاد چابهار، حمل کالا و مسافر از چابهار به سمت مشهد و متعاقب آن جمهوری های آسیای میانه است. 

این کریدور بعد از عبور از سمت شرق شهر نهبندان و غرب شهر سربیشه با عبور از سمت شرق شهر بیرجند و غرب آبادی سده و بعد از تلاقی با عوارض کوهستانی حد فاصل سده- قائن از سمت غرب شهر قائن عبور می کند و پس از عبور از منطقه خضری دشت بیاض و پوشش شهرهای بیدخت و گناباد در انتها در ایستگاه موجود یونسی به راه آهن موجود بافق- مشهد متصل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا برای حضور در همایش ملی روز روستا و عشایر به خراسان جنوبی سفر کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راه آهن وزارت راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار که تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت امسال نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکرده باشند از دریافت خدمات دولتی محروم می‌شوند.

امیررضا رجبی افزود: ضرورت قانونی برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در راستای تسهیل فضای کسب و کار با هدف ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر و امکان فرصت‌های جدید است.

وی گفت: حذف امضا‌های طلایی و مقابله با عوامل اقتصاد پنهان با الکترونیکی شدن مجوز‌های کسب و کار از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه ملی صدور مجوز‌ها و تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا است و به طور حتم فضای کسب و کار کشور از حذف مقررات زائد تاثیرات مثبتی به خود خواهد دید.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان