Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید کوتاه کردن مو و روش‌های درمانی برای کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند خواهیم گفت.

به گزارش شریان نیوز،در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

چرا برخی از کودکان دیر به حرف می‌افتند؟

بسیاری از کودکان به خوبی نمی‌توانند صحبت کنند که در بیشتر اوقات امری طبیعی است اما گاهی با طولانی شدن این امر باید به متخصص کودکان مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف تخم اردک نیز برای افزایش سرعت تکلم کودکان کمک کننده است، زرده عسلی تخم اردک را با روغن زیتون مخلوط کنید یا در روغن زیتون زرده آن را کمی تفت دهید و با عسل ترکیب کنید. سپس ۱۰-۱۵ روز در ماه روزی یک زرده را به کودکی که خوب حرف نمی‌زند، بدهید، اما باید مصرف آن را پس از یک الی دو ماه قطع و سپس دوباره همین کار را تکرار کنید. تخم بلدرچین را ۱۵ روز در ماه به صورت یک روز در میان آب پز کنید، زرده عسلی آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و به کودکی که دیر زبان باز کرده است بدهید.

بهترین زمان کوتاه کردن مو

کوتاه کردن مداوم مو‌ها باعث رشد سریع‌تر آن‌ها نمی‌شود اما به سلامت آن کمک می‌کند. انتهای مو‌های شما هیچ تاثیری روی فولیکول‌های پوست سر که باعث رشد مو‌ها می شود نخواهد داشت.

افراد بهتر است در فاصله‌های کوتاه به آرایشگاه نروند و این کار را ۳ تا ۴ ماه یک بار انجام دهند. لایه لایه کردن موها یک امر ضروری است. اگر افراد داری  مو‌های فری هستند بهتر است کمی  لایه‌های نامنظم ایجاد کنند در حالی برای افراد با موهای صاف  لایه های منظم در نظر گرفته شود. قبل از کوتاهی هرگز از شامپو استفاده نشود  زیرا موجب خیس ماندن ریشه آن خواهید شد. لازم است بدانید که مو‌ها  به طور طبیعی باید  خشک کوتاه شوند. مو‌های خود را به اندازه‌ی مناسب کوتاه کنید. برای اینکه موهایتان همیشه مرتب و زیبا باشد باید بیشتر به آرایشگاه بروید. اگر  هر چند وقت یکبار مو‌های خود را کمی کوتاه نکنید موخوره‌های شما بیشتر خواهد شد.  اگر انتهای مو‌های خود را به صورت مداوم کوتاه نکنید مو خوره‌ها در طول مو‌های شما بیشتر خواهند شد و به مرور زمان مو‌های سالم شما نیز موخوره می‌گیرد. اگر دیدید که بیشتر مو‌های شما موخوره دارد وقت این رسیده که به آرایشگاه سری بزنید.

اثرات مخرب چای کیسه‌ای

معمولا بسیاری از کارخانه‌های تولید چای کیسه‌ای برای بستن کیسه‌ها از پلی پروپیلن استفاده می‌کنند.  از آنجا که پلاستیک کیسه‌های چای در معرض آب جوش قرار دارد نه دمای اتاق، در نتیجه احتمال آزاد شدن ذرات ریز پلاستیکی در آن‌ها بیشتر است. افراد  به طور متوسط در طول هر هفته (۷ روز) حدود ۵ گرم پلاستیک می‌خورند. که این موضوع می تواند اثرات بدی را بر بدن بگذارد. اما چیزی که باید بدانید این است که حتی در آب‌های نوشیدنی نیز مقادیر زیادی میکروپلاستیک و نانوپلاستیک  وجود دارد. مصرف‌کنندگان باید خرید‌های آگاهانه‌تری داشته باشند و به دنبال کاهش هر چه بیشتر استفاده از پلاستیک باشند. تمام این میکروب ها می توانند به راحتی  وارد  خون شده  و به همه نقاط بدن سرایت کنند.

اثرات کاشت مژه مصنوعی بر چشم

امروزه افراد سعی می‌کنند پیش از گذشته به ظاهر و سر و وضع خود توجه بیشتری داشته باشند و به همین دلیل ممکن است گاهی از روش‌های مختلف و غیرموجه برای زیباتر شدن خود استفاده کنند. مدتی است که برخی از خانم‌ها برای زیباتر به نظر رسیدن چشم هایشان به کاشت مژه‌های مصنوعی رو آورده‌اند، در حالی که پزشکان هشدار می‌دهند این کار عواقب بسیار خطرناکی در پی خواهد داشت. برای گذاشتن مژه مصنوعی از چسب‌های خاصی استفاده می‌شود که می تواند موجب عفونت‌های چشمی  و حتی نابینا شدن فرد شوند. چسب مژه مصنوعی می‌تواند باعث التهاب پوست پلک و زمینه ساز اگزما و حساسیت شود. البته ممکن است این عوارض در اولین نوبت بروز نکند، ولی فرد بعد از چند بار استفاده از مژه مصنوعی معمولا دچار مشکل می‌شود. ضمن اینکه این چسب‌ها حاوی مواد سرطان‌زا نیز می‌باشد.

 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وینیسیوس: حالا وقت شب جادویی در برنابئو است

به گزارش "ورزش سه"، دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با درخشش وینیسیوس جونیور برای رئال مادرید و تساوی ۲-۲ مقابل بایرن مونیخ به پایان رسید.

رئالی‌ها نیمه اول را با گل ستاره برزیلی با پیروزی به پایان رساندند اما شروع فوق‌العاده بایرن باعث شد نتیجه بازی ۲-۱ به سود تیم آلمانی شود. با این حال این پایان کار نبود و وینیسیوس یک بار دیگر و این دفعه از روی نقطه پنالتی دروازه بایرن را باز کرد.

او پس از اینکه به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، در مصاحبه‌ای وعده داد که رئال در سانتیاگو برنابئو می‌تواند بایرن مونیخ را شکست دهد و به فینال چمپیونزلیگ برسد.

او درباره بازی گفت:«ما می‌خواستیم برنده شویم، اما این رقابت این‌گونه است. شما نمی‌توانید توپ را به حریف واگذار کنید زیرا هر دو تیم کیفیت بالایی دارند و می‌توانند از موقعیت‌هایی که دارند استفاده کنند. ما باید استراحت کنیم، زیرا تمام تلاش خود را برای صعود در برنابئو انجام خواهیم داد. حالا وقت یک شب جادویی در سانتیاگو برنابئو است. ما می‌توانیم در بازی برگشت صعود به فینال را جشن بگیریم.»

او سپس در مورد پاس زیبای تونی کروس روی گل اول گفت:«ما این صحنه‌ها را چندین بار با هم تمرین کرده‌ایم. من تونی را خوب می‌شناسم و او هم مرا می‌شناسد. از زدن دو گل خوشحالم.»

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • وینیسیوس: حالا وقت شب جادویی در برنابئو است
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!