Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به اربعین حسینی اظهارداشت: همچنین تعداد قابل توجهی از نیروی فوریت‌ پزشکی کشور نیز برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران به شهرهای کربلا معلی و نجف اشرف اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان ویژه در مرزهای غربی کشور برای حوادث بیوتروریسم راه اندازی شده است، افزود: امسال هشت بیمارستان جنرال نیز در مرزهای مشترک کشور ایران و عراق احداث و راه اندازی شده و گروه‌های بهداشتی متخصص در این مراکز به طور شبانه روزی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولیوند ادامه داد: تمامی بیمارستان‌های موجود در شهرهای مرزی در ایام اربعین با افزایش نیرو و خدمات پزشکی برای خدمات‌رسانی به زائران در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه ایران میزبان تعداد زیادی از زائران اباعبدالله(ع) از مرزهای شرقی کشور نیز است، ابرازداشت: امسال نیز مانند گذشته تمامی محورهای مواصلاتی شرق به غرب کشور تحت پوشش ویژه نیروهای فوریت‌ پزشکی اورژانس قرار دارد و نیروهای اورژانس با تمام امکانات در تمامی جاده‌های کشور مستقر می‌باشند.

کولیوند یادآور شد: بالگردهای اورژانس کشور نیز در تمامی محورهای مواصلاتی مستقر شده‌اند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مصدومان با سرعت بالایی به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی با بیان اینکه تمامی رستوران‌ها و مراکز پخت غذای بین راهی برای زائران زیر نظر کارشناسان اورژانس کشور قرار دارد، تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان اورژانس در طول مسیر زائران پیاده روی اربعین فعالیت تمامی رستوران‌ها، مراکز پخت غذا و آب را تحت نظر خواهند داشت و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهند کرد.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه پس از پایان مراسم پیاده روی اربعین سال گذشته نقاط قوت و ضعف احصا و مورد بررسی قرار داده شده است، تصریح کرد: امسال با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان مانند ارتش، ناجا، سپاه و سایر نهادها تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم معنوی اندیشیده شده است.

سرپرست اورژانس کشور در پایان یادآور شد: ما مدیون خون شهدا هستم و این مسیر را شهدا برای ما باز کرده اند، بنابراین برای دفاع از آرمان‌های امام راحل و شهدا در راه مکتب حسینی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی صبح امروز (دوشنبه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست اورژانس کشور و جمعی از مدیران در ضلع جنوبی حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال