Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@04:17:06 GMT

محسن هاشمی: سیستم ریلی تهران از دوره قاجار بود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۲۸۵۳

محسن هاشمی: سیستم ریلی تهران از دوره قاجار بود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن هاشمی در آیین نکوداشت روز تهران گفت: در هفته تهران می‌توان صحبت‌ها را تشریفاتی کرد اما از توجه به آن‌که همه بزرگان در این جمع هستند باید کاربردی‌تر صحبت کنیم. برای تهران خیلی‌ها زحمت کشیدند. رکورد مدیریت‌شهری در تهران با قالیباف است و امیدوارم حناچی هم رکورد بزند.

وی افزود: زحمات زیادی برای تهران کشیده شده و در همین کاخ گلستان که ۲۴ سال پیش توسط یونسکو ثبت شده، تاریخ زیادی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه نگاه بی‌رحمانه‌ای به دوره قاجار داریم اما چون مترویی هستم اینجا یادی از ناصرالدین‌شاه می‌کنم. یکی از پروژه‌های دوران قاجار سیستم ریلی بوده که با نام قطار دودی راه‌اندازی شد و حدود شصت‌سال به مردم ری و تهران خدمات داد.

رییس شورا‌ی‌شهر تهران افزود: قرارداد توسعه این قطار در حد یک برگه است که اگر قرار بود امروز آن قرارداد نوشته شود معادل ۵ هزار برگ می‌شود. اگر الان بخواهیم یک قرارداد بین‌المللی این‌چنینی را امضا کنیم با تمام سیستم‌های نظارتی، پنج سال است درگیر یک قرارداد خرید واگن هستیم اما هنوز نتوانستیم قراردادی ببندیم. جالب است در آن قرارداد حتی تاکید شده بوده که یک درخت هم نباید آسیب ببیند.

هاشمی گفت: باید بگوییم می‌خواهیم برای تهران چکار کنیم و چه چیزی به جا بگذاریم. وقتی صحبت از سهم دولت کردند، دولت برای ما دو هزار میلیارد یورو کنار گذاشته اما باید از این فرصت استفاده کرد زیرا اولویت اول مردم تهران آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی است.

هاشمی گفت: اولویت یک مردم تهران مبارزه با آلودگی هوا و حمل‌ونقل و ترافیک بوده است. اولویت دوم آسیب‌های اجتماعی است به‌ویژه در بحث معتادان متجاهر. تعداد زیادی معتاد متجاهر داریم که اولویت دوم مردم موضوعات اجتماعی بوده و باید در این حوزه هم یک اقدام جدی انجام دهیم.

وی گفت: این جزو وظایف ما است که بتوانیم این حرکت را پیش ببریم و امیدواریم به صورتی از ما یاد شود که الان ما از دیگران یاد می‌کنیم‌.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن هاشمی سیستم ریلی تهران قاجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب

تین نیوز

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب قطار تهران گرگان را متوقف کرد و با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، نعمت الله حاجی زاده گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران گرگان را وادار به توقف کرد.

حاجی زاده گفت: با اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد، قطار در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

وی گفت: مسافران این قطار با مینی بوس و اتوبوس از بندرگز در حال جابه جایی به گرگان هستند. قطار تهران به گرگان شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود.

حاجی زاده گفت: با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • اولویت اول تمدید قراردادها در پرسپولیس | اول با او تمدید می‌کنیم بعد با شما!