Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز دوشنبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چهاردهمین جشنواره بین المللی انیفست هنری شامل شش بخش رقابتی فیلم‌ها و پویانمایی بلند، فیلم‌های کوتاه انیمیشن، دانشجویی، موزیک ویدئو، فیلم‌های واقعیت مجازی (virtual Reality) و بخش فیلم‌های رومانیایی است.

 بر اساس این خبر فیلم کوتاه انیمیشن گرگم و گله می‌برم از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه انیمیشن این جشنواره با ۵۰ فیلم دیگر از سراسر دنیا برای دریافت جایزه رقابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره بین‌المللی فیلم‌ انیفست از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است که هر ساله تندیس جشنواره به یک فیلم کوتاه منتخب هیات داوران در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه اهدا می‌شود.

این جشنواره با هدف احیا و پشتیبانی از فیلم های انیمیشن رومانی نقش مهمی برای فیلم‌سازان بومی کشور رومانی در حوزه انیمیشن داشته است و توانسته میزبانی فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان، برگزارکنندگان و روزنامه‌نگاران در شهر بخارست پایتخت این کشور عهده‌دار باشد. جشنواره بین‌المللی انیفست تنها جشنواره انیمیشن در کشور رومانی است که از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و چهاردهمین دوره آن از ۱۲ تا ۲۱ مهر ۱۳۹۸ (۴ تا ۱۳ اکتبر۲۰۱۹) در شهر بخارست برگزار می‌شود.

نمایش کوکوی گردن دراز در مرکز تئاتر کانون

نمایش کوکوی گردن دراز به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی و محسن صفری هم‌زمان با هفته ملی کودک (۱۳ تا ۱۹ مهر) در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.  این نمایش که با موضوع کودکان اوتیسمی تولید شده است و دو قصه را در دل هم به تصویر می‌کشد.

بر اساس این خبر، آهنگ‌سازی این اثر را رامین عبدالهی انجام داده و با توجه به موضوع نمایش کوکوی گردن دراز نویسنده در نمایش‌نامه از یاشار خدایی در زمینه پزشکی و از امیر مشهدی‌عباس در زمینه نویسندگی مشاوره گرفته است. امید انصاری طراح صحنه و منصوره کریمی طراح پوستر و بروشور هستند و ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی به عنوان دستیار کارگردان، مهبد فیضی به عنوان طراح حرکت فرم، مریم رادپور به عنوان طراح لباس و دوخت، هدی رودبار به عنوان طراح ماسک و ساخت و محمدرضا شاملو به عنوان طراح نور این گروه را همراهی می‌کنند. عباس شاهچراغی مدیر صحنه است و ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی، سمیه سلمانی، رسول استواری، حسین ابراهیم‌زاده، پوریا تجلی‌تهرانی، مبین حدادی، هستی کریمیان، ستایش صحبتی، مهرگان کاشی و روژینا امیرشهرستانی بازیگران آن هستند.

نمایش کوکوی گردن دراز به ماجرای گروهی از بچه‌ها می‌پردازد که می‌خواهند تئاتر اجرا کنند ولی یکی از دوستان هم‌گروه‌شان که مبتلا به اختلال اوتیسمی است، پیوسته کار را با مشکل مواجه می‌کند تا جایی که بچه‌ها تصمیم بر حذف او، از صحنه نمایش می‌گیرند، اما مربی تئاتر با بهره‌گیری از توان بچه‌ها ماجرای دیگری را کلید می‌زند.

تئاتر کوکوی گردن دراز از امروز (۱۵ مهر ۱۳۹۸) هر روز ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان واقع در پارک لاله تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

اعضای کانون با سازمان هلال‌احمر و آتش‌نشانی پیمان دوستی بستند

جشن کودک، آموزش، سلامت و ایمنی در هفته ملی کودک با حضور کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیروز (یک‌شنبه) در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم‌زمان با هفته ملی کودک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم با حضور پرشور و هیجان کودکان و نوجوانان اعضای کانون از موزه هلال‌احمر بازدید کردند. در ادامه مراسم یکی از اعضای سازمان آتش‌نشانی به معرفی فعالیت‌های آتش‌نشانان و همچنین نکات ایمنی مورد نظر در هنگام حادثه و آتش‌سوزی پرداخت و به کودکان شماره‌های اضطراری را که باید همیشه به یاد داشته باشند، آموزش داد و از آن‌ها خواست با شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی از والدین بخواهند راه را برای خودروهای امدادی باز کنند.

سپس گروه سرود دادرسان هلال‌احمر و گروه سرود دانش‌آموزی آتش‌نشانی به اجرای برنامه پرداختند. اجرای خیمه ‌شب‌بازی از سوی گروه خیمه شب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های ویژه این جشن بود که با استقبال کودکان و نوجوانان همراه شد. در بخش پایانی مراسم نیز با حضور دو عضو کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با اهدای دو تابلوی نقاشی به علی گنج‌کریمی سرپرست سازمان جوانان هلال‌احمر و رسول هلالی، معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی، پیمان دوستی با سازمان هلال‌احمر و آتش‌نشانی بسته شد.

علی گنج‌کریمی در جشن روز کودک، آموزش، سلامت و ایمنی گفت: شعار امسال هفته ملی کودک، «آینده را باید ساخت» است و این شعار نشان می‌دهد باید برنامه منسجمی را در حوزه کودک داشته باشیم. امروز با هدف آموزش، سلامت و ایمنی به کودکان در کنار هم جمع شده‌ایم و از کودکان می‌خواهیم با اجرای اصول ایمنی که در این مراسم یادگرفته‌اند و آموزش آن‌ها به خانواده، سلامت را به خانواده‌های خود هدیه دهند.

در پایان این مراسم یکی از اعضای کانون منشور آینده را به علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر اهدا کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انیمیشن جمعیت هلال احمر هفته ملی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند