Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:50:37 GMT

متقاضیان سقط درمانی در اصفهان ۳.۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۰۴۵۷

متقاضیان سقط درمانی در اصفهان ۳.۷ درصد افزایش یافت

علی سلیمان‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۳۸ نفر در پنج ماهه نخست امسال برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۲۵۷ نفر از آنها موفق به دریافت مجوز قانونی شدند.

وی بیان کرد: این در حالی است که پنج ماهه ابتدایی سال گذشته ۳۲۶ نفر در این زمینه مراجعه کردند و ۲۵۹ مجوز سقط صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اظهارداشت: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی، تنها در مواردی اقدام به صدور مجوز در این زمینه می‌کند که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده یا مادر مبتلا به بیماری‌های سخت درمان همراه با خطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد.

وی تصریح کرد: پنج ماهه نخست سال گذشته میزان متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در استان ۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ کاهش داشت.

سلیمان‌پور ادامه داد: ۷۴۹ نفر در مجموع سال 97 برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه داشته و ۶۲۱ نفر از آنها مجوز سقط درمانی دریافت کرده بودند.

وی یادآور شد: سقط درمانی با سقط غیرقانونی تفاوت دارد چرا که سقط درمانی با مجوز قانونی و در شرایط ویژه انجام می‌شود اما در سایر موارد سقط‌ها به صورت غیرقانونی و بدون دریافت مجوز از مراجع مربوطه صورت می‌گیرد.

بر اساس قانون «سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین به علت عقب افتادگی یا ناقص‌الخلقه بودن موجب حرج مادر است؛ یا بیماری مادر که با تهدید جانی وی همراه باشد، پیش از ولوج روح (چهار ماهگی جنین) با رضایت زن مجاز است و مجازات و مسوولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود.»

در سقط های غیرقانونی هیچگونه مجوز یا تاییدیه از مرجعی خاص وجود ندارد؛ ضمن آنکه تهدید جانی مادر یا مشکلات جنینی نیز مطرح نیست؛ این نوع سقط، بیشتر به دلایل شخصی آن هم در مراکز غیراستاندارد انجام می‌شود.

۷۱۳۵/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان سازمان پزشکی قانونی کشور سقط جنین بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز