Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: طرح کنترل بازار با عنوان "طه" با هدف ناامن کردن بازار برای تولیدکنندگان غیرمجاز و همچنین کنترل کیفیت کالاهایی که استاندارد اجباری دارند را اجرا می کنیم که در این راستا ۳۱۰ مورد بازرسی و ۱۱۰ نمونه مورد آزمایش قرار گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، "اسماعیل عاقلی" امروز ۱۵ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد اظهار کرد: با توجه به ضرورت های حوزه استاندارد و ترویج این فرهنگ، ۱۴ اکتبر مصادف با ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد است که در ایران به هفته استاندارد (۱۶ تا ۲۲ مهرماه) نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی استاندارد با عنوان "استانداردهای ویدئویی خالق صحنه های جهانی" انتخاب شده، افزود: این شعار این ضرورت را می رساند استاندارد جدا از فعالیت در حوزه کالا، به سمت خدمات آمده که مشخص کند فیلم ها باید چه استاندارد و ضوابطی داشته باشد تا بتواند پیام ماندگاری را منتقل کند.

عاقلی با بیان اینکه در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن تاکید شده است بیان کرد: همه کالاها مشمول استاندارد اجباری نیستند و از سوی دیگر استاندارد سطوح مختلف(کارخانه ای، انجمنی، ملی، منطقه ای و جهانی) دارد که سطح کارخانه ای سختگیرانه و سطح ملی حدود قابل قبولی از استاندارد را شامل می شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای استاندارد اجباری و تشویقی است، گفت: نقش استاندارد در رونق تولید پررنگ است و با افزایش کیفیت و استانداردسازی، به رونق تولید و مصرف کالای داخلی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه استاندارد اجباری باید الزاما رعایت شده و در غیر این صورت برخورد و از تولید و عرضه کالا جلوگیری می کنیم، افزود: نظارت و بازرسی های مختلف از واحدهای تولیدی دارای علامت استاندارد داریم که باید آن واحد تولیدی نیز شرایط مناسب تولید را داشته باشد.

عاقلی با بیان اینکه توصیه ما به دریافت استانداردهای داوطلبانه و تشویقی است، عنوان کرد: استانداردسازی، صرفه جویی در منابع، انرژی و نیروی انسانی را به دنبال دارد و تولیدکننده می داند چه کالایی با چه ویژگی هایی تولید کند.

وی با اشاره به اینکه استاندارد برای مصرف کننده اطمینان بخشی، مرغوبیت و دوام کالا را به دنبال دارد، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد بسته حمایتی برای بهبود فضای کسب و کار دارد که کمک و ساز و کارهایی برای صادرات و واردات کالا و تشویق هایی در نظر گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایجاد پژوهشگاه منطقه ای را دنبال می کند که طی ماه های اخیر در استان کرمان پژوهشگاه منطقه جنوبشرق با تمرکز بر محصولات باغی، کشاورزی، خودرو، صنایع کانی و غیرفلزی را دنبال کرده ایم و موافقت اولیه صورت گرفته است.

وی افزود: ساختار کنونی اداره کل استاندارد استان کرمان با توجه به ظرفیت های استان پاسخگو نیست و در ساختار کنونی ۸۰ پست سازمانی با سه اداره مصوب شهرستان داریم که به رییس سازمان پیشنهاداتی مبنی بر ایجاد اداره در همه شهرستان های استان داده ایم که ۲۷۷ پست سازمانی را شامل می شود و با توجه به قانون جدید سازمان که در سال ۹۶ تصویب شده قرار است ساختار بازنگری شود و امیدواریم به گونه ای کار شود که پاسخگوی نیاز فعلی و آینده استان باشیم.

عاقلی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران رتبه ۲۱ دنیا را دارد، گفت: سازمان جهانی استاندارد با توجه به شعار انتخاب شده هر ساله ویدئوهایی را انتخاب و منتشر می کند که امسال ویدئوی یک جوان ایرانی از زنجان ویدئوی برتر دنیا اعلام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه در هفته استاندارد امسال ۱۸ واحد برتر ملی استاندارد در کشور معرفی می شوند که صنایع شیر پگاه کرمان یکی از این واحدهای نمونه است بیان کرد: ۴ هزار و ۶۱۷ نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفی، ۴۸۶ بازرسی فنی در زمینه نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول مقررات اجرایی و ۵۹۳ نمونه برداری آزمایشگاهی از جمله اقدامات اداره کل در یک سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷۱ واحد تولیدی در استان کرمان مشمول استاندارد اجباری هستند، اظهار کرد: این فعالیت ها منجر به تعلیق ۶۱ پروانه استاندارد، ابطال ۷۱ پروانه، تمدید ۱۲۶ پروانه و صدور ۳۰ پروانه استاندارد جدید شده است.

عاقلی از صدور یک هزار و ۲۴۹ گواهینامه برای محموله های صادراتی و ۴۰۱ مجوز برای محموله های وارداتی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: طرح کنترل بازار با عنوان "طه" با هدف ناامن کردن بازار برای تولیدکنندگان غیرمجاز و همچنین کنترل کیفیت کالاهایی که استاندارد اجباری دارند را اجرا می کنیم که در این راستا ۳۱۰ مورد بازرسی و ۱۱۰ نمونه مورد آزمایش قرار گرفته شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۹۸ فروشگاه بازرسی و ۷۴۷ مورد نمونه برداری شد که ۶۳۱ مورد مطابقت و ۱۱۶ مورد عدم انطباق وجود داشت افزود: همچنین در کنترل بازار به چهار مورد جعل علامت استاندارد برخورد کردیم.

عاقلی در پایان خاطر نشان کرد: یک هزار قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است در حالی که که شاید واحدهای تولیدی یک صد هزار قلم کالا تولید می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندارد استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس

در حالی که طرح رایگان شیر مدارس بعد از سال‌ها توقف در اجرا در سال تحصیلی جاری با دستور رئیس جمهور اجرایی شد؛ اما تولیدکنندگان محصولات لبنی از تاخیر در پرداخت تعهدات ابراز گلایه می‌کنند و برای حل مشکل پیشنهاداتی ارائه داده‌اند.

سید محمدرضا بنی طبا - سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح رایگان شیر مدارس گفت: این طرحی که بعد از سال‌ها توقف با دستور مستقیم رئیس جمهور اجرایی شد یکی از خدمات خوب دولت بود که انتظار می رود همه دستگاه ها در اجرای درست آن کوشا باشند.

بنی طبا با اشاره به اینکه طرح شیر رایگان مدارس در برنامه هفتم مصوب شده و امیدواریم این طرح در سال آتی تحصیلی تداوم داشته باشد، گفت: می‌دانیم دولت در تامین منابع و توسعه طرح به تمام مقاطع تحصیلی با مشکل مواجه است و بر همین اساس پیشنهاد صنایع لبنی این است که تامین منابع طرح از محل مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند، تامین شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ضمن گلایه از کندی روند انجام تعهدات گفت: علی رغم همکاری بسیار خوب و پیگیرانه وزارت آموزش و پرورش و نیز تصویب منابع در کمیسیون تلفیق اما گزارش‌هایی که از تولیدکنندگان دریافت کرده‌ایم حکایت از آن دارد که مطالبات حدود ۳۰۰ تولید کننده در این طرح منتظر تصمیم سازمان برنامه و بودجه و ریاست این سازمان قرار دارد.

بنی طبا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خود تعهداتی نسبت به دامداران و تامین کنندگان شیرخام دارند، عنوان کرد: بخشی از مطالبات مرحله اول توزیع شیر رایگان انجام شده، اما مراحل بعدی با وجود انجام تعهدات از سوی تولیدکنندگان هنوز در پیچ و خم تصمیمات دولتی و بروکراسی اداری است و این در حالی است که هر روز تاخیر در انجام تعهدات منجر به کاهش انگیزه تولیدکنندگان برای مشارکت در این طرح خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در اجرای این طرح با کمترین حاشیه سود ورود کردند و وزارت آموزش و پرورش هم همکاری بسیار خوبی در اجرا و پیگیری مطالبات تولیدکنندگان داشته خواست هر چه زودتر نسبت به تخصیص منابع قانونی مصوب اقدام و شعار حمایت از تولید را در عمل نشان داده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور