Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

سؤال نماینده سیستان از وزیر صمت به صحن علنی مجلس ارجاع شد

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه رضا رحمانی وزیر صنعت برای پاسخگویی به سؤالات 3 نماینده حضور یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نادرقاضی‌پور و حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر از توضیحات وزیر قانع شدند، ادامه داد: حبیب‌الله دهمرده نماینده سیستان از توضیحات وزیر درباره سؤال خود قانع نشد و قرار بر این شد تا این سؤال برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع داده شود.

نماینده تربت حیدیریه در مجلس درباره محورهای سؤالات نمایندگان از وزیر صنعت اضافه کرد: سؤال پژمان‌فر درباره تولید کاغذ و سؤال قاضی‌پور درباره تولید سیگار و سؤال دهمرده درباره وضعیت صنایع در استان سیستان و بلوچستان بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در بخش دیگر جلسه امروز بحث تحقیق و تفحص از معادن استان یزد مطرح شد که به دلیل کمبود وقت قرار بر این شد تا این موضوع در جلسه آتی بررسی شود.

بررسی عملکرد سازمان بهزیستی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌های امروز کمیسیون متبوع خود بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون گزارشی از عملکرد سازمان بهزیستی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا بادامچی در خصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز چندین موضوع را مورد بررسی قرار دادیم؛ در این جلسه مسوولان و مدیر عامل سازمان بهزیستی کشور گزارشی از فعالیت‌ها و عملکردهای خود ارائه دادند.

وی افزود: طبق این گزارش سازمان بهزیستی یک میلیون و ۵۴ هزار خانوار در واقع دو میلیون و ۳۰۰ هزار فرد را تحت پوشش دارد. ۸۰ درصد از این افراد معلول بوده و ۳۰ درصد از این معلولیت‌ها ژنتیکی است. برای نگهداری یک فرد که قطع نخاع است ۲۲ میلیون تومان لازم است؛ این در حالی است که بهزیستی به دلیل بالا بودن این هزینه و کمبود بودجه می‌تواند ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براساس این گزارش مستمری خانواده یک نفره ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، خانواده دو نفره ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سه نفره ۳۶۰ هزار تومان، چهار نفره ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و خانواده پنج نفره ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.  این نرخ‌ها برای سال ۹۷ است و هنوز برای سال ۹۸ افزایش پیدا نکرده است.

بادامچی عنوان کرد: موضوع مورد بررسی دیگر بررسی اصلاح ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص مرخصی تحصیلی فرزندان ایثارگران بود این موضوع در جلسات قبلی مطرح شده بود ولی آن را مراعا گذاشتند. البته مخالفت‌ها در این باره شدید بود اما امروز برای رای گیری این موضوع عدد کافی نبود.

وی اضافه کرد: موضوع بعدی که بررسی شد تعطیلی روز پنجشنبه در شهرستان‌ها بود نمایندگانی که این طرح را آورده بودند می‌گفتند تهران روز پنجشنبه تعطیل است و شهرستان‌ها نیز باید این گونه باشد، اما این در حالی است که در واقع  ادارات در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل نیستند چرا که ساعات کاری در تهران در طول هفته در پنج روز تا چهارشنبه توزیع شده ولی در شهرستان‌ها به شش روزه توزیع شده است این موضوع از حوزه کاری ما خارج است و برای رای گیری آن هم در کمیسیون عدد کافی نبود.

 

تشریح عملکرد شش‌ماهه وزارت نفت در کمیسیون برنامه مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون با وزیر نفت را تشریح کرد.

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از عملکرد شش ماهه این وزارتخانه به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی با بیان اینکه رئیس شرکت ملی نفت نیز در جلسه امروز کمیسیون حضور داشت، ادامه داد: رئیس شرکت ملی نفت نیز به تشریح عملکرد شش ماهه این شرکت پرداخت.

نماینده اردکان در مجلس تصریح کرد:در این جلسه عنوان شد علیرغم تحریم‌های سخت، این وزارتخانه با اتکای به حمایت‌های ستاد هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، توانسته از توقف روند صادرات نفت جلوگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز اعلام شد 6500 میلیارد تومان حجم پروژه‌های در حال اجرای این وزارتخانه است.

تابش عنوان کرد:در ادامه نیز اعضای کمیسیون، از زحمات مهندس زنگنه و همکارانشان که علیرغم اعمال تحریم های شکننده، توانسته اند با اعمال مدیریت خوب روند صادرات نفت و میعانات را تداوم بخشند سپاسگزاری کردند.

 تصویب ۲۰ ماده از لایحه قانون حمایت از مالکیت آثار ادبی و هنری در کمیسیون حقوقی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب ۲۰ ماده از لایحه قانون حمایت از مالکیت آثار ادبی و هنری و حقوق مرتبط با آن در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

حسن نوروزی، در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ماده ۵۹ تا ۷۹ لایحه قانون حمایت از حقوق مالکیت آثار ادبی و هنری و مرتبط با آن را بررسی و سپس تصویب کردیم.

وی در خصوص این ۲۰ ماده توضیح داد: این ۲۰ ماده درباره شروط و شرایط قرارداد نشر و حقوق مرتبط با این قرارداد، همچنین درباره شروط و شرایط قرارداد تولید اثر دیداری و شنیداری و همچنین حقوق مرتبط با آن مواردی را بیان می‌کند. در این مواد بیان شده که ضمن حمایت از حقوق پدیدآورندگان این آثار از حقوق اجرا کنندگان، تولید کنندگان و پخش کنندگان رادیویی و تلویزیونی حمایت می‌شود.

 بررسی عملکرد نهاد کتابخانه‌های کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از عملکرد نهاد کتابخانه‌های ملی کشور از سوی دبیرکل این نهاد ارائه و این عملکرد مورد بررسی قرار گرفت.

سید فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز ایرادات اداره قوانین به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده برطرف شد و قرار شد آماده شود تا در نوبت صحن قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور حضور پیدا کرد و گزارشی را از فعالیت‌ها، وظایف و وضعیت این نهاد ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مختارپور در این گزارش به مواردی همچون کمک نهاد به هم‌وطنان آسیب دیده از زلزله در استان‌های کرمان و کرمانشاه در قالب ارائه ۱۵ هزار قلم نوشت افزار، البسه و کفش، توسعه و ترویج کتابخوانی از طریق برگزاری جشنواره‌های مروج کتاب خوانی مانند برگزاری هشتمین و نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، پروژه‌های در حال احداث توسط خیرین در استان‌ها، جذب کمک‌های نقدی، تجهیزات کتابخانه‌ای و بازسازی کتابخانه‌های عمومی از سوی مردم، ایجاد تفاهم‌نامه‌های همکاری‌های ملی و محلی نهاد با سازمان‌ها و ارگان‌ها ، رشد کتابخانه‌ها،توسعه و بهبود کتابخانه‌های مرکزی، خرید سهمیه مستمر کتاب و نشریه، خرید بسته‌های موضوعی و مناسبتی مانند خرید و ارسال بسته اربعینی به کتابخانه‌های سراسر کشور، طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار اشاره کرد.

ذوالقدر در پایان اضافه کرد: در ادامه این گزارش اعضای کمیسیون بر ضرورت افزایش بودجه نهاد کتابخانه های کشور و نسبت به ورود برای اختصاص بودجه تکمیل و تجهیز پروژه‌های در حال اتمام شهرستان‌های فاقد کتابخانه تاکید کردند.

 


کمیسیون بهداشت با حضور وزیر موضوع لردگان را بررسی می‌کند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به ویروس ایذر با حضور وزیر بهداشت خبر داد.

محمد حسین قربانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فردا جلسه‌ای را با حضور وزیر بهداشت و معاونانش، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان و مسوولان حوزه امنیتی برای بررسی اتفاقات روستای چنارمحمودی لردگان برگزار می‌کند.

به گفته وی بعد از این جلسه درباره زمان اعزام هیاتی از کمیسیون به این روستا برای بازدید میدانی و ارائه گزارش تصمیم گیری می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین به جلسه امروز این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: این جلسه برای استماع گزارش رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی سه کشور برگزار شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان رئیس منطقه سه غرب کشور گزارش مفصلی را ارائه کرد.

قربانی گفت: دستور دیگر این کمیسیون بررسی اقدامات صورت گرفته در جهت اجرایی شدن بند ح تبصره ۱۷ بودجه سال ۹۸ توسط وزارت بهداشت ، سازمان برنامه و دیوان محاسبات بود لذا نحوه تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو برداشت شده از صندوق توسعه با محوریت دارو مورد بررسی قرار گرفت.

هفته گذشته خبری درباره در تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده منتشر شده که طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان چهارمحال پرونده ای در این باره تشکیل و یک بهیار بازداشت شده است.

امروز وزیر بهداشت گفت که سرنگ آلوده هرگز عامل شیوع ویروس HIV در روستای چنارمحمودی نبوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم اعلام کرد که بیماران بین ۵ تا ۱۰ سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: وزیر بهداشت به مجلس احضار شد / اعزام هیئت تخصصی ‌مجلس به لردگان
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌با بیان اینکه مسئولان نباید مصاحبه‌های عجولانه‌ در خصوص موضوع چنار محمودی انجام می‌دادند، گفت‌: برای رسیدگی موضوع هیئت تخصصی بهداشت و درمان مجلس به لردگان اعزام می‌شود.

اردشیر نوریان ضمن ابراز تاسف از حادثه تلخی که در استان رخ داده است، اظهار داشت: امیدوارم به زودی ابعاد مختلف ماجرا تحت مدیریت قرار گیرد و درد و رنجی که از نظر روحی و جسمی به مردم استان و روستای چنارمحمودی وارد شده خاتمه یابد.

وی با بیان اینکه این مسئله از این جهت که با روح و روان مردم در ارتباط است اهمیت دارد این آسیب ممکن است در جاهای دیگر کشور و دنیا اتفاق افتد، افزود: نکته مهم در این مسئله نحوه مدیریت ماجراست که باید دستگاه‌های متولی از جمله بهداشت و درمان هر چه سریع‌تر وارد عمل و اقدامات اولیه و تکمیلی را انجام و موجب تسکین آلام روحی و جسمی مردم شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گزارشاتی که از استان به ما رسیده بیانگر این است که مسئولان کارها را به خوبی انجام می‌دهند و امید است هر نوع اقدام تکمیلی و مورد نیاز به سرعت انجام شود.

نوریان تصریح کرد: در مورد نحوه برخورد با این مسئله از مسئولانی که با مصاحبه‌های عجولانه و اظهارنظرهای غیر دقیق موجب رنجش خاطر مردم شدند گلایه‌مندم، در این گونه موارد معمولا باید تا روشن شدن همه ابعاد قضیه از اظهار نظر غیر کارشناسی خودداری کرد تا تکدر خاطر مردم کاهش یابد و آنچه رخ داده را جبران کند.

وی با بیان اینکه این مسئله مربوط به روستای چنارمحمودی در شهرستان لردگان است، گفت: باید اقدامات کارشناسی و تخصصی صورت گیرد و این وظیفه دستگاه‌های مربوطه از جمله بهداشت و درمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای با امضای جمع زیادی از همکاران مجلس که درخواست مجمع نمایندگان استان بود تایید و به هیئت‌رئیسه فرستاده شد، در این نامه از هیئت رئیسه خواسته شد در اسرع وقت طی فردا یا پس‌فردا یک هیئت تخصصی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی میدانی ابعاد مختلف ماجرا به منطقه اعزام کنند.

نوریان ادامه داد: مقدمات این کار در حال انجام و به زودی شاهد حضور افرادی از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان در منطقه هستیم که این افراد اکثرا پزشک هستند و با تخصص بهداشتی و درمانی ابعاد ماجرا را سنجش می‌کنند.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که از مجلس شورای اسلامی درخواست شده این است که بعد از تهیه گزارش میدانی و تخصصی از ماجرا اقدام بعدی انجام و اگر قصور و سهل‌انگاری از هرمقام مسئولی در این زمینه وجود داشته حتما از بُعد نظارتی مجلس پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: مجمع نمایندگان فعالانه این مسئله را پیگیری می‌کند و در صورت لزوم هر نوع تصمیمی در این مورد گرفته می‌شود منتهی باید تا زمانی که این هیئت کار بررسی و تهیه گزارشات را انجام دهد خویشتن‌دار بود.

نوریان درمورد سئوال از وزیر بهداشت در مجلس شورای اسلامی‌ در رابطه با موضوع روستای چنارمحمودی بیان کرد: قطعا وزیر بهداشت و درمان برای توضیحات به مجلس می‌آید و ما توضیحات ایشان را می‌شنویم و هر نوع اقدام قانونی لازم انجام می‌شود، مجلس از ابزارهای قانونی خود برای کمک به رفع و رجوع آلام مردم استفاده می‌کند و هیچ تعارف و مماشاتی با کسی نیست منتهی باید تا قبل از تعیین و تکلیف ماجرا از اظهار نظر درمورد علت وقوع حادثه و مقصر خویشتن‌داری کرد.

وی در مورد التهابات چند روز گذشته در شهرستان لردگان و روستای چنارمحمودی گفت: حساب مردم چنارمحمودی از حساب افراد مغرض و متصل به جریانات ضد انقلاب جداست و براساس گزارشاتی که دستگاه‌های امنیتی و نظارتی دادند لازم است به شکل جدی و قاطعانه با این عوامل که موجب به هم زدن نظم عمومی و تخریب اموال دولتی شدند برخورد قاطع شود.

نوریان افزود: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواهانیم تا شناسایی کامل عوامل و جریانات پشت‌پرده که در این ماجرا نقش داشتند تلاش کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دستگاه قضایی بدون هیچ‌گونه مماشاتی با عواملی که موجب بهم خوردن نظم عمومی و تخریب اموال دولتی شدند قاطعانه برخورد کند و دستگاه‌های ذیربط به مطالبه بحق مردم روستای چنارمحمودی که در ماجراهای اخیر نقش نداشتند رسیدگی کنند. مسئولان امر تاکنون مراقبت‌های لازم را داشته‌اند و از این به بعد نیز بیشتر در این رابطه عمل می‌کنند.

وی گفت: امیدوارم با حضور هیئتی که عازم استان است طی روزهای آینده علت این اتفاق ناگوار مشخص و اگرجایی اقدامات پیشگیرانه نیاز هست تصمیمات لازم گرفته شود.این حادثه هر چند ذائقه مردم استان را تلخ کرد اما مردم مطمئن باشند با اقدامات و پیگیری مسئولان این مسئله بزودی خاتمه می‌یابد مردم خویشتن‌دار باشند و مسیرهای قانونی را برای پیگیری مطالبات خود انتخاب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند مسئولان استان ازجمله 4 نماینده استان، استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی وظیفه خود می‌دانند که نیازها و احتیاجات آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.

 

موافقت کمیسیون اجتماعی با تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی از موافقت اعضای این کمیسیون با طرح تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه‌ها خبر داد.

محمد وحدتی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز(دوشنبه پانزدهم مهر) این کمیسیون گفت: بررسی طرح تعطیلی کلیه مراکز اداری ، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها مانند تهران در روز‌های پنج شنبه در دستورکار امروز کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: پس از استماع نظرات موافقان و موافقان طرح مذکور به رأی گذاشته شد و اعضای کمیسیون با طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها موافقت کردند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس این طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود تا نمایندگان نیز در این باره تصمیمگیری کنند.

وحدتی با اشاره به اینکه آقای قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کل کشور نیز میهمان اعضای کمیسوین بود، گفت: رئیس بهزیستی در این جلسه گزارشی از عملکرد سازمان متبوع خود و برنامه‌های آتی این سازمان برای ارتباع خدمات دهدی به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

 

بررسی تشکیل مرکز ملی سنجش در کمیسیون آموزش مجلس
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در بخش اول این جلسه طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ( تدریس زبانهای محلی و قومی در مدارس و دانشگاههای کشور ) بررسی شد که قرار شد کمیته‌ای با حضور اعضای کمیسیون، وزارت آموزش و پرورش، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز تحقیقات اسلامی قم و وزارت اطلاعات تشکیل شود.

وی ادامه داد: قرار بر این شد تا در این کمیته درباره اینکه این قانون از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شود و یا در قالب طرح بررسی شود، بحث و گفت‌وگو شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: در بخش دوم جلسه امروز طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شدند بررسی شد که مقرر شد تا در جلسات آتی پیشنهاداتی که مرکز پژوهش‌های مجلس درباره این طرح مطرح کرده بود نیز در این طرح گنجانده شود و سپس این موضوع بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه در بخش سوم جلسه امروز گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در باره کنکور سراسری بررسی شد، اظهار داشت: قرار شد تا کمیته‌ای با محوریت حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون تشکیل شود و درباره تشکیل مرکز ملی سنجش و پذیرش بحث‌های لازم را داشته باشد.

میرزاده با بیان اینکه در گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره تشکیل یک سازمان سنجش و پذیرش دانشجو به صورت مشترک مباحثی مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر اختلافاتی بین وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد در بحث پذیرش دانشجو وجود دارد که باید حل شود.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داده که یک مرکز ملی سنجش تشکیل شود تا اختلافات برطرف شود البته باید این موضوع نیز حل و فصل شود که آیا این مرکز زیر نظر نهاد ریاست جمهوری باشد یا خیر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در بخش پایانی جلسه امروز علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور ارائه گزارش از وضعیت تحقیق و توسعه در صنعت هسته ای کشور در کمیسیون حضور یافت.

 

بررسی معافیت مالیاتی مناطق آزاد در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در نشست این کمیسیون، موضوع سیاست و استراتژی کشور درباره اخذ مالیات یا معافیت مالیاتی مناطق آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خانه ملت، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در نشست امروز این کمیسیون با حضور مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و رئیس سازمان امور مالیاتی، مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده از صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مواد ارجاعی به کمیسیون اقتصادی مجلس، ماده 9 این لایحه درباره معافیت های مالیاتی بود، جمعی از اعضای کمیسیون معتقدند که باید از بخش های مختلف و ذکر شده در لایحه از جمله مناطق آزاد حمایت صورت گرفته و این بخش‌ها باید شامل معافیت مالیاتی شوند.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: اما تعدای دیگر از اعضای کمیسیون، معتقدند که تمام معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده باید لغو شود تا درآمدهای مالیاتی برای کشور افزایش یابد، حال اگر دولت به دنبال حمایت از بخشی است می‌تواند به صورت مستقیم از آن حمایت مالی کند تا آنکه بخواهیم در قالب حمایت، بخش‌ها را از مالیات معاف کنیم.

حضرتی تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، موضوع سیاست و استراتژی کشور درباره اخذ مالیات یا معافیت مالیاتی مناطق آزاد بحث و بررسی شد، در این رابطه این سوال مطرح شد که آیا باید مانند سالیان گذشته، سیاست‌های حمایتی و تشویقی برای مناطق آزاد اعمال شود یا خیر؟.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، این مناطق تاکنون توانسته اند حدود 250 هزار شغل ایجاد کرده و در جهت توسعه و حمایت از تولید و صنایع کشور اقدام کنند.

وی گفت: همچنین این موضوع و رویکرد مطرح شد که باید در قانون مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد، مالیات اخذ شده و پس از واریز به خزانه، اعتبارات در همان مناطق یا کشور هزینه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با توجه به اهمیت مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، مقرر شد که در نشست فردای این کمیسیون، با حضور مسئولان مربوطه این مواد مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد.

 

مخالفت اعضای کمیسیون عمران مجلس با تشکیل سازمان "راهبر"
عضو کمیسیون عمران مجلس از مخالفت اعضای این کمیسیون با تشکیل سازمان راهبر زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز(دوشنبه، 15 مهر) این کمیسیون، گفت: در این جلسه، آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی گزارشی از میزان تلفات جاده‌ای طی 10 سال اخیر به اعضای کمیسیون عمران مجلس ارائه داد.

وی افزود: در این جلسه،‌ آقای اسلامی گزارش داد که میزان تلفات جاده‌ای در 10 سال گذشته، از 27 هزار نفر، به 17 هزار نفر کاهش یافته، اما از طرف دیگر، میزان تلفات جاده‌ای طی 3 سال اخیر افزایش یافته که علل آن در این وزارتخانه در دست بررسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین، آقای لنکرانی وزیر سابق بهداشت، به نمایندگی از گروهی پژوهشی حضور یافت و در قالب گزارشی، پیشنهاد تشکیل سازمان راهبر، برای رسیدگی به آمار تلفات جاده‌ای را ارائه داد.

بهادری اضافه کرد: در بخش دیگر این جلسه، یکی از نمایندگان پیشنهادی در راستای تشکیل سازمان راهبر ارائه داد که در نهایت اعضای کمیسیون عمران مجلس با آن مخالفت کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزیر راه نیز در این جلسه پیرامون تشکیل سازمان راهبر معتقد بود که در صورت تشکیل این سازمان، اختیار وزارتخانه از دستش خارج می‌شود؛ در نهایت هم وزارت راه و هم اعضای کمیسیون عمران مجلس با تشکیل سازمان راهبر مخالفت کردند.

 

طرح آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران با شکست مواجه شده است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت که طبق گزارش وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طرح آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران با شکست مواجه شده است .

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز (دوشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای ارائه گزارش در خصوص فروش نفت و روند اجرای پروژه‌های مربوط به تولید آن گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در خصوص فروش نفت، طرح آمریکایی‌ها برای به صفر رساندن فروش نفت ایران با شکست مواجه شده است و کماکان این محصول به فروش می‌رسد.

وی افزود: بر اساس گزارش آقای کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت تمامی طرح‌های فازهای پارس جنوبی به غیر از فاز ۱۱ در دریا و ۱۰ در خشکی به پایان رسیده‌اند؛ همچنین فاز ۱۱ پارس جنوبی تعیین تکلیف شده و شرکت پترو پارس مسئولیت آن‌را بر عهده گرفته است.

نماینده مردم الیگودرز با اشاره به گزارش‌های ارائه شده، ادامه داد: تولید نفت از غرب کارون در حال حاضر ۳۵۰ هزار بشکه در روز است که تا پایان سال این میزان به ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند، همچنین پروژه راه‌بردی گوره جاسک با مبلغ یک و ۸ دهم میلیارد دلار در حال انجام است و تمام لوله مورد نیاز این طرح و همچنین تمامی ۵۰ عدد پمپ آن از سازندگان ایرانی تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: برای عقد قراردادهای توسعه‌ای با شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های بین المللی مذاکراتی در حال انجام است، همچنین بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط آقای کرباسیان نگهداری و افزایش برداشت ۳۳ پروژه توسط پیمانکاران صد در صد ایرانی انجام می‌شود، مبلغ کل این طرح یک و ۶ دهم میلیارد دلار برآورد شده است که جبهه کاری گسترده‌ای برای پیمانکاران و سازندگان تجهیزات ایرانی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به بررسی موادی از طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس ماموریت یافت تا با اعمال بازنگری در طرح نقطه نظرات خود را بر روی مواد و بندهای مختلف آن ارائه کند تا در کمیسیون مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اخبار مجلس نمایندگان مجلس کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی با حضور مسوولین جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد، از بررسی و قیمت گذاری 15 فقره پرونده در این جلسه خبر داد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از بحث و بررسی، 15 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع ارزیابی و قیمت گذاری شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی و واقعی کردن قیمت ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه