Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بهره برداری طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با اشاره به تلاش آمریکایی ها در فشار حداکثری و اعمال تحریم های ظالمانه گفت: تصور آمریکایی ها این بود که اقتصاد کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فشارها به سمت فروپاشی خواهد رفت اما امروز با افتخار اعلام می کنیم که طرح آمریکایی ها با همت مردم عزیز سراسر کشور و پیگیری مسئولان اجرایی با شکست مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری ادامه داد: در همه بخش ها از نفت، نیرو، کشاورزی، فلزات و معادن، ‌راه و شهرسازی طرح های خوبی در کشور به بهره برداری می رسد و امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام های موثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارهای بزرگی که در بخش آب و برق کشور انجام شده گفت: کارشناسان در سال های گذشته نسبت به خاموشی در تابستان و حتی مشکلات آبرسانی هشدار می دادند اما هنر دوستان ما در وزارت نیرو این بود که نه تنها در این سالها دچار خاموشی و یا کم آبی موثری نشدیم بلکه توانستیم صادرات برق نیز به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان داشته باشیم.

جهانگیری با بیان این که ایران می تواند قطب بزرگ تولید برق در منطقه باشد اظهار داشت: ما با صادرات برق نه تنها دغدغه مردم کشورهای همسایه را برطرف کرده ایم توانسته ایم ارز حاصل از فروش برق را به کشور بیاوریم.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که یکی از ظلم های بزرگی که در حق کشور، ملت و نظام و در آخر در حق دولت شد تبلیغات منفی در این باره بود که هیچ اقدام و طرح عمرانی در کشور انجام نشده است گفت: متأسفانه با سیاه نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان اتفاقات و دستاوردها هراسان هستند.

جهانگیری ادامه داد: این در حالی است که در دولت تدبیر و امید تنها در حوزه آب های مرزی ۸ میلیارد دلار معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد و طرح هایی به بهره برداری رسید که در سال های قبل انجام آن تصوری واهی تلقی می شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به خاطره ای از پخش فیلمی از آبرسانی به یکی از روستاها در یکی از جلسات شورای عالی آب و تأثر حاضران از مشکلات مردم در این زمینه گفت: به واقع کار عمیقی انجام شد و تنها در سال ۹۵ نزدیک به سه هزار روستا از آب پایدار برخوردار شده اند و با موافقت رهبر معظم انقلاب در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی این روند هر سال افزایش یافت و امروز میلیون ها نفر از روستاییان کشور از ‌آب سالم آشامیدنی برخوردارند.

جهانگیری به افتتاح طرح آبرسانی بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند شهری استراتژیک و راهبردی در شرق کشور است و نمی توان نسبت به آب آشامیدنی آن بی توجه بود، خوشبختانه این طرح در شروع این سفر به بهره برداری رسید و امیدوارم بتوانیم در حل مشکلات و توسعه استان خراسان جنوبی گام های بلندتری برداریم.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که طرح های آبرسانی سازگار با مناطق کویری و نیمه خشک کشور نظیر خراسان جنوبی با قوت ادامه یابد زیرا آب نیاز اصلی توسعه است و باید برای تأمین و استفاده قطره قطره آن برنامه ریزی کرد.

جهانگیری با بیان این که باید برای توسعه خراسان جنوبی فکر جدی داشته باشیم بر احیای قنوات و سرمایه گذاری مطلوب در حوزه آب و فاضلاب استان تأکید و اظهار امیدواری کرد با یکی شدن متولی آب و فاضلاب شهر و روستا شاهد حل مشکلات روستاها در این زمینه و کوچکتر و کارآتر شدن دولت در حوزه آب و فاضلاب شهر و روستا باشیم.

دکتر اردکانیان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آب و فاضلاب در ۴۰ سال گذشته گفت: شاخص های کشور در این حوزه به استانداردهای جهانی نزدیک شده به طوری که تعداد تصفیه خانه های کشور از عدد ۴ در ابتدای انقلاب به ۲۲۸ رسیده است.

وزیر نیرو با بیان این که هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می شود گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۱۰ میلیون نفر از روستاییان و عشایر کشور از نعمت آب سالم برخوردار می شوند و تنها در استان خراسان جنوبی ۱۳۶۰ پروژه برق، آب و فاضلاب به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند

به گزارش جماران، عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن گفت: یاد شهدای مناطق غرب تهران به ویژه منطقه ۱۷ را گرامی می‌دارم به جانبازان و خانواده ایثارگران ادای احترام می کنم.

وی افزود: منطقه ۱۷ و ۱۸ و این منطقه امام زاده، مردمانی متدین انقلابی و با بصیرت و برای تهران بزرگ خانواده های تاثیر گذاری هستند.

رئیس جمهور گفت: یادمان نمی رود همواره این مناطق در دفاع مقدس در صف اصلی بودند و همواره یار انقلاب و یار رهبر فرزانه انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: مردمان این منطقه تهران، مردمانی سخت کوش و همراه با انقلاب اسلامی بودند و بنده نسبت به همه مردم این مناطق ادای احترام می کنم.

وی خاطرنشان کرد: بنده دنبال این بودم که در یک فرصتی در جمع شما فرصت حضور پیدا کنم و حتما لازم بود در جمع مردم این منطقه عرض سلام و ادب داشته باشم.

رئیسی تاکید کرد: در این منطقه هستند چهره هایی که در عرصه های فرهنگی و ورزشی و اقتصادی انسان های موثری بودند.

وی افزود: بنای دولت توجه به خداست و بندگی خدا و قانون خدا و باید و نباید های الهی در همه عرصه های زندگی است.

وی در ادامه گفت: نکته دوم آن چه در وصایای شهدا آمده اجرای عدالت است و آنچه از امکانات و زمینه ها در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توضیع شود و از سال اول دولت گفتیم بودجه ای که به مجلس می خواهد داده شود بر مبنای عدالت در مناطق مختلف کشور باشد.

رئیسی تصریح کرد: ما باید در ۱۰ هزار روستا مسئله تنش آبی را حل می کردیم و امروز نیمی از میزانی که هدف گذاری شد حل شده است.

وی افزود: ما در تهران خاموشی های زیادی داشتیم و ما ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم و امروز با تولید برق ۸ هزار مگاواتاین موضوع، حل شده است.

وی در ادامه گفت: از مشکلات این مناطق و دیگر مناطق کشور مسئله مهم اشتغال بود که در برنامه ریزی دولت گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد می شد، اما بحمدالله ما از آن وعده ای که داده شد، عقب نیستیم و در خیلی از استان ها آمار بیکاری کاهشی شده و پنج درصد رسیده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این رابطه باید کار بسیار بشود و حتما باید کارهایی انجام داد که خانوادت های ما دغدغه بیکاری فرزندان شان نداشته باشند.

وی افزود: در موضوع مسکن، اگر یک میلیون مسکن ایجاد شود می تواند نیاز مردم را بر طرف کند، باید بگویم که قابل قیاس نیست میزان اراضی که به شهرهای کشور ایجاد شده حدود صد برابر گذشته است و اعلام کردیم که 2 میلیون 400 هزار مسکن در حال ساخت وجود دارد برای این که آنچه در قانون آمده و نیاز کشور مرتفع بشود.

رئیسی در ادامه گفت: مسئله اقتصادی نیازی کشور است و رهبری فرزانه انقلاب هم این موضوع را اولویت کشور اعلام کردند و در همین دولت به گواه کارشناسان اقتصادی رشد نقدینگی کنترل شده است.

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند