Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ زهير أندراوس در رأي اليوم نوشت: منابع بلند پایه اسرائیلی بر این عقیده اند که سه رهبر اصلی اداره کننده خط مخالف با ایران در سالهای اخیر، درگیر بحرانهای داخلی سختی هستند: رئیس جمهور آمریکا درگیر موضوع فساد جدید او در رابطه با اوکراین است؛ وکلای بنیامین نتانیاهو برای اولین بار در چهارشنبه گذشته در جلسه شنود لیست اتهاماتی که متوجه اوست، حاضر شدند و ولی عهد سعودی، غرق در ورطه ای است که با مرگ پیچیده نگهبان شخصی اش ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر اینکه رسیدن سالروز ترور جمال خاشقچی نیز بر انتقادات بین المللی علیه عربستان سعودی، می افزاید.
به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این منابع که خاورشناس عبری، د. تسفی بارئیل از انها نقل می کند، ادامه می دهند: در مقابل، رهبری ایران با وجود فشار تحریمهای آمریکا و شرایط سخت اقتصادی، در یک دوره معقول به سر می برد؛ تا آنجا که به دنبال حمله به ارامکو، ریاض تصمیم به مذاکره با تهران گرفت.
گذشته از این، منابع اسرائیلی آگاه گزارش دادند که درست چند روز پس از حمله به آرامکو، حسن روحانی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، حاضر شده و با استقبال گرمی مواجه شد.
در همین رابطه، تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه 12 تلویزیون عبری، دانا فایس، به فراخوانهای مسئولان رژیم صهیونیستی برای ضرورت تامین اوضاع امنیتی مناسب جهت تشکیل «دولت وحدت ملی» پرداخت، که برای هر گونه مقابله یا حمله ای که عمق اسرائیل را هدف بگیرد، اماده باشد. به عقیده فایس، نخست وزیر اسرائیل به دنبال سوء استفاده از نیاز مبرم به داشتن اوضاع امنیتی آرام است تا در سریع ترین زمان ممکن حکومت وحدت را تشکیل دهد.
به نظر می رسد این منابع آگاه تاکید دارند که اصرار اسرائیل برای تامین اوضاع امنیتی، براساس ترس آنها از رفتار  محتمل ایران در خلیج فارس است؛ بویژه پس از انکه ادعا شد ایرانی ها به کشتیهای بین المللی حمله کرده، پهپاد جاسوسی آمریکا را هدف گرفتند و تاسیسات نفتی در عربستان را بمباران کردند و با سکوت بین المللی مواجه شدند.
با استناد به گزارش منابع تل آویو، تحلیلگر اسرائیلی تصریح کرد که مسئولان پیش بینی می کنند که ایرانی ها از جرأت و جسارت خود در صحنه بین الملل، برای مقابله با اسرائیل استفاده کنند. ضمن آنکه امکان استفاده ایران از پهپادهایش برای هدف گرفتن اسرائیل وجود دارد. همین نکته، نشان دهنده مهم بودن صحبتهای نتانیاهو در مورد ضرورت آمادگی و تجهیز به ابزارهای نظامی است.
دانا فایس صحبتهای خود را اینگونه خلاصه می کند که نتانیاهو از امکان وقوع یک حادثه امنیتی مهم که اوراق سیاسی را بهم بریزد، اگاه است و به همین دلیل، بازیگران یا بهتر بگوییم احزاب اسرائیلی را به پیوستن سریع به «دولت وحدت ملی» دعوت می کند. برچسب ها: نتانیاهو ، ایران ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: نتانیاهو ایران اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد

عصر ایران - دادگاه کیفری لاهه، جمعه 14 اردیبهشت، به افرادی که علیه این مرجع قضایی بین‌المللی و کارکنان آن تهدید به انتقام‌جویی می‌کنند، هشدار داده و تاکید کرد که چنین اقداماتی ممکن است «حمله به اجرای عدالت» تلقی شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از العربیه، دفتر کریم خان، دادستان کل مستقر در لاهه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت «ایکس» منتشر شد، گفت تلاش می‌کند در هر بار که گفت‌وگوها با اختیاراتش سازگار شود، با همه ذی‌نفعان تعاملی سازنده برقرار کند.

خان در ادامه افزود: «اما این استقلال و بی‌طرفی زمانی تضعیف می‌شود که افراد تهدید می‌کنند در صورت اتخاذ «تصمیماتی» در خصوص تحقیقاتی که در حیطه اختیارات وی است، اقدامات تلافی‌جویانه علیه دادگاه یا کارکنان آن انجام دهند.»

دادستان کل دادگستری بین‌المللی نیز هشدار داد که «چنین تهدیدهایی، حتی در صورت عملی نشدن، می‌تواند یک حمله به اجرای عدالت تلقی شود که رسیدگی به آن به او در دادگاه کیفری بین‌المللی سپرده می‌شود.

وی در ادامه گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار پایان دادن «فوری» به «اقداماتی است که برای مقامات این دادگاه مانع، ارعاب یا تأثیر غیرقانونی ایجاد می‌کند.

دفتر دادستان لاهه در گزارش به خبرگزاری «فرانسه» مشخص نکرد که چه کسی این تهدیدات را مطرح کرده است و یا این که این تهدیدات با اسرائیل و جنگ غزه مرتبط است یا خیر.

دادگاه کیفری بین‌المللی در سال 2021 تحقیقاتی را درباره عملکرد اسرائیل و همچنین جنبش حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی فلسطین آغاز کرد.

این دادگاه بین‌المللی پس از آن دامنه تحقیقات را گسترش داد تا شامل تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ورزی‌هایی شود که از ابتدای تهاجم اسرائیل به غزه در پاسخ به حمله 7 اکتبر حماس آغاز و به موازات آن در کرانه باختری نیز تشدید شده است.

مقامات اسرائیلی به «نیویورک تایمز» گفتند که احتمال می‌رود دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت اعضای دولت اسرائیل و احتمالاً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را در ارتباط با مدیریت عملیات نظامی ویران‌کننده‌ای که اسرائیل در نوار غزه در پاسخ به حمله حماس آغاز کرد، صادر کند.

آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز چهارشنبه، احتمال طرح اتهام از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه مقامات اسرائیلی در رابطه با جنگ غزه را «خطری برای دموکراسی‌ها» دانست(!) و از متحدانش خواست تا با آن «مخالفت» کنند.

نتانیاهو به نوبه خود گفت که هدف از صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیل در صورت صدور، «تهدید فرماندهان و سربازان اسرائیل و به ویژه فلج کردن توانایی اسرائیل برای دفاع از خود» خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حکم بازداشت نتانیاهو در آستانه صدور

دیگر خبرها

  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق
  • انفجار در حومه دمشق؛ اسرائیل مدعی رهگیری موشک و حمله متقابل است
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه