Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدالله وطن خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با ورود و فعالیت شرکت هواپیمایی بومی و همچنین راه‌اندازی خط پروازهای جدید در استان ، تعداد نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه ساری افزایش یافته است که اضافه کردن برخی زیرساخت های لازم در این خصوص ضروری بود.  

وی از اضافه شدن اپرون (Apron) فرودگاه ساری به میزان ۱۴ هزار متر مربع به عنوان یکی از کارهای توسعه ای یاد کرد و توضیح داد : تا پیش از اجرای طرح توسعه، فضای اپرون این فرودگاه ۲۲ هزار متر بود و اکنون ۱۴ هزار متر مربع به این فضا اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اپرون بخشی از فرودگاه است که عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری و تخلیه بار و محموله های پستی، سوختگیری، توقف و تعمیر و نگهداری وسایل پرنده بر اساس مقررات در آن انجام می گیرد.

وطن خواه افزایش تعداد استندهای فرودگاه (Aircraft stand ) را هم بخشی از عملیات توسعه معرفی کرد و گفت : تعداد استند فرودگاه ساری هم از ۲ به ۵ افزایش یافته است.

استند به محوطه از پیش تعیین شده در یک اپرون برای پارک یک هواپیما گفته می شود.

مدیرکل فرودگاههای مازندران اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وطن خواه گفت: با توجه به رشد ۱۴ درصدی تعداد پرواز هواپیماها در فرودگاه ساری در چهار ماهه امسال، افزایش اپرون و استند در این فرودگاه باعث می شود تا هواپیماهای بیشتری بتوانند در این فرودگاه نشست و برخاست داشته باشند.  

فرودگاه دشت ناز ساری در سال ۱۳۵۸  تاسیس و در  سال ۱۳۷۳ پروازهای در آن آغاز شد. در این فرودگاه هفتگی بیش از ۷۰ سورتی پرواز در مسیرهای پروازی تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش، اهواز، عتبات عالیات، عربستان انجام می شود. امسال خط پروازی جدید از ساری به تبریز نیز به این مجموعه اضافه شد.

سالانه با انجام ۶ هزار و ۴۸۰ پرواز در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران ۶۲۲ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل‌ونقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه‌جا می‌شوند.

وطن خواه همچنین از ادامه اجرای برنامه های توسعه ای و ایمن سازی فرودگاه ساری خبر داد و گفت : ایجاد دیوار حفاظتی اطراف این فرودگاه با تخصیص اعتبار یکصد میلیارد ریالی و اجرای طرح فاضلاب و زهکشی با تخصیص اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریالی از جمله این طرح ها است که ظرف یک سال به بهره برداری می رسد.

   ۲۰۹۶/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مازندران هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهران طیران ضمن تبریک هفته کار و کارگر، کارگران را سربازان جنگ اقتصادی و محور پویایی تولید دانست و مطرح کرد: فراهم کردن بستر آموزش‌های بصیرتی و معرفتی و رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های مهم بسیج کارگری استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه از طریق هادیان سیاسی و حلقه‌های صالحین درصدد افزایش روحیه و ارتقای اراده کارگران در برابر تبلیغات سیاه رسانه‌های بیگانه و افزایش روحیه آن‌ها هستیم، افزود: ایجاد انگیزه و نهادینه کردن اهمیت کسب روزی حلال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه کارگری البرز است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با تاکید بر هم افزایی و تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهت افزایش توانمندی‌های مهارتی کارگران عنوان کرد: افزایش مهارت کارگران نقش بسیار مؤثری در افزایش بهره وری تولید دارد.

وی از ساماندهی و هدایت گروه‌های جهادی کارآمدان، سفیران تولید، بانویار، دستار، تولید یار و واکنش سریع جهت رفع موانع تولید و اشتغال و افزایش بهره وری خبر داد و گفت: گروه جهادی بانو باز، گروه تخصصی حمایت و هم اندیشی با بانوان کارگر بوده و گروه سفیران تولید با حضور در مدارس، پیشرفت‌های حوزه تولید و اشتغال را به اطلاع دانش آموزان می‌رسانند.

طیران ضمن تشریح برخی از برنامه‌های هفته کار و کارگر خاطر نشان کرد: برگزاری میز خدمت برای رفع مشکلات کارگران، توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین کارگران، تجلیل از کارگران برتر و کارگران زن و برگزاری جلسات اندیشه ورزی با کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر است.

کد خبر 6091405

دیگر خبرها

  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه