Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجوم یا اَختَرشناسی به دانشِ بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی پدیده‌های آسمانی از جمله ستاره‌ها، سیاره‌ها، دنباله‌دارها، کهکشان‌ها و پدیده‌هایی مانند شفق قطبی و تابش زمینهٔ کیهانی گفته می‌شود که منشا آن‌ در خارج از جو زمین است.

رضا شهباز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: کودکان از سن چهار سالگی قادر به یادگیری مفاهیم نجوم و فناوری فضا به زبان ساده هستند بنابراین سرمایه‌گذاری بر روی آنها و ارائه دوره های آموزشی متناسب با شرایط سنی و یادگیری، کاری اثربخش و همراه با دستاوردهای بسیار در آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان با بیان اینکه آموزش نجوم در کشورمان در سال های گذشته بیشتر بر روی دانش آموزان دوره دبیرستان یا دانشجویان متمرکز بود، افزود: از چند سال اخیر فعالیت هایی برای آموزش نجوم به کودکان از سنین پایین آغاز شده و امید است که گسترش یابد.

وی با بیان اینکه والدین بیشتر تمایل به ثبت نام کودکان خود در کلاس هایی مانند ریاضی و زبان انگلیسی هستند، تصریح کرد: کودک بسیاری هستند که به مباحث نجوم علاقه دارند و سوال های زیادی از پدران و مادران خود در این زمینه می پرسند که با توجه به اطلاعات کم والدین، لازم است آنها را به کلاس های آموزشی مرتبط معرفی کرد تا استعداد آنها پرورش یابد.

شهباز با اشاره به اینکه آموزش نجوم به کودکان، منجر به علاقه مندی بیشتر آنها به علومی مانند هوا و فضا، ریاضی و فیزیک و آشنایی بیشتر آنها با نقش مهم این علوم در زندگی انسان می شود، تاکید کرد: این سرمایه گذاری باعث می شود تا در آینده ایده پردازان، کارشناسان و نخبگان خوبی در کشورمان در این علوم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون رتبه های برتر بین المللی در زمینه نجوم توسط دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشورمان به دست آمده است، خاطرنشان کرد: ما عکاسان منجم برتر بین المللی نیز داریم که تصاویر آنها در دنیا بی نظیر است.

شهباز با بیان اینکه در سنین چهار تا ۶ سال می توان مفاهیم نجوم را از طریق نقاشی، قصه گویی و شعر به کودکان آموزش داد، گفت: اگر والدین فرزندانی دارند که علاقه به مباحث نجوم نشان می دهند و سوال درباره آن می پرسند بهتر است آنها را در کلاس های آموزشی ثبت نام کنند.

وی به برگزاری نمایشگاهی با عنوان " نجوم و کودک " در اصفهان اشاره و اضافه کرد: در این نمایشگاه با عنوان " منجمان کوچک شهر" برنامه هایی همچون سخنرانی، پرسش و پاسخ، انجام آزمایش های علمی در زمینه نجوم و فیزیک، دانش فضا و فناوری فضایی، سیارات منظومه شمسی و رصد آسمان برگزار می شود.

شهباز با بیان اینکه نمایشگاه مذکور پنجشنبه ۱۸ مهر در مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان و به مناسب روز جهانی کودک و هفته جهانی فضا برگزار می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد، آشنا کردن خانواده ها به ویژه کودکان با نجوم و فناوری فضاست.

هفته‌ جهانی فضا حد فاصل دو رویداد تاریخی است. در چهارم اکتبر ۱۹۵۷، نخستین ماهواره ساخته‌ دست انسان مرزهای فضا را گشود و ۱۰ اکتبر همان سال هم مجمع جهانی با هدف وضع قوانینی برای استفاده‌ صلح‌آمیز کشورها از فضای ماوراء جو تشکیل شد.

۱۶ مهر برابر با هشتم اکتبر روز جهانی کودک نام‌گذاری شده است.

مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان بعنوان یکی از مراکز علمی در زمینه آموزش نجوم فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرد.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوا و فضا نجوم اصفهان هفته کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش سواد محیط زیستی به کودکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، کارشناسان معتقدند کودکان با حضور در باغ وحش، می‌توانند از اهمیت حفظ محیط زیست برای زندگی درک بهتری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کارشناسان معتقدند ارتقای سواد محیط زیستی کودکان می تواند به محیط سالم ایران آینده کمک کند.

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار