Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی از بازگشت ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادراتی غیرنفتی در ۱۸ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند امشب در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته ما در ۱۸ ماه گذشته حدوداً ۶۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که از این میزان ارز ۴۵ درصد از صادرات به کشور بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما شکی وجود ندارد که صادرکنندگان ریشه‌دار ایران تمام تلاش خود را برای بازگشت این ارز به کشور انجام داده‌اند اما قطعا باید پیگیری‌ها برای بازگشت رقم باقی‌مانده نیز انجام شود و ما مطمئن هستیم که در صورت بازگشت ۵۵ درصد ارز باقی‌مانده بسیاری از نیازهای کشور برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در هفته‌های پیش‌رو موضوع معافیت مالیاتی صادرکنندگان را بررسی می‌کنند، بیان کرد: تا پیش از دوران تحریم صادرکنندگان ۳۰ روز زمان داشتند تا با بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود معافیت‌های مالیاتی قید شده در قانون را دریافت کنند. در ماه‌های گذشته و با توجه به مشکلات حاصل از تحریم، این زمان به چهار ماه افزایش یافت اما با توجه به درخواست بخش خصوصی مبنی بر کمک به صادرکنندگان در حوزه مالیات ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا صادرکنندگان در صورت ارائه مدارک لازم پس از چهار ماه نیز بتوانند تسهیلات مالیاتی را دریافت کنند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امروز یکی از اولویت‌های ما کاهش وابستگی به نفت و پی‌ریزی بودجه با استفاده از درآمدهایی مانند مالیات است اما در عین حال همانطور که امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر قید کرده بودند که در دریافت مالیات باید مراقب شرایط تولیدکننده باشیم، ما نیز تلاش می‌کنیم از وارد شدن فشار مضاعف به تولیدکنندگان جلوگیری شود.

به گفته دژپسند، سازمان امور مالیاتی اعلام کرده در صورتی که مودیان مالیاتی تا پایان مهرماه مالیات خود را پرداخت کنند جرایم‌شان بخشیده می‌شود که این یک فرصت طلایی برای فعالان اقتصادی است.

وی درباره میزان فرار مالیاتی ثبت شده در اقتصاد ایران نیز گفت: برآوردها عددی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد. دلیل گسترده بودن دامنه این عدد تفاسیر مختلفی است که از فرار مالیاتی وجود دارد زیرا احتمال دارد یک مالیات معوق شده باشد یا بنا به دلایل دیگری دریافت نشود که اینها جدایی از فرار مالیاتی محاسبه خواهند شد.

به گفته وزیر اقتصاد، دولت برای مودیان مالیاتی خوش‌حساب یک برنامه‌ریزی جدید را در دستور کار قرار داده تا آنها بتوانند درکوتاه‌ترین زمان ممکن تسهیلات مورد نیازشان یا گواهی‌نامه‌هایی که برای حوزه‌های کاری‌شان می‌خواهند را دریافت کنند.

دژپسند در پایان درباره آخرین وضعیت پیگیری اصلاح نظام بانکی خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس‌جمهور در آغاز دوره کاری بنده در وزارت اقتصاد تاکید داشتند ما یک کار مستمر و عمیق را برای اصلاح نظام بانکی آغاز کردیم. در این برنامه‌ریزی جدید مسائلی مانند افزایش قابلیت‌های اجرایی بانک‌ها، مطالبات معوق بانک‌ها، افزایش سرمایه و کفایت مالی بانک‌ها، رسیدگی به دارایی‌های منجمد و سمی و دیجیتالی کردن بانک‌ها در دستور کار است که امیدواریم با طی شدن این فرایند یک برنامه‌ریزی عملی برای بهبود عملکرد شبکه بانکی کشور به دست آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرار مالیاتی فرهاد دژپسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می‌کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.

خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.

بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.

اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه‌ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام‌های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه‌جا می‌شود که البته روزانه بر قیمت خط‌های رند هم افزوده می‌شود در حالی‌که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره‌های گران قیمت‌تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند