Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:18:47 GMT

بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی فعال شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۲۳۳

بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی فعال شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است بازارچه‌های مرزی استان فعال شود، گفت: روستاییان و عشایر با صداقت و شهامت، مسئولیت تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی را به دوش دارند و در راه امنیت کشور شهید داده‌اند.

به گزارش ایسنا، نظر افضلی، امروز دوشنبه ۱۵ مهر، در بازدید معاون اول رئیس جمهور با مردم شهر درح با بیان اینکه مشکلات اساسی این منطقه بحث راه و آب است، تصریح کرد: صدای العطش مردم این منطقه هنوز به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درد پرغصه روستاییان و عشایر پایان ندارد، افزود: برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر گام مهمی برای روستاییان و مناطق مرزی کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان به عنوان پایلوت قرار گرفته که امید است مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: شهرستان سربیشه پتانسیل ویژه‌ای دارد.

افضلی با تاکید بر توجه به قنوات، افزود: لازم است طرح‌ویژه‌ای مانند آبخیزداری درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه لازم است بازارچه‌های مرزی استان فعال شود، تصریح کرد: روستاییان و عشایر با صداقت و شهامت، مسئولیت تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی را به دوش دارند و در راه امنیت کشور شهید داده‌اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت عدم رفع مشکلات روستاها، شاهد مهاجرت بی‌رویه خواهیم بود، اظهار کرد: ۸۲ میلیارد تومان پروژه‌های آب شهرستان سربیشه است.

افضلی با اشاره به اینکه دو نیروگاه بادی در شهرستان وجود دارد که پتانسیل‌های این منطقه است که باید توجه ویژه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این منطقه نیازمند ایجاد کارخانجات و صنایع است تا زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

افضلی با بیان اینکه فاز دوم تسهیلات اشتغال روستایی اجرایی خواهد شد، یادآور شد: فاز دوم باید با آسیب شناسی کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مرز ماهیرود فعال است و چهار بازارچه دیگر نیز داریم که خواسته مردم این است تا بازارچه‌ها فعال شود.

محمدی، فرماندار شهر درح نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر درح یکی از کم برخوردارترین شهرهای مرزی است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهر درح را عشایر تشکیل می‌دهند، یادآور شد: مرز ماهیرود به عنوان پیشانی اقتصادی کشور در زمینه اشتغال بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نماينده مجلس بازارچه مرزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور