Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا آمریکا امروز دوشنبه و در پی تصمیم کاخ‌سفید به خروج از سوریه در پیامی توئیتری اعلام کرد: تصمیم ترامپ درباره سوریه دیدگاه ایران درباره (بدعهدی) دولت آمریکا را تایید می کند.

سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا در این باره ادامه داد: اگر گزارش ها درباره عقب نشینی آمریکا از سوریه درست باشد، دولت ترامپ اشتباهی بسیار بزرگ مرتکب شده است که پیامدهایش فراتر از سوریه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد آنکارا عملیات هوایی و زمینی در شرق فرات در سوریه را اجرایی خواهد کرد و این اقدام احتمالا امروز یا فردا آغاز خواهد شد.

این درحالیست که یک مسئول در پنتاگون ساعاتی پیش از دستوراتی که از کاخ سفید درباره عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از سوریه دریافت شده است، خبر داد؛ تصمیمی که کردهای مورد حمایت آمریکا در سوریه آن را خنجری از پشت واشنگتن به خود ارزیابی کردند.

این مسئول در پنتاگون به شبکه الحره گفت: ما دستوراتی از دولت آمریکا مبنی بر عقب نشینی کامل از سوریه طبق جدول زمانی کوتاه مدت دریافت کرده ایم.

گفتنی است که ساعاتی قبل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار چند پیام در توئیتر در خصوص تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه توضیح داد و اعلام کرد: انتظار می رفت که آمریکا برای ۳۰ روز در سوریه باشد اما این مربوط به خیلی سال قبل بود. ما در آنجا ماندیم و در جنگی که پایانی نداشت پیش رفتیم. زمانیکه من وارد واشنگتن شدم، داعش در این منطقه حکومت می کرد. ما سریعا خلافت داعش را بطور صد در صد شکست دادیم که این شکست شامل به اسارت گرفتن هزاران نفر از اعضای داعش بود که اغلب آنها اروپایی بودند. اما اروپا خواستار بازگشت آنها نیست. آنها می گویند آمریکا نیروهای داعش را نگه دارد! من می گویم نه، ما برای شما کار بزرگی انجام دادیم و اکنون شما می گوئید آنها را در زندان های آمریکا با هزینه های بسیار زیاد نگه دارید. آنها برای شما هستند تا محاکمه شوند. آما آنها (اروپائی ها) می گویند نه. 

وی در ادامه نوشت: فکر کنید، طبق معمول آمریکا همیشه در ناتو، تجارت و هر چیز دیگری حاضر بوده. کردها با ما جنگیدند اما پول و تجهیزات زیادی برای این جنگ هزینه شد. آنها (کردها) چندین دهه نیز با ترکیه در جنگ بوده اند. من از این جنگ خارج شدم. تقریبا سه سال شد اما زمان آن رسیده تا از این جنگ های بی پایان مضحک خارج شویم و سربازانمان را به خانه بازگردانیم. در هر کجایی که داعش به منافع ما نزدیک شود با آن مبارزه می کنیم.  ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها اکنون باید موقعیت را بسنجند و درباره اینکه می خواهند با اعضای بازداشت شده داعش چه کاری انجام دهند فکر کنند. همه آنها از داعش که برای چند سال دشمنشان بوده متنفر هستند. ما از آنها ۷ هزار مایل فاصله داریم و اگر داعش مجددا در هرکجا به ما نزدیک شود مجددا آنها را شکست می دهیم.

کد خبر 4740038

منبع: مهر

کلیدواژه: مارکو روبیو ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ سوریه ایران ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی سوریه رژیم صهیونیستی فلسطین ترکیه ایران روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن اوکراین فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تایید شد: کاپیتان رئال رفتنی است
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد