Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:42:45 GMT

۱۴۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۰۳۷۶

۱۴۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور ایجاد شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد امید عصر امروز در ششمین همایش روز ملی روستا و عشایر در خراسان جنوبی اظهار کرد: قرار بر این شد تا این مناسبت خارج از تهران برگزار شود که برای نخستین بار این کار در خراسان جنوبی عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور 62 هزار روستا و آبادی وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 39 هزار جزو روستاهایی هستند که جمعیت آنها بالای 20 خانوار است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: از از جمعیت 21 میلیونی روستاهای کشور 20 میلیون نفر در روستاهای بالای 20 خانوار ساکن هستند.

امید ادامه داد: آمار خدمات نظام در روستاها مبین این واقعیت است که کارهای بسیار خوبی از ابتدای انقلاب تا الان اتفاق افتاده است.

وی افزود: در بخش آب، برق، راه، مسکن، آموزش و ساخت مدارس روستایی و طرح‌هادی کارهای بسسار مطلوب و خوبی در روستاهای کشور صورت گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم در برخی بخش‌ها خدمات ما بالای 90 درصد است.

امید با بیان اینکه در برق‌رسانی به روستاها بالای 95 درصد کار انجام شده است، افزود: در حال حاضر هدف ما‌ تنها برق‌رسانی روستاهای 10 خانواری است.

معاونت توسعه روستایی کشور توانایی تخصصی توسعه روستاها را نداردامضای تفاهم‌نامه ‌بین بسیج ‌و استانداری خراسان جنوبی /‌ محرومیت‌زدایی از روستاهای مرزی ‌زیرکوه‌افتتاح همزمان 2840 طرح عمرانی و زیرساختی در روستاها و مناطق عشایری از خراسان جنوبی

وی گازرسانی به روستاها را 82 درصد عنوان کرد و گفت: قرار است تا پایان دولت گاز به تمام روستاهای کشور برسد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه در حال حاضر 25 هزار روستا گاز دارند گفت: این رقم تا قبل از این دولت تنها 8 هزار روستا بود.

امید با بیان اینکه در بخش شبکه ملی اطلاعات روستایی رشد 900 درصدی را داشتیم، افزود: 91 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در حال حاضر به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند که تا سال آینده به پوشش صددرصدی می‌رسد.

وی با بیان اینکه اشتغال روستائیان خیلی مهم است و کار زیاد روی آن شده، گفت: جمهوری اسلامی در عرصه کار به روستائیان کارهای زیادی انجام داده و در برخی موارد حتی اقدامات انجام شده توجیه اقتصادی نداشته اما انجام شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: بزرگترین کاری که در دولت دوازدهم انجام و باعث تثبیت روستاها شده به حق اشتغال روستائیان است.

امید گفت: با مکاتبه جهانگیری با رهبر معظم انقلاب 1.5 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان اختصاص یافته است.

وی از ایجاد بیش از 140 هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور خبر داد و گفت: سهم اشتغال روستائیان در سال 97 به بالای 25 درصد رسیده که قبل از دولت این رقم بین 3 تا 4 درصد بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه در بخش بوم‌گردی نیز قبل از دولت 200 واحد بود که امروز به بالای دو هزار و 500 واحد بوم‌گردی رسیده است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست ۴۵سال خدمت ماندگار با حضور معاونین عمرانی ادوار وزارت کشور

اولین نشست هم‌اندیشی معاونین عمرانی وزارت کشور از ابتدای انقلاب با عنوان ۴۵ سال خدمت ماندگار در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: این برنامه با هدف فراهم نمودن فرصتی جهت تبادل نظر و تجربیات ایشان در راستای بهبود کارایی و کیفیت پروژه‌های عمرانی و توسعه نظام شهری و روستایی کشور برگزار شد.

وی گفت: در این نشست صمیمی که با حضور وزیر محترم کشور، معاونین محترم عمرانی سابق و مدیران حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور برگزار شد، هر یک از معاونین ضمن بیان اهم تجارب خود پرداخته و مهمترین موضوعات مرتبط با پروژه‌های عمرانی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: ضرورت تقویت نقش و جایگاه مهم حوزه معاونت عمرانی با هدف کارایی بهتر جهت تحقق مأموریت‌های سازمانی و هماهنگی بین بخشی مورد تاکید قرار گفت تا توسعه پایدار شهری و روستایی در سطح کشور هر چه بیشتر به منصه ظهور برسد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: ضرورت توجه به بحث مدیریت دانش و بهره‌گیری از ظرفیت مشورتی معاونین عمرانی سابق در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی عمرانی در کشور و توجه به مقوله آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و انتصاب مدیران و شهرداران بر اساس تخصص و طی دوره‌های آموزش مدیریتی مربوطه از دیگر تأکیدات معاونین عمرانی ادوار در جلسه مذکور بود.

وی خاطرنشان کرد: لزوم تاکید و پیگیری مقوله درآمدزایی پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف جلوگیری از تراکم فروشی، همگام با ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند با هدف جلوگیری از توزیع نامتوازن و ناعادلانه تسهیلات به استان‌ها از دیگر موارد مورد بحث مدیران سابق حوزه عمرانی وزارت کشور بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان ضرورت حذف قوانین و مقررات زائد و بازنگری در قوانین حوزه شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جلسه گفت: معاونین عمرانی سابق بر ضرورت توجه به بررسی همه جانبه و دقیق و کارشناسانه بخشنامه‌های ابلاغی حوزه معاونت عمرانی تاکید داشتند.

کد خبر 751806

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه پایانه بار یزد
  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
  • نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست ۴۵سال خدمت ماندگار با حضور معاونین عمرانی ادوار وزارت کشور
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد
  • تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور