Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش جوانان، فناوری و فضا امروز - دوشنبه - به مناسبت هفته جهانی فضا در دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علم و صنعت با همکاری سازمان فضایی ایران برگزار شد.
در این همایش داوود یونسیان رئیس دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علم صنعت ایران از مصوب شدن دوره دکتری فناوری ماهواره در دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد و اظهارداشت: دانشکده فناوری های نوین دانشگاه، از مهرماه ۱۳۹۹ برای اولین بار در دوره دکتری فناوری ماهواره دانشجو می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هفت سال از تاسیس دانشکده فناوری های نوین گذشته و در این مدت کم، موفقیت های چشمگیری حاصل شد، افزود: علت این درخشش ها دو مولفه حضور نیروهای جوان و رشته گرایش های نوین و برتر در این دانشکده است که سرعت پیشرفت آن را افزایش داد.

رئیس دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علم و صنعت به ارائه یک پیشنهاد برای ایده پروری در زمینه هوا و فضا پرداخت و یادآور شد: با توجه به پیگیری پروژه های متفاوت مرتبط با ماهواره و مشکلات مشترک آنها، سازمان فضایی و معاونت فضایی وزارت ارتباطات، فهرستی از مشکلات فناورانه این پروژه ها تهیه کرده و در معرض تحقیقات دانشگاه ها برای برطرف ساختن پراکنده کاری در بحث ماهواره قرار می دهند.
انعقاد ۲۰ قرارداد فضایی
حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این همایش از انعقاد ۲۰ قرارداد با ۹ دانشگاه معتبر کشور به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در پژوهشگاه فضایی ایران خبر داد و گفت: نیازهایی در حوزه توسعه دانش فضایی داریم و در این حوزه، افق کاری خود را تهیه و به دانشگاه ها ارسال کرده ایم.
وی افزود: اکنون با ۱۲ دانشگاه قرارداد همکاری به ارزش ۶ میلیارد تومان داریم که سهم دانشگاه علم و صنعت ایران از آن، حدود ۶۰۰ میلیون تومان در قالب ۲۸ طرح با همکاری ۱۴ استاد است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تاکید کرد: پژوهشگاه فضایی ایران، آماده حمایت مادی و معنوی از پروژه های مرتبط دانشجویان است.
برگزاری ۷۶ رویداد فضایی در کشور
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران سخنران بعدی این همایش با تبیین رویدادهای سازمان فضایی در این هفته به منظور ترویج و آشناسازی جامعه با نقش و قابلیت های فناوری فضایی گفت: سال گذشته ۷۶ رویداد فضایی در سطح کشور برگزار و امسال بیش از ۳۶۲ رویداد در سایت انجمن علمی هوافضا ثبت شد.
براری افزود: در چند دهه گذشته، دانشگاه ها در حوزه فناوری های نوین ورود کردند و اکنون بنا بر گزارش روز گذشته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رتبه ایران در دنیا در دانش های نوین، بهتر از دانش های سنتی است.
رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه باید سهم این دانش در توسعه کشور شفاف شود، تاکید کرد: جوانان ایران به حوزه رایانه وارد شدند و با استارت آپ ها این حوزه را متحول کردند. البته حوزه فضا هم باید بسترسازی کنیم و جوانان وارد شوند.
براری با بیان اینکه رشد اقتصادی در حوزه فضا، ۱۳۹ درصد و ۶.۵ برابر رشد اقتصادی جهان است، خاطرنشان کرد: ۷۶ درصد این اقتصاد فضایی جهانی در دست بخش خصوصی است و امیدواریم با بسترسازی سازمان فضایی و بخش دولتی، بخش خصوصی و استارت آپ ها در حوزه فضایی موجی به راه اندازند و به جامعه خدمت کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون دانشجو ماهواره دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی