Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:50:42 GMT

۳۶ واحد صنفی در خلخال پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۷۶۰

۳۶ واحد صنفی در خلخال پلمب شد

به گزارش ایرنا ،سرهنگ سیدهادی موسوی روز دوشنبه در همایش پلیس ،امنیت و اصناف افزود: بر اساس ماده ۱۵ قانون نظام صنفی کشور برای پیشگیری از تخلفات صفی و رعایت حقوق شهروندی در بازار نظارت بر حسن انجام امور و خدمات اقتصادی در واحدهای صنفی به اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا واگذار شده است.

او اظهار داشت: اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خلخال در ۶ ماه نخست امسال ۹۵۰ مورد بازرسی و نظارت را در واحدهای صنفی این شهرستان انجام و در بازرسی‌های مشترک سایر دستگاه‌های بازرسی و نظارتی نیز مشارکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ممنوعیت عرضه خدمات از سوی متصدیان واحدهای صنفی به بانوان بدحجاب و یا دارای پوشش نامناسب گفت: تجمع در محل کسب ،بداخلاقی با مشتریان و مراجعان ،رفتارهای هنجارشکن ،روابط نامشروع و مواردی از این قبیل جزو تخلفات مشهود صنفی بوده که منجر به برخورد اداره اماکن عمومی با واحدهای صنفی متخلف می‌شود.

او همچنین از افزایش روزافزون معضل سد معابر توسط فروشندگان دوره‌گرد و وانت‌بارها در این شهر انتقاد کرد و افزود: فرماندهی انتظامی خلخال بمدت ۲ هفته عوامل ایجاد سد معابر را از این شهر جمع‌آوری کرد ولی بئلیل عدم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط طرح بطور کامل اجرا نشد.

سرهنگ موسوی برخورد با معضل سد معابر را از وظایف ذاتی و قانونی شهرداری اعلام کرد و افزود: فرماندهی انتظامی این شهرستان برای رفع این معضل و تحقق خواسته بازاریان برای جمع‌آوری مشاغل مزاحم با شهرداری  اعلام همکاری می‌کند. 

وی گفت: این شهرستان عاری از جرایم کیفری سازمان‌یافته همچون زورگیری ،سرقت مسلحانه و جرایم خشن است ولی با این حال افزایش روزافزون کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نگران‌کننده می‌باشد.

او اظهار داشت: تشکیل ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده در ۶ ماه اول امسال در این شهرستان زیبنده نیست و انتظار از مردم ترویج فرهنگ صلح و دوستی و عمل به فریضه واحب الهی امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش پرونده‌های انتظامی و قضایی می‌باشد.

حجت‌الله مددی ، رئیس اتاق اصناف خلخال هم از فعالیت بیش از سه هزار واحد صنفی دارای پروانه فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: برغم تحریم‌های ظالمانه دشمن در کنار تورم ، رعایت انصاف و عدالت از سوی بازاریان خلخال مانع از بروز ناهنجاری شده است.

وی گفت: بی‌توجهی مسئولان امر به معضل سد معابر به یک معضل اجتماعی بزرگ در این شهر تبدیل شده و جولان صدها نفر دست‌فروش ،دوره‌گرد وانت‌بارهای پارک شده حامل میوه و کالا بدون نظارت قانونی موجب اعتراض بازاریان شده است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز در این همایش دین‌مداری ،ولایت‌مداری ،تبلیغ بودن هزینه دین واحکام الهی ،احترام به قانون و پشتیبانی همه‌جانبه از انقلاب و نظام اسلامی را از شاخصه‌های بارز بازاریان این شهرستان دانست و گفت: نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی ،هشت سال دفاع مقدس و مقابله با تحرم و تورم تعیین‌کننده است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی تنظیم بازار خلخال فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد

دکتر حامد گنجعلی رئیس اداره دامپزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان طی بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان زاهدان، ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده گردید.

وی افزود: قریب به ۳۷ تن  فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط گردیده و قریب به ۸ تن فرآورده خام دامی که بدلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام محترم قضایی معدوم گردید.

دکتر گنجعلی گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان اذعان داشت: بمناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط ازجمله: دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن و... تشکیل و برگزار گردید.

دکتر حامد گنجعلی اظهار کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز می‌باشد تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره است را تحقق ببخشیم و برای این امر از مردم میخواهیم تا گوش شنوا و چشم بینای ما در حوزه بهداشت و سلامت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد