Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی قطب تولید زعفران و زرشک در دنیاست که از خام فروشی این محصولات با ارزش رنج می‌برد، چرا که از 90 درصد تولیدات این محصولات کمتر از 7 درصد از آن فرآوری می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، محمد صادق معتمدیان، امروز ۱۵ مهرماه در همایش ملی روز روستا و عشایر، اظهار کرد: در بحث توسعه روستایی برنامه‌ها و اقدامات ارزشمند و شاخصی صورت گرفته است که روستاهای کشور را از محرومیت درآورده و در زمینه‌هایی همچون ریشه کنی بی‌سوادی رکورد جهانی به دست آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مولفه‌های توسعه درون زا، توسعه و تکمیل زنجیره‌های اقتصادی مزیت دار روستایی و احیای دانش بومی روستاها با بهره‌گیری از آن در بهبود معیشت روستایی و کارآفرینی با استفاده از آن از جمله مولفه‌های توسعه نرم افزاری روستایی است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد مشاغل نوین و کسب و کارهای دانش بنیان، جلوگیری از خام فروشی و احیا و به روز‌رسانی سنت‌های عشایری است، گفت: در شرایط حال حاضر مسئله اشتغال در صدر مسائل توسعه نرم افزاری روستایی است و چناچه روی اشتغال روستایی و برگشت نیروی کار به روستاها تمرکز نکنیم، سیاست‌ها و اقدامات دیگر نیز باطل خواهد ماند.
معتمدیان با اشاره به اینکه رشد فیزیکی و مادی لزوما ضامن اشتغال آفرینی روستاها نیست، تصریح کرد: از نظر راهبردی می‌توان گفت مهم ترین راهبرد مبارزه با مهاجرت روستایی خام فروشی محصولات و تولیدات روستایی، ایجاد و گسترش فعالیت‌های ارزش آفرین در روستاها است که باعث توسعه و تمهید نظام محلی و نوآوری در کسب و کارهای روستایی است.
وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی قطب تولید زعفران و زرشک در دنیاست که از خام فروشی این محصولات با ارزش رنج می‌برد، چرا که از 90 درصد تولیدات این محصولات کمتر از 7 درصد از آن فرآوری می‌شود.
معتمدیان یادآور شد: با تکیه بر همت مضاعف و مدیریت جهادی نیروهای دولتی و بخش خصوصی و نهادهای امنیتی در اشتغال تحول روستایی برنامه ها و راهبردهایی اجرا می شود که لازم است به طور جدی پیگیری کنیم.
‌استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پروژه بزرگ تبدیل استان به زنجیره ی اقتصادی شتر و دام مولد سبک با اشتغال زایی بیش از 15 هزار نفر و جلب همکاری نهاده های حمایتی و ماموریت‌سپاری به هر یک از آن‌ها‌ست.
وی یادآور شد: شکل دهی مشاغل جایگزین در روستاهای فاقد آب و کشاورزی با تاکید بر صنایع دستی بومی منطقه و ایجاد کارگاه‌های کوچک معدنی به نفع روستاییان بومی، رونق بخشی به بوم گردی و گردشگری روستایی با تکیه بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی از جمله طرح های اجرایی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرآوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟