Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید بعیدی نژاد» روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر افزود: امروز دادگاه اعلام کرد که جلسه محتوایی بعدی ۶ ماه بعد برگزار می گردد.

این بدهی مربوط به خرید تانک‌های چیفتن در سال ۱۳۵۰ بین وزارت دفاع انگلیس و حکومت پهلوی است که قرار بود در قالب آن یک هزار و ۵۰۰ عراده تانک و خودروهای زرهی به ایران تحویل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انقلاب اسلامی این قرارداد لغو شد و با توجه به آنکه ایران همه پول قرارداد را پرداخت کرده بود، خواستار بازپس‌گیری پول خود شده است.

سفیر ایران در انگلیس دو سال پیش از آمادگی لندن برای پرداخت بدهی ایران خبر داد و گفت: بعد از دو دهه دعوای حقوقی سنگین بین ایران و انگلیس، پرداخت مطالبه ایران از انگلیس به مرحله‌ نهایی خود رسیده و قرار است این بدهی طی روزهای آینده به ایران پرداخت شود.

با این حال رسانه های انگلیس در اقدامی غیر واقع مدعی شدند که ایران پرداخت این بدهی را وجه‌المصالحه آزادی نازنین زاغری شهروند انگلیسی- ایرانی قرار داده که به اتهامات امنیتی در ایران محکوم است.

بعیدی نژاد در این باره گفت: برخی رسانه‌ها در انگلستان تحت تأثیر جو روانی موجود در ارتباط با حساسیت ‌های ایجادشده درخصوص زندانی بودن خانم زاغری، به‌یک‌باره و بدون آنکه در جریان روند پیچیده‌ این پرونده‌ حقوقی باشند، تصور کرده‌ و یا خواسته‌اند این تصور را ایجاد کنند که پرداخت این بدهی از سوی دولت انگلیس به ایران جهت معامله‌ای پشت‌صحنه برای آزادی خانم زاغری از زندان می‌باشد. این تصور کاملاً نادرست است و آگاهی با برخی فرآیندهایی که این پرونده در این سال‌های طولانی طی کرده است به‌خوبی عدم ارتباط حل این پرونده با هر موضوع دیگری را به‌خوبی به اثبات می‌رساند.

وی اضافه کرد: این پرونده مربوط به مطالبات ایران از یک شرکت نظامی انگلیسی با نام اختصاری IMS می‌باشد (که بر این اساس خود پرونده نیز در نزد کارشناسان حقوقی بنام پرونده‌ IMS شناخته می‌شود) سابقه بسیار طولانی دارد و به دو قراردادی که ایران در زمان رژیم پهلوی با این شرکت انگلیسی در سال‌های 1974 و 1976 یعنی بالغ‌بر 40 سال پیش‌ از این برای خرید تانک‌های چیفتن و تعدادی خودروهای نظامی امضا کرده است ، برمی‌گردد.

دادگاه انگلیس دو ماه پیش رای تازه ای را صادر کرد که در آن طرف انگلیسی از پرداخت بخشی از سود بدهی مربوط به سال‌های تحریم معاف شد.

بعیدی نژاد همان موقع ضمن اعلام مخالفت با رای دادگاه تصریح کرد:‌ این رأی هیچگونه تاثیری بر الزام شرکت انگلیسی به پرداخت کل مبلغ چندصد میلیون پوند بدهی ندارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لندن حقوقی و قضایی حمید بعیدی نژاد انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام است. پس از ناکامی‌های هفته‌های اخیر امیدهای قرمزها برای کسب قهرمانی به پایین‌ترین حد خود رسیده و آنها فقط به دنبال این هستند که با پیروزی در بازی‌های باقیمانده فصل را به شکلی خوب به پایان برسانند. یورگن کلوپ با شرکت در نشست خبری پیش از دیدار روز یکشنبه، در مورد شرایط تیمش صحبت کرد.

رویارویی با تاتنهام؟
من انتظار بازی مقابل یک تیم خوب را دارم. آنها دیشب چلسی را تحت فشار قرار دادند و چند موقعیت خوب خلق کردند. اگر درست دفاع نکنید آنها می‌توانند به شما گل‌های زیادی بزنند. سون در جلو یک بازیکن خطرناک است، گزینه‌های دیگر هم هستند و اگر غفلت کنید توپ را در درون دروازه‌تان می‌بینید.

احساس‌تان در مورد بازی‌های آخر در باشگاه؟
تاکنون به این فکر نکرده‌ام. مجبور شدم چیزهای زیادی را امضا کنم و فعلا زمانی برای فکر کردن به آخرین بازی‌ام پیدا نکرده‌ام. بازی‌های باقیمانده زمان خوبی برای خداحافظی با هواداران است. البته ما روی بازی تمرکز کرده‌ایم و اولویت اصلی پیروزی است.

به مدیریت در فوتبال فکر کرده‌اید؟
هرگز به این فکر نکرده‌ام. آنها نیاز به افرادی با سن مناسب و تجربه کافی و شناخت از تجارت دارند. تصور کنید من رئیس فیفا شوم، شغل خوبی است و درآمد خوبی دارد، به همین دلیل است که افراد به سمت آن می‌روند، اما من نه.


درگیری‌تان با صلاح؟
مسئله کاملاً حل شده است، هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد.
اگر ما اینقدر با هم آشنا نبودیم، مطمئن نیستم که چگونه با این موضوع برخورد می‌کردیم. اما با احترام به یکدیگر حل شد و واقعاً مشکلی وجود ندارد.

آینده صلاح در لیورپول؟
باید به این مسئله عادت کنید که این موضوع مربوط به من نیست. او فوق‌العاده است اما من نباید درباره‌اش صحبت کنم، افراد دیگر این تصمیم را خواهند گرفت. من فرد مناسبی برای بحث درباره این موضوع نیستم. من فقط سعی می‌کنم به تیم و بازیکنان برای آینده باشگاه کمک کنم. این نوع تصمیمات اما به عهده دیگران است.

شکست دیشب استون ویلا و احتمال نبودن هیچ تیم انگلیسی‌ای در فینال‌های اروپایی؟
به‌نظر وقت این است که از خودمان بپرسیم آیا زمان کم کردن فشردگی بازی‌های برای باشگاه‌های انگلیسی نیست؟ اینکه تیم‌های انگلیسی در هیچ فینالی در اروپا نیستند به معنای کیفیت کم آنها نیست. لیگ برتر اورریتد نیست. بلکه به دلیل فشردگی بازی‌هاست. در فصل آینده دو بازی دیگر هم به لیگ قهرمانان اضافه می‌شود و به‌نظرم باید دو بازی از جام اتحادیه کم کنید. زمان این است که دوباره به نفع فوتبال تصمیم بگیرید، این توصیه‌ای است از یک پیرمرد که در حال ترک اینجاست. اگر مردم همیشه فوتبال نبینند هم مشکلی نخواهند داشت و با هر از گاهی فوتبال ندیدن زنده می‌مانند.

دیگر خبرها

  • درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است