Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی با بیان این مطلب اظهارکرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان نخستین گام توانمندسازی اقتصادی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و موسسه‌های آموزشی ذی‌صلاح ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی 178 نفر از مددجوی کمیته امداد جاسک از دوره‌های آموزشی مهارت‌های شغلی افزود: در شش‌ماهه نخست امسال، 107 نفر در دوره‌های پایدارسازی و توسعه مشاغل، 34 نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی مقدماتی کسب‌وکار و 37 نفر در دوره‌های آموزش مهارت‌های شغلی (تخصصی) شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی تصریح کرد: در کنار مهارت‌آموزی مددجویان برای ایجاد اشتغال، استعداد سنجی، نظارت فنی بر طرح‌های اشتغال ایجادشده و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان از مؤلفه‌های مهم در پایدارسازی مشاغل و ایجاد درآمد پایدار برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد جاسک گفت: مددجویان با شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های شغلی می‌توانند با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 30 نفر از مددجویان این شهرستان با دریافت 645 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار نموده‌اند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی و مهارتی برگزارشده در زمینه‌های مختلف ازجمله دامداری، صیادی، گوهر تراشی و ملوانی بوده است که 105 نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها زن و 73 نفر مرد بوده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال ایجاد اشتغال جامعه درآمد کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان