Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امیدی با اشاره به فعالیت ۵۲۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستا های استان فارس، گفت: این کانون ها در نقاط مختلف روستایی استان فعالیت های متنوعی را در طول سال اجرا می کنند.

حجت الاسلام «حسین امیدی» به مناسبت «15مهر، روز روستا و عشایر»،‌ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: بیش از یک هزار و 200 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فارس مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 521 باب در مساجد نقاط روستایی حتی دورترین نقاط راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: کانون های مساجد روستایی در نقاطی که حتی اداره ای هم وجود ندارد به صورت یک نهاد قوی با جایگاه رفیع معنوی و اجتماعی برنامه های متنوعی را در طول سال و به ویژه اوقات فراغت تابستان اجرا می کنند و در برخی موارد بسیار قوی تر از کانون های مساجد شهری نیز ایفای نقش می کنند.

 

وی با ارائه آماری از پراکندگی کانون های مساجد روستایی در شهرستان های استان فارس، افزود: شهرستان های داراب با 44 باب کانون روستایی از مجموع 84 باب کانون، جهرم با 36 باب کانون روستایی از مجموع 68 باب کانون و مرودشت با 34 باب کانون روستایی از مجموع 54 باب کانون فعال در سطح شهرستان بیشترین آمار کانون های مساجد روستایی استان را به خود اختصاص داده اند.

 

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر بیشترین تمرکز و اولویت تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی استان بوده است، گفت: در اجرای برنامه ها نیز کانون های مساجد روستایی در بسیاری از موارد پیشتاز فعالیت ها هستند و برنامه های متنوعی را با کمترین امکانات برای عموم مردم اجرا می کنند که در مناسبت های ملی و مذهبی با استقبال حداکثری همراه است.

 

این مقام مسئول با گرامیداشت «15مهر، روز روستا و عشایر» و تبریک این مناسبت به اصحاب مساجد و کانون های فرهنگی و هنری روستایی، خاطرنشان کرد: استعداد ها و ظرفیت های بسیار بالقوه ای در سطح روستا های استان فارس در رشته های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی وجود دارد که نیازمند توجه و حمایت است تا شکوفا شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد هفته نیروی انتظامی روزنامه کانون های روستایی کانون های مساجد فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ایسنا/کرمان فرماندار شهرستان گنبکی گفت: بارندگی اخیر به ۵۰ راه این شهرستان خسارت وارد کرده است.

محمد امینیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی امروز باعث تخریب ۵۰ راه دهستان و راه روستای زیارت‌شاه شده و اکنون تردد در این مسیر امکانپذیر نیست.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین معاون عمرانی فرماندار بم نیز با اشاره به گرفتار شدن نیروهای کرمان موتور و اهالی روداب غربی بخش بروات به دلیل سیل و مسدود شدن جاده، گفت: طغیان رودخانه و جاری شدن سیل باعث مسدود شدن راه‌های منتهی به روستاهای بخش بروات از جمله روداب غربی شده است.

 محمدصادق دادالله پور افزود: بخش بروات و روداب شامل روستاهای پرجمعیت از جمله دولت‌آباد، تاج‌آباد، کروک، سروند و ... است که جاده دسترسی آن هم‌اکنون مسدود شده است.

وی از مردم خواست از تردد غیر ضروری و نزدیک شدن به محل رودخانه‌ها و پل‌ها بپرهیزند.

حمید طبسی نژاد فرماندار شهرستان نرماشیر نیز اظهار کرد: بر اثر بارش شدید امروز ششم اردیبهشت ماه و آبگرفتگی، راه روستای اسعدیه مسدود شده است.

وی افزود: روستاهای خواجه آباد، وکیل آباد، قلعه شهید، نظام شهر، دشت آباد، سیدآباد، خیرآباد، شهیدچمن، محمدآباد آب‌شیرین، ده وسط و روستاهای اطراف رودخانه‌های فصلی شهرستان نرماشیر آماده باش هستند.

طبسی نژاد اظهار کرد: راه مواصلاتی به بخش روداب مسدود است، همشهریان از تردد در این مسیر خودداری کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان