Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید« علی حسینی‌پور » روز دوشنبه در نشست با هیات‌های قرآنی خمین، افزود: فعالیت‌های قرآنی اهمیت زیادی دارند و قرآن باید سرلوحه همه امور قرار گیرد.
 وی ادامه داد: آموزه‌های قرآنی باید در دو محور گفتمانی و  کاربردی در همه شئونات جامعه وارد شود و از این مرجع راه‌گشا بهترین بهره برای بهبود سلامت اجتماعی برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه خمین اظهار داشت: مسولان باید نگاه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند تا کلام الهی در متن جامعه نفوذ کند.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد:خیران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی همواره نقش پررنگی دارند و فعالیت‌های قرآنی با بهره‌گیری از کمک آنان می‌تواند ابعاد وسیع‌تری بیابد.
وی افزود: فعالیت‌های قرآنی اگر محدود به بودجه دولتیشود با وضعیت کنونی منابع مالی کشور اهداف به کندی پیش می‌رود بنابراین باید کمک مردم و خیران باید در راس برنامه‌ها قرار گیرد.
رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی در روستاهای دارای بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت خمین باید نشست‌های قرآنی تشکیل شود.
حجت الاسلام « نعمت‌الله سرلکیان» افزود: خمین ۳۶ روستای با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر دارد که باید اجرای برنامه‌های قرانی در آن‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.
وی ادامه داد:نشست قرآنی نیاز به مربی دارد و برای تامین مربی کمک خیران ضروری است چراکه بودجه های دولتی در حوزه فرهنگی و قرآنی محدود است.
فرماندار خمین نیز در این نشست با اشاره به ضرورت هم‌افزایی نهادهای متولی امور قرآنی گفت: موازی‌کاری در زمینه قرآن آسیب‌هایی را در این حوزه ایجاد می‌کند.
« احمد طهرانی» افزود: ترویج فرهنگ قرآنی به نگاه تخصصی نیاز دارد و یک نهاد باید بر فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های دیگر نظارت کند.
وی ادامه داد: خیران خمین در حوزه های مختلف سلامت و آموزش محدود و ثابت هستند.
فرماندار خمین تشویق واقفان به وقف‌های قرآنی را در ترویج کلام الهی تاثیرگذار دانست.
طهرانی با اشاره به فعالیت دانشکده علوم قرآنی و حوزه علمیه در این شهرستان گفت: مربیان متخصص در زمینه های قرآنی در این مراکز علمی تربیت می شوند و ظرفیت خوبی برای برگزاری نشست‌های قرآنی هستند.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.
۹۹۳۰  /۶۰۱۳/
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی فرهنگی خیران خمین دانشکده علوم قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار داشت: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد. 

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و افزود: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

وی تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و گفت: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی28 هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر است و لازم است که در فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید کرد و اظهار داشت: موارد مطرح شده شما بررسی و در خرداد ماه جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم. 

 دوستی با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری در این شهر استفاده شود افزود: پیشنهاد می کنم همایش سرمایه گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند. 

استاندار هرمزگان در پایان با قدردانی از زحمات ایوب زارعی و همه دغدغه ‌مندان بندرکنگ، گفت: برای طرح بندرگاه چندمنظوره ارائه شده منابع مالی و تسهیلات در نظر گرفته می شود. 

گفتنی است در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است