Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی صبح دوشنبه در همایش تخصصی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری در پنجمین روز از هفته ناجا بیان داشت: موضوع پیش رو حساس است و از زوایای مختلف می توان روی آن بحث کرد تا یک بحث کامل و جامع شود و در بحث یکسری سوالات و شبهاتی مطرح می شود که باید پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بحث جامعه  اسلامی اشاره کرد و افزود: جامعه اسلامی بحث کامل و اصیل است که ‌فرد و جامعه در این بحث مهم است اینکه کدامیک بر دیگری مقدم است از دو جهت قابل تامل است به طوریکه اگر جامعه بخواهد اصلاح و اسلامی شود باید افراد اسلامی و اصلاح شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به دو رکن جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: جمهوری به معنای دیدگاه و رای مردم است و دین اسلامی برگرفته از چارچوب اسلامی است و ترکیب این دو با هم در دیدگاه اسلام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد.

امام جمعه کرمان به نکته دوم در حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر هدف جامعه ای حکومت اسلامی باشد باید حاکم مسلمان التزامی باشد نه مسلمان شناسنامه‌ای، چرا که اگر مسلمان التزامی، جدی باشد می‌تواند اسلام را اجرا کند و احکام اسلامی ساری و جاری شود.

امام جمعه کرمان به نکته سوم در تشکیل حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم‌ جامعه اسلامی داشته باشیم باید سه ضلع را در کنار هم نگه داشت یکی از این اضلاع که مهم است عبارت است از قانونی که در حکومت اسلامی باید ساری و جاری باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ضلع دوم را جامعه اسلامی حاکمان اسلامی دانست و بیان داشت: در حکومت اسلامی بحث دولت اسلامی مطرح می شود که باید احکام اسلامی را اجرا کند.

وی توده های مردم را ضلع سوم حکومت اسلامی شمرد و تصریح کرد: توده های مرد و افراد مخاطب ضلع سوم حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند که باید اسلامی بیاندیشند و اسلامی عمل کنند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: حاکمان، فرمانروایان‌ و مجریان حکومت اسلامی به یک قدرت قوی مانند نیروی انتظامی‌ نیاز دارند که در هر سه ضلع حضور دارد یعنی نیروی انتظامی به احکام اسلامی معتقد باشند و در همین راستا به دستورات عمل کنند.

وی گفت: نیروی انتظامی حوزه نفوذ گسترده‌ای دارد و قدرت ظاهر و پنهان کمی ندارد و حتی در ضلع سوم اعضای نیروی انتظامی به عنوان شهروند مطرح هستند و در جامعه اسلامی زندگی می کنند.

کد خبر 4739311

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی کرمان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری مرز مهران ایلام خطبه های نماز جمعه شیراز هفته دفاع مقدس شهرکرد آتش نشانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود