Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:31:36 GMT

جشنواره فیلم صنعتی برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۱۲۹۱

جشنواره فیلم صنعتی برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» عصر امروز دوشنبه (۱۵ مهرماه) با حضور مدیران سینمایی و جهاد دانشگاهی در تالار حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این آیین با معرفی هیات داوران بخش عکس؛ یدالله ولی زاده، داریوش کیانی، مجتبی آقایی، فرهود حقی و امید پورآذر برای اهدای جوایز روی صحنه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوح تقدیر و جایزه نقدی یک میلیون تومانی در بخش تک عکس صنعتی به مرتضی نورمحمدی به عنوان نفر سوم اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی یک و نیم میلیون تومانی در بخش تک عکس صنعتی به نیما ابوالقاسمی به عنوان رتبه دوم تعلق گرفت.

رتبه اول بخش تک عکس به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش نیز به محمد خیاطی اهدا شد.

سپس نوبت به بخش مجموعه عکس صنعتی رسید و جوایز این بخش به این ترتیب اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم به محمد مهدی کشاورزی تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم به مسعود بهاری اهدا شد.

تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم به محمد قورچیان رسید.

در ادامه برگزیدگان تک عکس تبلیغاتی بدین ترتیب معرفی شدند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم به مهشید زارع کاریزی اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم نیز به حامد فخاران تعلق گرفت.

تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول نیز به سیدحسین اشرف السادات اهدا شد.

سپس نوبت به اعلام برگزیدگان بخش مجموعه عکس تبلیغاتی رسید که برگزیدگان به این شرح هستند.

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا سبزه علی رسید.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به پریسا نارنجی تعلق گرفت.

رتبه اول، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیدمهدی یداللهی تقدیم شد.

در بخش تک عکس تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدعلی پورشکوری اهدا شد.

در بخش مجموعه عکس هم تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا امیدبخش رسید.

بخش دیگر این مراسم به اهدای نشان انجمن کارگردانان سینمای مستند رسید و به همین منظور بابک بهداد و پریسا عشقی برای اهدای این نشان روی صحنه حضور پیدا کردند.

پس از قرائت بیانیه، نشان انجمن و لوح تقدیر بهترین کارگردانی را به حمید علیداد و باقر سروش برای فیلم  «قوس الکتریکی» اهدا کردند.

در ادامه نوبت به معرفی جوایز بخش فیلم جشنواره صنعتی "فردا" رسید و در بخش بهترین فیلم مستند از نگاه دانشجویان، تندیس و لوح تقدیر به الهام معروفی برای فیلم «۳۳۰ سی سی خاطره» رسید.

دیپلم افتخار این بخش نیز به بهرام عظیمی برای فیلم «سیم ششم» تعلق گرفت.

در ادامه نوبت به معرفی برگزیدگان بخش فیلم‌های دانشجویی رسید و تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی به ناصر ناصرپور برای فیلم «دسترنج» اهدا شد.

دیپلم افتخار این بخش هم به عابدین محمدی برای فیلم «چرخش» و سید صفی الله حسینی برای فیلم «سرتیفیکیت» تعلق گرفت.

در بخش فیلم های تبلیغاتی، تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی به مرتضی پایه شناس برای فیلم «بلوک زنی» اهدا شد.

سپس در بخش پویا نمایی (گرافیک متحرک) برگزیدگان بدین ترتیب معرفی شدند.

تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی به مهدی خرمیان به فیلم «سوزن بان»  تعلق گرفت.

تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی جایزه ویژه هیات داوران به بهرام عظیمی برای فیلم «سیم ششم» رسید.

همچنین دیپلم افتخار این بخش به علی نیکوکار برای فیلم «مجتمع شهید مدرس» رسید.

در ادامه این مراسم نوبت به اعلام برگزیدگان بخش مجموعه مستندهای تلویزیونی رسید.

تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی به وحید فرجی برای فیلم «مسیر نو» تعلق گرفت.

تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی جایزه ویژه هیات داوران به حسام اسلامی برای فیلم «غرامت» رسید.

دیپلم افتخار این بخش به احمد شفیعی برای «نبرد امواج» رسید.

سپس بیانیه هیات داوران بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس صنعتی با محوریت تنوع آثار و ارتباطشان با سال حمایت از تولید ملی قرائت شد و برگزیدگان به این شرح معرفی شدند.

تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی به سید مجتبی خیام الحسینی برای فیلم «در کنار هم» و محمد اسکندر زاده برای فیلم «شور شیرین» اهدا شد..

تندیس و لوح تقدیر بهترین تهیه کنندگی به یاسر طالبی برای فیلم «کاغذ یک درنگ مچاله» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار این بخش به سید وحید حسینی نامی  برای فیلم «کل به جز» رسید.

در بخش دیگر جشنواره سه نشان پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» به محسن استادعلی، مهدی مطهر و صادق سکری از مستندسازان اهدا شد.

همچنین در بخش فیلم‌های موضوعی ویژه برگزیدگان بدین ترتیب معرفی شدند.

تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی به نرگس رستمی معز  برای فیلم «دیده بان» رسید.

تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی به جواد وطنی  برای فیلم  «ورس» اهدا شد.

همچنین دو دیپلم افتخار این بخش به محمد دهستانی  برای فیلم  «نظر» و رضا شیخلانی برای فیلم  «قطار اندیمشک» اهدا شد.

لوح تقدیر بخش عکس های موضوعی هم به حسین جوادی و رسا قوام شهیدی اهدا شد.

پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» به دبیری بهزاد رشیدی و با شعار «حمایت از تولید ملی» ۱۲ تا ۱۵ مهر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره سینما فیلم صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی(گل آقا) در شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا) سه شنبه یازدهم_ اردیبهشت‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان، طنزپردازان و هنردوستان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری حضرت سیدالشهدا (ع) شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره با گرامیداشت یاد مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) اظهار کرد: جشنواره طنزپهلو خلاء‌های معرفی استاد صابری فومنی را تا حدود پر کرد و این روند باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: طنز گل آقا در سه دهه گذشته نقش جهت دهی را ایفا کرد و محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه مردم به طنز اقبال گسترده و عمیق نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه طنز با چالش‌ها و کم و کاستی‌های فراوانی مواجه‌ایم که این مهم باید به مرور زمان اصلاح شود.

وی با تاکید بر تقویت محتوای آموزشی طنز و طنزپردازی تصریح کرد: حوزه طنز و طنزپردازی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند آموزش‌های علمی و فنی بوده و این احساس نیاز مشهود است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو ارسال شد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به لحاظ کمیت شاهد افزایش دو برابری ارسال آثار هستیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه احیای رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای یکی از سیاست‌های‌های وزارت ارشاد در کشور است، افزود: باید در رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای به معرفی مفاخر کشور در حوزه‌های مختلف کمک کنیم و یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد توجه به همین امر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مرحوم صابری گفت: شعر طنز دارای اهمیت بسیار زیاد در جامعه است و مقام معظم رهبری مرحوم صابری را سردمدار طنز فاخر معرفی کردند که باید به آن توجه شود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم توجه به شعر طنز در حل مشکلات کشور و بیان نقد منصفانه در جامعه افزود: شنیدن طنز گل آقایی برای افراد همراه با خاطرات بسیار خوب بوده است و حتی در دهه ۷۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز طنزهای مرحوم صابری تاثیر گذار بود.

لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این آیین با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی تصریح کرد: شهرستان فومن زادگاه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره)، دارای مفاخر علمی، فرهنگی و ادبیات و نام آوران در حوزه‌های مختلف است و گل آقا یکی از این هنرمندان و فرهیختگان نامدار استان و ایران اسلامی محسوب می شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست.

استاندار گیلان، زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف دانست و خاطرنشان کرد: گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز تصریح کرد: نقد درست باعث اصلاح امور می‌شود و گل آقا با زبان طنز، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقدمنصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد، افزود: طنزنویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد.

استاندار گیلان، تجهیز به سواد رسانه را یکی از راه‌های اشاعه نقد منصفانه از سوی صاحبان قلم و پذیرش اصلاح از سوی مسئولان دانست و گفت: باید به سواد رسانه در گیلان بیش از گذشته توجه شود زیرا این رسانه ها هستند که می‌توانند زبان حال مردم باشند و به حل مشکلات کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: کسانی که سالیان عمری در روزنامه نگاری و طنز نویسی و حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند، نقد منصفانه و سواد رسانه را به نسل جدید آموزش دهند.

وی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند، تاکید کرد: مسئولان باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره‌مند شوند.

کد خبر 749557

دیگر خبرها

  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان