Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به کاربرد‌های وسیع اپلیکیشن تاپ در زمینه پرداخت الکترونیک گفت: علاوه بر بسیاری از اصناف و فروشگاه‌های بزرگ، امکان استفاده از آن در بسیاری کاربرد‌های روزمره همچون تراکنش‌های بانکی، امور خودرویی، پرداخت قبوض و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وجود دارد و طیف گسترده‌ای از خدمات پرداخت الکترونیک را دربر می‌گیرد و به همین دلیل به عنوان کیف پول شهروندی مشهد معرفی شده است.

او افزود: شهروندان مشهدی به‌زودی می‌توانند هزینه استفاده از خدمات قطار شهری را از طریق کیف پول تاپ پرداخت کنند.   او گفت: در راستای تسهیل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و گسترش شیوه‌های پرداخت الکترونیک، به زودی شاهد امکان پرداخت هزینه سوار شدن به قطار شهری مشهد از طریق اپلیکیشن تاپ خواهیم بود.
رجائیان افزود: در این روش با استفاده از کیف پول تاپ، بلیت قطار شهری خریداری و در ازای آن یک کیوآرکد دیجیتالی اختصاصی به شهروند تحویل می‌شود که با نمایش آن در گیت‌های ورودی قطارشهری (مشابه بلیت‌های تک‌سفره)، پروسه ورود به‌راحتی و مشابه من‌کارت انجام می‌پذیرد. در این صورت دیگر نیازی به همراه داشتن و شارژ من‌کارت نخواهد بود.
او با تاکید بر کاربرد‌های وسیع اپلیکیشن تاپ در زمینه پرداخت الکترونیک گفت: این نرم‌افزار پیش از این در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای پرداخت هزینه تاکسی در شهر مشهد مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین علاوه بر بسیاری از اصناف و فروشگاه‌های بزرگ، امکان استفاده از آن در بسیاری کاربرد‌های روزمره همچون تراکنش‌های بانکی، امور خودرویی، پرداخت قبوض و ... وجود دارد و طیف گسترده‌ای از خدمات پرداخت الکترونیک را دربر می‌گیرد و به همین دلیل به عنوان کیف پول شهروندی مشهد معرفی شده است.
رجائیان ضمن اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی استفاده از اپلیکیشن تاپ برای پرداخت کرایه قطار شهری، بیان کرد: باوجود قیمت ۱۲۰۰ تومانی بلیت‌های تک‌سفره، هزینه استفاده از این روش جدید، معادل همان تعرفه عادی استفاده از من‌کارت و به قیمت ۸۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین امکان نصب و بهره‌گیری از این اپلیکیشن برای همه سیم‌کارت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد و محدودیتی در زمینه پشتیبانی گوشی یا سیم‌کارت از nfc وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تاکید کرد: در شیوه‌های نوین پرداخت الکترونیک همچون استفاده از اپلیکیشن تاپ، شهروندان نیازی به همراه داشتن من‌کارت، پول نقد و حتی کارت بانکی نداشته و شارژ و استفاده از این نرم‌افزار به‌راحتی از طریق گوشی همراه امکان‌پذیر است.   انتهای پیام//ف.ح     اپلیکیشن تاپ، یعنی داشتن من‌کارت، پول نقد و حتی کارت بانکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری شهرداری حمل و نقل مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان خان احمدی امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت : بانک های گلستان پارسال در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در بین سه استان اول و در تسهیلات مسکن شهری جزء پنج استان نخست بودند و امسال هم در کنار جهش تولید مسکن در گلستان خواهیم بود.

او همچنین افزود : بانک های گلستان پارسال بیشتر از توان مالی خود برای بخش های مختلف گلستان هزینه کردند و امسال هم آماده کمک به تولید در گلستان هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا