Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:30:04 GMT

کتاب «پویه پایداری» در یزد نقد و بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۱۴۹۲

کتاب «پویه پایداری» در یزد نقد و بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، علیرضا کمری در این کارگاه که با حضور مسئولان دفاتر پایداری مراکز استانی برگزار شد به جایگاه خاطره‌نویس اشاره کرد و اظهار داشت: خاطره‌نگار و محقق باید به قلم، کاغذ، ضبط و دوربین مجهز باشد.

وی با اشاره به لزوم مطالعه کتاب‌های جنگ افزود: کتاب خواندن مانند غذا خوردن است و یک محقق باید بداند که به چه صورت با کتاب‌های جنگ روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمری در باب نقد و معنی نقد خاطرنشان کرد: نقد به معنی تشخیص بد و خوب است که درشیوه‌های مختلف انجام می‌شود و با این اتفاق می‌توان اطلاعات زیادی را به دست آورد.

کمری در ادامه معرفی شاخص‌های نقد کتاب اظهار داشت: دلیل توجه به نقد کتاب برای آن است که با فهم بهتر موضوع کتاب برای مخاطب فهم شود، به همین منظور تولیدکننده یک اثر نویسنده و ناشر و مصرف کننده آن مخاطب خواهد بود.

وی کتاب را مانند یک مطاع و کالا خواند و گفت: کتاب را باید خوب ببینید، به شکل و ظاهر و جلد و قطع آن نیز باید توجه داشت.

این کارشناس مطرح حوزه ادبیات پایداری، کتاب راهنمای «آماده کردن ساختمان» اثر شمس‌الدین سلطانی را به عنوان مهندسی تولید کتاب معرفی کرد و گفت مطالعه این کتاب برای کارشناسان این حوزه لازم وضروری است.

وی سپس به معرفی کتاب پویه پایداری پرداخت و ادامه داد: این کتاب با چهل کوتاه نوشت، گفت‌وگو خطابه و مقاله در زمینه ادبیات پایداری ـ ادبیات مقاومت ـ ادبیات انقلاب اسلامی ـ ادبیات جنگ ـ ادبیات دفاع مقدس که حاصل نگاه ۳۰ سال فعالیت ۳ تن از جمله بنده، مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی است که سعی شده با عنوان بندی و دسته بندی دقیق تدوین شود.

کمری ادامه داد: اولین نظریه‌ها و تئوری‌ها در حوزه ادبیات پایداری در این کتاب آمده است، همچنین ادبیات پایداری یک مفهوم گسترده است و این مفهوم فرا مرز، فرا مقال و فرا زمان است. ادبیات انقلاب اسلامی نظام نوشناسی در حوزه ادبیات را دگرگون کرده است. ادبیات براساس شالوده زمان ومکان شکل می‌گیرد، ادبیات از گزاره‌های ادبی ساخته می‌شود. معیار برای نقد ادبی معیار زیباشناسی است.

وی به ویژگی‌های کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب خوب، نوشته خوب و عطرخوب هیچ وقت تمام نمی‌شود بلکه شروع می‌شود و باعث پرسشگری و ایجاد سوال جدید در ذهن مخاطب می‌شود.

کد خبر 4740059

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد حوزه هنری یزد علیرضا کمری اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان مرز مهران گردشگری ایلام شیراز خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد هفته دفاع مقدس آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهرهای شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.

در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر هم برای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و برای رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است