Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تشکیل و برگزاری اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی از تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی استان البرز خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی اظهار کرد: قانون وظایفی را در قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات بر عهده قوه قضائیه نهاده است که با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه ۱۳۹۸ رئیس محترم قوه قضائیه اخیرا «بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی» را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در فضای مجازی نیز خبر داد و بیان کرد: برای این منظور دستگاه های متولی مکلف شده اند ضمن رصد فضای مجازی زمینه های لازم برای پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با هشدار نسبت به هرگونه استفاده از اموال عمومی و بیت المال برای مقاصد انتخاباتی توسط نامزدها یا نزدیکان آن‌ها گفت: اداره کل بازرسی استان ماموریت دارد نسبت به رصد دقیق و معرفی خاطیان به دستگاه قضایی اقدام کند.

فاضلی همچنین هرگونه سوء استفاده از احساسات و عواطف اقوام و دادن وعده‌های انتخاباتی واهی به ‌آن‌ها را مستوجب تعقیب قضایی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه قومیت‌های مختلف ساکن استان هستند و در فضایی توام با آرامش و احترام با یکدیگر زندگی می‌کنند نامزدها از هرگونه تحریک احساسات یا توهین به اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز پرهیز کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز همچنین با هشدار نسبت به هرگونه اخلال و تعرض به نشست‌ها و کمپین‌های انتخاباتی و یا توهین به نامزدها تصریح کرد: با هرنوع رفتاری که مخل آرامش جامعه باشد یا به حضور حداکثری مردم در انتخابات آسیب بزند برخورد قضایی خواهد شد.

وی در پایان از دستگاه‌های متولی انتخابات خواست تا با توجه به تهیه، گردآوری وابلاغ منشور اخلاقی انتخابات بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری توسط دادگستری کل استان البرز به آگاهسازی نامزدها و برگزاری انتخابات پرشور با کمترین حاشیه کمک کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دادگستری تبلیغات انتخاباتی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان