Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در آمریکا، نشستن بر سر میز مذاکره و گفت‌وگوی جدی درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی، موشک‌های برد متوسط و سرنوشت پیمان استارت- ۳ را برای هر دو کشور ضروری دانسته و از آمادگی مسکو برای برداشتن این گام خبر داد. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در ایالات متحده در سخنرانی خود در اجلاس سالانه روسیه-آمریکا تحت عنوان «گفت‌وگوی فورت راس» در شهر سانفرانسیسکو، اعلام کرد  که مقامات مسکو و واشنگتن باید به طور جدی به حل و فصل مسائل مربوط به استقرار موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات توضیح داد: «اگر آمریکا چنین موشک‌هایی را در فاصله نزدیکی از مرزهای روسیه مستقر کند، ما نیز مجبور خواهیم شد تا از کشور خود دفاع کنیم و مسلماً اقدامات لازم برای این منظور را در نظر خواهیم گرفت. اکنون زمان آن رسیده تا بر سر میز مذاکره نشست و گفت‌وگو از طریق رسانه‌های گروهی و متهم کردن یکدیگر را متوقف کرد. زمان آن رسیده که دو طرف در جایی در ژنو، وین، واشنگتن یا مسکو نشسته و به طور جدی به حل و فصل این مسائل بپردازند.»

سفیر روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو از مقامات واشنگتن انتظار دارد تا پاسخ مثبتی به درخواست گفت‌وگو درباره ثبات راهبردی و سرنوشت پیمان مربوط به ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به استارت- 3) بپردازند.

آنتونوف معتقد است که این پیمان باید به شکل کنونی آن تمدید شود. وی با اشاره به اینکه طرف روسی برای برداشتن چنین گامی آمادگی دارد، افزود: «اگر آمریکایی‌ها مانند روسیه نگرانی‌هایی درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی دارند، زمان آن رسیده تا به این مسائل پرداخت. ما آمادگی آن را داشته و انتظار داریم که پاسخ مثبتی هم از طرف آمریکا بشنویم. ولی متاسفانه مقامات واشنگتن تاکنون قصد خود درباره این پیمان که مدت اعتبار آن در سال 2021 به پایان می رسد را اعلام نکرده‌اند.»

سفیر روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد که گفت‌وگوها بین مقامات مسکو و واشنگتن درباره مبارزه با تروریسم به نفع هر دو کشور است و بسیار اهمیت دارد که این مذاکرات مطابق با واقعیات و دائماً انجام شوند.

وی یادآور شد که در جریان رایزنی‌های ماه سپتامبر بین معاونین وزرای خارجه روسیه و آمریکا در وین، این توافق حاصل شد تا مسائل مربوط به همکاری دو جانبه در زمینه مبارزه با تروریسم در نشست‌های کارشناسانه ادامه یابد و این یک کار دیپلماتیک متعارف است.

آنتونوف همچنین اعلام کرد که وزرای خارجه روسیه و آمریکا در نشست اخیر خود در نیویورک موضوع ضرورت تشکیل شورای تجاری روسیه-آمریکا را مورد تایید قرار دادند. به گفته وی، این مسئله‌ای است که روسای جمهوری دو کشور در نخستین دیدار دوجانبه خود در شهر هلسینکی درباره آن توافق کرده بودند.

مذاکرات دیپلمات‌های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسممذاکرات دیپلمات‌های روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبریمذاکرات روسیه و آمریکا برای تدوین طرح صلح در سوریه

سفیر روسیه افزود، به رغم ادامه تحریم‌ها، علاقه‌مندی تجار آمریکایی به عرصه اقتصادی روسیه همچنان وجود داشته و نیروی محرکه مثبت در روابط تجاری دو جانبه همچنان حفظ شده است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است