Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حجت اله علم الهدی، رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین صادقی در این دیدار با اشاره به لزوم تقویت سرمایه اجتماعی قوه قضاییه بر ضرورت وجود مرکز اختصاصی افکار سنجی در بدنه قوه قضاییه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود نشست‌ها و میزگرد‌های تخصصی با حضور صاحبنظران برگزار شده و از مطالب ثبت و ضبط شده برای استخراج ایده و نکته استفاده شود، افزود: در نهایت برای تکمیل، تدوین و انتشار نسخه نهایی می‌توان ایده‌های جمع‌آوری شده را برای حاضران در نشست ارسال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم همکاری پژوهشگاه برای جریان‌سازی در قوه قضاییه در خصوص حبس‌زدایی گفت: لازم است برای گفتمان‌سازی پیرامون حبس زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس بین قضات، دانشگاهیان و قانونگذاران کار جدی شود.

صادقی با اشاره به همکاری با پژوهشگاه در زمینه تولید محتوا برای راه‌اندازی ویکی حقوقی، اظهار کرد: برای این منظور وظیفه انتشار محتوای تولید شده توسط پژوهشگاه بر عهده معاونت فرهنگی قوه قضاییه است.

 علم الهدی در ادامه این دیدار ضمن اعلام آمادگی حداکثری برای تامین نیازمندی‌های پژوهشی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: برای این منظور می‌توان کارگروه مشترکی میان پژوهشگاه و معاونت فرهنگی تشکیل داد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشگاه اظهار کرد: استفاده از نخبگان علمی و دانشگاهی به عنوان هیئت علمی برای تامین نیاز‌های قوه قضاییه از برنامه‌های پژوهشگاه است.

وی در ادامه افزود: با استفاده از ظرفیت سرباز نخبه‌های معرفی‌شده توسط دانشگاه عالی دفاع ملی در پژوهشگاه می‌توانیم گام موثری برای رفع نیاز‌های پژوهشی قوه قضاییه برداریم.

 علم الهدی با اشاره به تشکیل گروه فقه قضا در پژوهشگاه از پیشنهاد معاون فرهنگی قوه قضاییه مبنی بر گردآوری اسناد تاریخی مربوط به قوه قضاییه و راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد استقبال کرد و برای راه‌اندازی این مرکز اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از جذب محقق پسادکتری در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ محقق در پژوهشگاه فعالیت دارند.

محمد جواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جذب محقق پسادکتری گفت: کسانی که مدرک تحصیلی دکتری اخذ می کنند، این فرصت طلایی را دارند تا برای بیان افکار و طرح‌های خود در قالب پسادکتری تحقیقات خود را اجرا کنند. اگر شرایط خوبی داشته باشند، پژوهشگاه دانش های بنیادی آن ها را جذب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ محقق پسادکتری در پژوهشگاه فعالیت دارند، افزود: حتی از کشورهای خارجی هم افراد برای گذراندن پسادکتری جذب پژوهشگاه می شوند.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی تصریح کرد: پژوهشگاه دانش های بنیادی به صورت رقابتی محقق پسا دکتری در پژوهشکده ریاضیات، نانو و فیزیک جذب می کند؛ البته برای پذیرش آن ها سختگیری هایی وجود دارد تا بهترین محقق ها جذب شوند. دوره پسادکتری در پژوهشگاه بین ۲ تا۳ سال است.

لاریجانی در ادامه به جایزه کمیتهٔ علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال این جایزه در رشتهٔ فیزیک مشترکاً به یاسمن فرزان، استاد پژوهشکدهٔ فیزیک آی‌پی‌ام، و Asghari Maqsood از پاکستان اهدا می‌شود که مبلغ جایزه هشت هزار دلار است که بطور مساوی بین این دو نفر تقسیم می‌شود. همچنین قرار شد از سوی پژوهشگاه، معادل ریالیِ دوبرابرِ سهم جایزه به یاسمن فرزان اهدا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • اشتوتگارت 3-1 بایرن: خیال رئال راحت باشد!‏
  • شوتی که سر مدافع بایرن را شکافت! (عکس)‏
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی