Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسن نیوز: امیر حیات مقدم پژوهشگر سیاسی گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز و تورم لجام گسیخته موجود در ایران بنگاه‌های اقتصادی به مشکل جدی برخورد کرده اند. در شرایط فعلی نهاد‌های تولیدی نمیتوانند حتی قیمت مواد اولیه لازم برای کسب و کار خود را پیش بینی بکنند تا برای رشته کاری خود برنامه ریزی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالا رفتن تورم برای مصرف کننده ضرر دارد و پایین آمدن تورم برای تولید مشکل ساز است و تورم همیشه باید در یک مسیر ثابت و غیر نوسانی قرار داشته باشد.

سالیان سال است که خوزستان عمده بودجه کشور را تامین کرده است، ولی با بی مهری مواجه بوده است.
در این استان حتی در اکثر مواقع و در اکثر شهر‌ها بنزین یورو چهار عرضه نمیشود.

خصوصی سازی باشگاه‌های ورزشی از جمله استقلال و پرسپولیس باعث بالا رفتن کیفیت کار در باشگاه‌ها خواهد شد و بودجه بیت المال و یا بودجه عمومی باید صرف امور زیر بنایی و مناطق محروم شود. کوچک کردن دولت و نهاد‌های ورزشی و فرهنگی باید در زمان‌های گذشته انجام میشد و هم اکنون ما نباید باشگاه ورزشی دولتی و یا خصولتی داشته باشیم.

افزایش قیمت بنزین اگر صورت گیرد باز هم تورم افسار گسیخته فعلی نفس گیر‌تر خواهد شد و سهمیه بندی بنزین نیز باعث به وجود آمدن مشکلات اساسی برای شهروندان خواهد شد. تولید. انبار وعرضه فرآورده‌های نفتی و بنزین باید از صفر تا صد توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

تا مادامی که بخش خصوصی اقتصاد را اداره نکند اقتصاد رونق نخواهد داشت. ارزش پول ملی فوق العاده مهم است و از بین رفتن پول ملی مساوی است با ورشکسته شدن تمام مردم. تورم فعلی واقعا نفس مردم را بند آورده و مردم در شرایط فوق العاده سختی قرار دارند و متاسفانه با وجود حقوق‌های نجومی و تبعیض‌هایی از این دست روحیه مردم و امید به زندگی نیز وضعیت مناسبی ندارد.

اقتصاد خصولتی و یا دولتی به سمت توسعه و پیشرفت تجارت سالم نمیرود. زمانی که نهاد‌های دولتی به سمت فعایت اقتصادی میروند نمیتوانند مانند بخش خصوصی کار با کیفیت انجام دهند. دولت باید از لحاظ کار اقتصادی تهی شود و بخش خصوصی گسترش یابد. هر قانونی که دست و پای تاجران و سرمایه گذاران را میبندد و جلوی توسعه این نهاد‌ها را میگیرد باید تغییر کند.

قوانین تجارتی باید در ایران طوری باشد که تاجر احساس امنیت سرمایه و احساس کرامت انسانی داشته باشد. هر شخصی که سر کار است باید سعی کند هر روز به دنبال یادگیری تخصص مربوطه و رشته کاری خود باشد و این حرکت باید مستدام و مداوم باشد.

کارمندان نباید حرکاتی انجام دهند که تاجران از ادامه کار منصرف شوند. ما باید جامعه را به اخلاق دعوت کنیم. دولت باید از لحاظ جمعیت و سازمان به سمت کاهش برود و تمام بنگاه‌های اقتصادی دولتی و یا خصولتی به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و شخصی تبدیل شوند. تمام پیامبران به دنبال تکمیل مکارم اخلاقی بودند. در کشوری که اخلاق نباشد پیشرفت حاصل نخواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بخش خصوصی امیر حیات مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است