Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی تندگویان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفت: حوزه بازی‌های رایانه‌ای،  بحث تولید محتوا و ورود به فضای مجازی جز موضوعات مهمی است که در دو سال گذشته در کشور بر خلاف اینکه نهادهای بسیاری برای آن وجود دارد، مغفول مانده و هیچ سیاست مشخصی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تندگویان با بیان اینکه مشکلاتی در این حوزه در کشور داریم و باید یک چاره اندیشی درستی برای آن شود، اظهار داشت: در این حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش، وزارت ورزش و تشکل های جوانان حضور دارند که می توانند حرفه‌ای کار کنند اما نیازمند یک سیاست گذاری کلان در حوزه بازی های رایانه ای هستیم.

معاون جوانان وزارت ورزش با اشاره به اینکه امیدواریم با امضای این تفاهم نامه به یک جمع بندی مشخص برسیم، عنوان کرد: به این ترتیب جایگاه هر فرد مشخص شده و سیاست ها به درستی ابلاغ می شوند.  ما در بحث چشم اندازهایی که در رابطه با حوزه جوانان وجود دارد،  کاملا آماده‌ایم تا با به کارگیری سمن های جوانان و پتانسیل های موجود همراه و همسو شویم و یک کار کشوری را برنامه ریزی و اجرا کنیم.

تندگویان با بیان اینکه مخاطب ما در بازی های رایانه‌ای جوانان هستند، تصریح کرد: همچنین در تولید، بهره برداری و رونق نیز فقط خود جوانان حضور دارند و با قشر دیگری طرف نخواهیم بود.  در واقع اگر بتوانیم همان مدل شبکه سازی که برای تشکل ها در مورد بحث بازی های رایانه ای در پیش بگیریم و آن را به عنوان یک شبکه مطرح کنیم و بهره برداری مناسبی صورت گیرد، نتیجه درستی خواهیم گرفت.

وی ابراز داشت: زمانی به حضور تشکل ها فقط نگاه داوطلبانه وجود داشت اما امروز آن ها در موارد مختلف ورود پیدا کرده و حتی بحث معیشتی خود و جوانان را شکل می دهند.

تندگویان با بیان اینکه در دو سال گذشته تحول مثبتی در حوزه تشکل ها ایجاد شد و در حوزه مشخصی از پروسه اشتغال قرار گرفتند،  عنوان کرد: در بخش توانمند سازی جوانان که رسالت کار ما بود، موفق شده ایم و توانستیم سبک اشتغال سودآوری را در بین جوانان راه اندازی کنیم.

وی از حضور تشکل های فعال در زمینه بازی های رایانه ای در راستای امضا تفاهم نامه همکاری خبر داد و عنوان کرد: در این خصوص تشکل های علاقه مند در مرحله بعد به شبکه کشوری معرفی می شوند و می توانیم یک دوره کارگاهی مشخص را برای این افراد برگزار کنیم.

معاون امور جوانان با اشاره به اینکه در حال حاضر جوانان بخش زیادی از وقت روزانه خود را به بازی اختصاص می دهند، گفت: به جز موضوع آسیبهای وارد شده در این حوزه باید توجه داشت که بازاری در کشور وجود دارد که از پتانسیل بالا در زمینه انگیزه بخشی به جوانان می تواند استفاده کند. بعلاوه این شبکه در مواردی می تواند کار تحقیقاتی انجام داده و بررسی کند که چه مدل از بازی در کدام بخش از کشور مورد پسند است.  

تندگویان با تاکید بر اینکه باید جوانانی که امکان فعالیت در راستای بازی های رایانه ای دارند را به کار گیریم، تصریح کرد: زیرا بحث امروز ما در امور جوانان تبدیل اوقات فراغت به اوقات فراغت اشتغال آور است.

وی با تاکید بر اینکه مهارت سازی باید به مثابه یک فرهنگ در کشور باشد، خاطرنشان کرد: اما امروز مشکل اساسی ما این است که سیستم آموزش و پرورش، هیچ نوع مهارتی را به دانش آموختگان یاد نمی دهد. اگر می خواهیم به سمت کشوری حرکت کنیم که اشتغال در آن حرف اول را بزند ابتدا باید ۴۰ درصد از زمان آموزش را به مهارت آموزی اختصاص دهیم. این درحالی است که متاسفانه همواره بچه ها را به سمت کنکور و حضور در دانشگاه ها سوق داده ایم بدون آنکه آینده و اشتغالی را برای آن ها متصور شویم.

تندگویان با اشاره بر دستاورد حوزه بازی های رایانه ای برای جوانان تصریح کرد: ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان به نحوی که منافع کشور در آن باشد بهترین دستاوردی است که انتظار می رود در حوزه بازی های رایانه ای انجام شود.

معاون امور جوانان تصریح کرد: در این راستا می توانیم شبکه اشتغال، تولید و ایجاد انگیزه را با برگزاری فستیوال های استانی در بین جوانان ایجاد کنیم. در این راستا امیدواریم آموزش و پرورش نیز به جمع ما بپیوندد زیرا نیازمند مشارکت هرچه بیشتر نهاد های مختلف کشوری در این زمینه هستیم.

تندگویان با اشاره بر اینکه در موضوعاتی مانند سواد رسانه ای و استفاده درست از فضای رسانه آموزش و پرورش می تواند بستر سازی مناسبی کند، اظهار داشت: بعلاوه در خصوص فیلترینگ هایی که انجام می شود نیز باید روش درستی به کار گرفت، زیرا عملکرد امروز تنها راه فرار را به جوانان ما با دور زدن فیلترینگ نشان می دهد در حالی که می توانیم از کاربران ۱۵ میلیونی این بازار استفاده درستی کنیم.

کد خبر 4739707

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدمهدی تندگویان وزارت ورزش و جوانان اوقات فراغت بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای جوانان اربعین 98 شورای شهر تهران شهرداری تهران هفته ناجا قوه قضاییه اربعین حسینی وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی پیروز حناچی دستگیری سارق سیدابراهیم رئیسی نمایشگاه ایپاس آتش نشانی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود