Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  جلسه تفاهم‌نامه رأی کار، با سازمان جهادکشاورزی، سازمان زندان‌ها و سازمان بهزیستی و دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، ظهر امروز در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در این نشست با توجه به ایام اربعین و تردد زائران امام حسین (ع) از استان کرمانشاه، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌ها برای امنیت و رفاه زائران استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین صادقی با تاکید بر اعمال مجازات جایگزین حبس، متذکر شد: مجازات زندان را باید برای کسانی که آزادی آن‌ها مخل نظم جامعه باشد، استفاده شود و از مجازات‌های حبس به صورت محدود استفاده شود و خدمات عام‌المنفعه که پیشگیری را شامل می‌شود جایگزین آن کنیم.

او با اشاره به اینکه متوالی این امر بنیاد تعاون است، از ارفاق دیگری به زندانیان با جرائم خرد خبر داد، که در این طرح زندانی با انجام کار در مکانی معرفی می‌شوند و علاوه بر کار و آموختن حرفه، دستمزد هم دریافت می‌کنند و اگر لازم باشد از خدمات آن‌ها به صورت مهارت آموزی استفاده شود.

صادقی به مردم این اطمینان دارد زندانیان کار با جرائم خرد به امنیت جامعه ضرر نمی‌رسانند و گفت: زندانیان با جرائم سنگین و خشن شامل این طرح نمی‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرماناهش در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: مرحله چهارم پرداخت به مالباختگان گلیم و گبه به زودی آغاز می‌شود.

صادقی افزود: تا امروز ۸۰ میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت شده و در مرحله چهارم ۴۰ میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت می‌شود که از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مالباخته باقی‌مانده ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دور خارج می‌شود و طلب مابقی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نیز در ادامه، بیان کرد: بخشی از کار‌های اداره زندان‌ها ایجاد اشتغال برای زندانیان استطی دو سال گذشته ۱۸ کارگاه داخل زندان کرمانشاه احداث شده است و بالغ بر ۵۰۰ نفر داخل زندان ایجاد اشتغال شده است ایجاد اشتغال برای زندانیان نیروی کار ارزانی است و حق بیمه جذب شدگان از طرف امور زندان‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهزیستی یک دستگاه حمایتی است، اظهار داشت: لازم است به افرادی که به هر علت زندانی شده‌اند، امکاناتی داده شود تا درآمدزدایی داشته باشند.

فاطمه رضوان‌مدنی افزود: با معرفی این افراد به بهزیستی ما به عنوان مددجو به آنان برابر ضوابط خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی نیز، اظهار داشت: در حوزه جهاد کشاورزی ضرورت دارد همه مشارکت کنند.

نوربخش حاتمی افزود: برای زندانیان کار در قالب یک شرکت شخصیتی قرارداد بسته شود، چه بسا بتوان خدمات بیشتری در جهاد کشاورزی به این افراد داده شود و در صورت امکان پس از گذراندن دوران حبس جذب در ستاد استان یا شهرستان بشوند.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

بیش از  ۵۰۰ نفر داخل زندان ایجاد اشتغال شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش‌دبستان و دبستان مدرسه پسرانه‌ای ضمن پرداخت ۳۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی ۲ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان این مدرسه در تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران واریز و موجبات آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

بر اساس این گزارش، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، و یا شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6086313

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند