Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت فرانسه قصد دارد با پیاده سازی برنامه تشخیص چهره در این کشور از این پس به جای کارت‌ها و کدهای شناسایی از فناوری تشخیص چهره برای تایید هویت فرانسوی‌ها استفاده کند که با مخالفت‌هایی نیز مواجه شده است.

فرانسه قرار است تبدیل به اولین کشور اروپایی شود که از فناوری تشخیص چهره برای تایید هویت دیجیتالی امن شهروندان خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام با توجه به مسائل حفظ حریم شخصی خطرناک تلقی شده است.

دولت ادعا می‌کند که این برنامه جدید برای کارآمدتر شدن دولت است. وب‌سایت وزارت کشور فرانسه می‌گوید این برنامه به نام "تأیید هویت آنلاین از طریق تلفن همراه" موسوم به "Alicem" راه اندازی می‌شود که می‌تواند برای تایید هویت هر فردی در اینترنت به روشی ایمن عمل کند.

این برنامه پس از یک مرحله آزمایشی شش ماهه در ماه نوامبر به مرحله اجرا خواهد رسید که زودتر از تاریخ اعلام شده اولیه در کریسمس است.

با این حال این برنامه بدون مخالف هم نیست. سازمان تنظیم مقررات فرانسه موسوم به "CNIL" ادعا می‌کند که این برنامه قانون رضایت اروپا را نقض می‌کند و برای این برنامه در دادگاه عالی اداری فرانسه توسط یک گروه حفظ حریم خصوصی به نام "La Quadrature du Net" پرونده تشکیل شده است.

این پروژه از طریق برنامه‌ای روی گوشی هوشمند که تراشه گذرنامه الکترونیکی را می‌خواند، کار می‌کند. سپس برنامه برای تأیید هویت فرد، عکس بیومتریک وی را از طریق فناوری تشخیص چهره با صاحب تلفن همراه تطبیق می‌دهد.

این روند برای خیلی‌ها ترسناک است، زیرا در اوایل سال جاری یک هکر تنها در کمتر از یک ساعت وارد یک برنامه پیام رسان دولتی شد.

"مارتین دراگو" وکیل این گروه حفظ حریم خصوصی گفت: دولت می‌خواهد مردم را به استفاده از "Alicem" و فناوری تشخیص چهره مجبور کند. ما در حال مجبور شدن به استفاده گسترده از فناوری تشخیص چهره هستیم و اهمیتی به رضایت و حق انتخاب مردم داده نمی‌شود.

با این حال فرانسه سعی کرده است با بیان اینکه عکس‌های مورد استفاده برای تشخیص چهره پس از ثبت‌نام ظرف چند ثانیه پاک می‌شوند و در پایگاه‌های اطلاعاتی شهروندان ثبت نخواهند شد، به مردم در مورد حفظ حریم خصوصی آنها اطمینان دهد.

دولت فرانسه می‌گوید این اقدام برای توسعه هویت‌های دیجیتالی انجام شده است و می‌تواند خیال شهروندان را از همه چیز از امنیت پرداخت مالیات‌های خود گرفته تا صورتحساب‌ها و قبض‌های مختلف با یک دسترسی ایمن و آسان راحت کند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند