Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:52:01 GMT

معدوم سازی ۱۶ رأس دام مبتلا به تب برفکی در گلپایگان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۳۰۷

معدوم سازی ۱۶ رأس دام مبتلا به تب برفکی در گلپایگان

 به گزارش خبرنگار مهر، امیر مسعود شهبازی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرایط کاری و معیشتی دامپزشکان نسبت به تلاش وعملکرد آنها مطلوب نیست اما اقداماتی برای رسیدن به جایگاه واقعی آنها انجام شده است.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۵۰۰ تن محصولات غیر نفتی به ارزش ۱۱ و نیم میلیون دلار از استان اصفهان به خارج کشور صادر شده است که نسبت به مواد پتروشیمی که دارای دو شاخصه منفی آلایندگی و نیاز به سرمایه گذاری کلان برای احداث است، ارزآوری خوبی دارد، بر این اساس لازم است به بخش کشاورزی و دامداری اهمیت جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات ۹۰۰ تن تخم مرغ و ۲۰۰ تن خامه منجمد

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه امسال ۸۰۰ تن تخم مرغ و ۲۰۰ تن خامه منجمد خوراکی به خارج از کشور صادر شده است، گفت: در حوزه جلوگیری از نقل و انتقال غیر مجاز دام به شهرستان گلپایگان با همکاری دادگستری شهرستان رتبه نخست استان  اصفهان را کسب کردیم.

وی گفت: امسال درحوزه پیشگیری دامی با بیماری‌های تب برفکی، لمپی اسکین، تب کریمه کنگو و آنفولانزای فوق حاد پرندگان مواجه نبودیم..چ

شهبازی با اشاره به توزیع ۴۴۱ لیتر سم به صورت رایگان در بین دامداران ۱۶ روستای شهرستان، افزود: ۶۵۰ لیتر مواد ضد عفونی در روستاهای نیوانین و شهر گلشهر توزیع شده است.

معدوم سازی ۱۶ رأس دام سنگین مبتلا به تب مالت

وی با اشاره به شستشوی مرتب خودروهای حمل و نقل طیور زنده با هدف جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی در واحدهای مرغداری شهرستان، گفت: در یک سال گذشته هفت هزار و  ۴۲۵ مورد تست خونگیری در گاوداری‌های صنعتی شهرستان در راستای تشخیص بیماری بروسلوز یا تب مالت انجام و ۱۶ رأس دام سنگین مبتلا معدوم شد.

 مدیرشبکه دامپزشکی گلپایگان افزود: با انجام ۳۰۰ هزار تست سل در گاوداری‌های صنعتی و همچنین تست مشمشه در ۱۳۰ رأس اسب هیچ گونه علائمی از این بیماری‌ها مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار رأس دام سنگین، ۱۲۰ هزار رأس سبک، ۱۵۰۰ رأس دام مولد و تک سمی در گلپایگان پرورش داده می‌شود، همچنین ۱۵ واحد طیور صنعتی تخم گذار با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه و ۴۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه در شهرستان وجود دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه در بخش نیروی متخصص و کارشناس تکنیسین و خودروی عملیاتی و اعتبارآموزشی در شبکه دامپزشکی گلپایگان با کمبود مواجه هستیم، گفت: فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در شهرستان بیکار نیستند و در بخش‌های مختلف به فعالیت مشغول هستند.

آماده جذب سرمایه گذار در بخش دام و طیور هستیم

وی با تأکید براینکه زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در واحدهای تولید دامی و لبنی در شهرستان فراهم است، گفت: با وجود تحریم‌ها،واکسنهای لازم برای مقابله با انواع بیماری‌های دام و طیور برای تمام واحدهای مجاز و غیر دام و طیور شهرستان تأمین شده است.

مدیرشبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: در یک سال گذشته واکسن تب مالت گاو و گوساله به تعداد دو هزار و ۴۰۷ مورد، واکسن تب مالت بره و بزغاله به تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۴ رأس، واکسن لمپی اسکین در ۱۲ هزار و ۸۶۸ رأس دام، واکسن تب برفکی در گاو و گوساله ۳۷ هزار و ۷۷۹  مورد، واکسن تب برفکی گوسفند و بز نیز در  ۸۹ هزار و ۳۲۵ رأس دام انجام شده است.

کد خبر 4739294

منبع: مهر

کلیدواژه: گلپایگان دامپزشکی صادرات غیرنفتی واحدهای دامداری بیماری های غیرواگیر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان مرز مهران گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه شیراز هفته دفاع مقدس بیرجند شهرکرد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به طرح تبدیل محور‌های دو طرفه این شهرستان به جاده‌های یک‌طرفه گفت: با توجه به شدت حوادث رانندگی در جاده‌های ۲ طرفه، تبدیل آنها به محور‌های یک‌طرفه در اولویت قرار دارد.
مرتضی فولادی همچنین با اشاره به دو طرفه بودن محور سه راهی مهردشت به حسین آباد نیز گفت: ۲۰ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد قرار دارد که در قالب دو قطعه عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: قطعه اول این طرح به طول ۸ کیلومتر از سه راهی سایت اداری مهردشت آغاز و به روستای حسین آباد منتهی می‌شود.
مرتضی فولادی گفت: با اقدامات به عمل آمده قطعه اول طرح سه راهی مهردشت به حسین آباد (در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد) با قراردادی بیش از ۱۸ میلیارد تومان در مرحله بیس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز