Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رجا، علیرضا محمودیبا رئیس هیئت مدیره رجا گفت: طبق برنامه‌ریزی که امسال انجام شد، قطار‌های رجا در مسیر‌های مشهد-کرمانشاه، مشهد-اهواز، مشهد-تهران، تهران-کرمانشاه، تهران-همدان، تهران-خرمشهر، زاهدان -خرمشهر و اصفهان-کرمانشاه مسافران و زائران اربعین حسینی را جابه‌جا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودیبا گفت: ۳۸ قطار برنامه‌ای این شرکت از امروز (۱۵ مهر) به مدت دو هفته زائران اربعین حسینی را در ۸ مسیر ریلی جابه‌جا خواهند کرد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که میزان صندلی ناوگان ریلی اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: هزینه حمل و نقل از مرز مهران به نجف، کربلا و کاظمین + پوستر 

رئیس هیأت مدیره رجا در خصوص ظرفیت‌های فعلی قطار‌های اربعین رجا خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد که در برخی مسیر‌ها مانند مسیر‌های مشهد به کرمانشاه و اهواز بلیت‌ها فروش رفته است، اما همچنان متقاضی وجود دارد.

وی در خصوص احتمال افزایش قطار‌های اربعین توسط رجا گفت: برای افزایش ظرفیت باید هم ناوگان تأمین شود و هم تردد خط را مدیریت کرد و ممکن است در برخی مسیر‌های پر تقاضا ترافیک خط امکان افزایش قطار‌ها را ندهد، در عین حال در راستای ساماندهی مسافران اربعین، تعداد قطار‌ها و ناوگان در مسیر‌های مختلف دائماً در حال تغییر است تا با برنامه‌ریزی مناسب، خدمات مناسب به مسافران ارائه شود.

محمودی گفت: آنچه که مسلم بوده این است که در بحث اربعین به خاطر اعتقاداتی که در شبکه ریلی اعم از مدیران و کارگران کلیه شرکت‌ها و راه‌آهن وجود دارد، تمام شبکه ریلی بسیار جدی تلاش می‌کنند و شبانه‌روزی در حال کار هستند تا در این مقطع زمانی خدمت به بهترین شکل انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران