Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته دو تن از فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" یک پیاده‌روی فضایی انجام دادند و باطری‌های کهنه این آزمایشگاه فضایی را تعویض کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در این ماموریت مهندسان پرواز ماموریت "اکسپدیشن ۶۱"(Expedition ۶۱) با نام‌های "اندرو مورگان"(Andrew Morgan) و "کریستینا کخ"(Christina Koch) به مدت هفت ساعت و یک دقیقه در خارج از ایستگاه فضایی، پیاده‌روی فضایی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انجام این ماموریت، یکی از پنج پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی شده با موفقیت انجام شد. هدف از انجام این پنج سری پیاده‌روی فضایی هم بروزرسانی سیستم برق ایستگاه فضایی است.

زمانی‌ که مورگان از خارج از ایستگاه فضایی طلوع خورشید را تماشا کرد، گفت: خدای من، این منظره خارق‌العاده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی به هشت پانل خورشیدی مجهز است که در هر سمت ایستگاه چهار عدد از آن‌ها قرار دارد.

این پانل‌ها هنگام تابش نور خورشید به سیستم‌های ایستگاه نیروی برق می‌رسانند و میزان ذخیره برق را تغییر می‌دهند.

مورگان و کخ در ماموریت دیشب خود دو باطری نیکل-هیدروژنی کهنه را با دو باطری جدیدی یون-لیتیوم تعویض کردند.

این باطری‌های جدید توسط موشک "HTV-۸" ژاپنی‌ها به ایستگاه فضایی تحویل داده شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايستگاه فضايي بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان