Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:20:03 GMT

جهانگیری: مرز خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۷۹۶۰

جهانگیری: مرز خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جمع مردم شهر «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه از مردم این منطقه به عنوان مرزداران غیور جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ یاد کرد و افزود: ایران به یکسری مسائل حساسیت بالا دارد که ملاحظه هیچ کسی را نمی‌کند و آن مرز است.

وی گفت: به واسطه وجود مرزداران، ایران سرافراز است و می‌بالد به این موضوع که در مرز طولانی با کشورهای متعدد همسایه، مرزداران در کنار ارتش مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها از کشور در مقابل همه مسائل حراست می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری با تاکید براینکه امروز مرزهای ایران مرزهایی امن است، اظهار داشت: آمریکا با همه قدرت‌نمایی در دنیا به این موضوع پی نبرد لذا مجبور شد که آزمایش کند و فهمید موضوع جدی است.

وی ادامه داد: پهباد آمریکایی به مرز ایران نزدیک شد و می‌خواست حساسیت ایران را آزمایش کند که نیروهای مسلح اقتدار ایران را به صحنه کشاندند و با کمک تجهیزات ایرانی پهباد را شناسایی و ساقط کردند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مرزداران با عزت و شرف هستند و ما به شما مرزداران در شرق و غرب و شمال و جنوب می‌بالیم.

جهانگیری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در یک منطقه ناامن، امن است یادآور شد: به فصل الهی امنیت داریم و مسئولان که فرصت خدمت به مردم را دارند باید با تمام وجود قدر مردم را بدانند.

وی با تاکید بر حل مشکلات مردم با همه توان و قدرت گفت: آمریکایی‌ها ماه‌ها، روزها و سال‌ها سر میز مزاکره نشستند طوری که یک طرف ایران و طرف دیگر ۶ کشور بزرگ دنیا بود و شورای امنیت هم تصویب کرد، ایرانی‌ها طبق دین به همه تعهدات خود عمل کردند و سازمان‌های بین‌المللی گزارش این عمل به تعهد را دادند ولی آمریکایی‌ها از تعهد خارج شدند و جنگ اقتصادی علیه کشور را شروع کردند.

جهانگیری با اشاره به هدف آمریکایی‌ها بعد از خروج برجام هم بیان کرد: مکرر گفتند از راه جنگ می‌خواهند اقتصاد ایران را از هم بپاشند تا مردم نتوانند چهلمین سالگرد انقلاب را جشن بگیرند.

وی ادامه داد: امروز ما در مرز با کشور افغانستان، با هم گفت و گو می‌کنیم لذا مردم طرح‌های آن‌ها را شکست دادند، مردم می‌خواهند برای حل مشکلات زیربنایی چاره‌اندیشی شود و همه برای حل مشکلات در میدان هستند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه هنر مدیران این است که گرد و غبار محرومیت را برطرف کنند اظهار داشت: با ابتکار معاونت توسعه روستایی همایشی که هر سال در تهران بود امسال در خراسان جنوبی که به تعبیری جزو نقاط کمتر توسعه یافته است، برگزار می‌شود.

جهانگیری افزود: بیش از ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی روستایی است و توافقاتی که دستگاه‌های مختلف امضا کردند می‌تواند برای شهرستان‌های زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان توسعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به جمله معروف مقام معظم رهبری در خصوص توسعه نهبندان هم گفت: زمان انجام سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان با دولت اصلاحات مصادف بود که فرمودند به نهبندان سفر می‌کنم تا توجه مسئولان به این منطقه جلب شود و نیز من که آن زمان وزیر بودم امروز آمده‌ام این جمله را احیا کنم.

جهانگیری ادامه داد: پیام رهبر انقلاب این بود که به منطقه نهبندان و سربیشه توجه ویژه‌ای شود ما هم برای حل مشکلات مردم آمدیم و در این راستا گام بر می‌داریم.

وی که امروز از طریق بالگرد به شهر درح سربیشه سفر کرده است، گفت: شهر درح را از بالا تماشا کردم آسفالت معابر شهر خیلی کم بود در حالی که وقتی یک نقطه‌ای شهر می‌شود اولین قدم این است که خیابان‌ها و کوچه‎ها آسفالت و بازسازی شود و امکانات شهری و تفریحی به وجود بیاید.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی برخی دستگاه‌ها تفاهم نامه‌هایی با استانداران امضا کردند که کمبودها منطقه برطرف و فرصت‌های اجتماعی برای منطقه ایجاد شود که الگوی اولیه این روش در منطقه قلعه گنج جنوب استان کرمان بود که گام‌های بلندی برای توسعه برداشته شده است.

جهانگیری با اشاره به تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای توسعه در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی هم افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) متولی توسعه بخش درح سربیشه است و به عنوان نماینده دولت از این تفاهم‌نامه‌ها حمایت می‌کنم که امیدواریم در ۲ سال آینده شاهد تغییراتی در این مناطق باشیم.

وی بیان کرد: بخش درح از نظر تاریخی یکی از مناطق با سابقه است و وقتی از تاریخ ایران صحبت می‌کنیم اینگونه تصور می‌کنیم که تاریخ در شهرهای بزرگ خلاصه شده و تاریخ شهر درح هم تمام آن سرافرازی و افتخار است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: روستاهایی که در این منطقه است مثل روستای ماخونیک که در سال ۹۸، هفت هزار گردشگر داخلی و ۸۰۰ گردشگر خارجی داشته، نشان می‌دهد این منطقه جاذبه‌هایی برای توسعه در زمینه‌های مختلف دارد که باید برای آن تلاش کنیم.

جهانگیری با اشاره به درخواست‌هایی که توسط نماینده مردم، فرماندار شهرستان سربیشه و عضو شورای شهر مطرح شد گفت: این مطالب گفته شده باید محقق شود و استاندار به طور ویژه روی این نیازها تمرکز کند.

وی به توافق سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: با ساخت این واحدها دغدغه‌های مسکن برطرف می‌شود.

جهانگیری اظهار داشت: برای آب آشامیدنی هم وزیر نیرو و هم معاون سازمان برنامه و بودجه در این سفر حضور دارند که مجتمع‌های آبرسانی تامین اعتبار خواهد شد تا آب آشامیدنی مردم بدون دغدغه تامین شود.

معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد.

طرح آبرسانی به بیرجند از محمدشهر نیز با حضور جهانگیری به بهره‌برداری رسید.

این خبر تکمیل می‌شود

۹۸۹۳*۷۵۵۶* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی اسحاق جهانگیری امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

کنعانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

کنعانی افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

وی ادامه داد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228562 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند