Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگر در نظر بگیریم که می‌خواهیم مسلمان باشیم و به حکم خدا عمل کنیم، آن وقت اگر دچار اشکالی شدیم، این در قصد قربت ماست، یعنی منِ بروجردی اگر منحرف شدم، باید در قصد قربت من شک کرد و شک هم هست. تاریخ انتشار: 00:04 - 16 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۲۵۳

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ شهید «محمد بروجردی» در سال ۱۳۳۳ در روستای دره‌گرگ از توابع بروجرد متولد شد و در یکم خرداد سال ۱۳۶۲ در جریان دفاع مقدس به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان که در کتاب «میرزا محمد پدر کردستان» به کوشش علی اکبری گردآوری شده است را منتشر می‌کند.

روایت دوازدهم
ما اگر ملاک را بر این بگذاریم که جریان کردستان، با صبر و استقامت زیاد حل خواهد شد و اگر در نظر بگیریم که می‌خواهیم مسلمان باشیم و به حکم خدا عمل کنیم، آن وقت اگر دچار اشکالی شدیم، این در قصد قربت ماست، یعنی منِ بروجردی اگر منحرف شدم، باید در قصد قربت من شک کرد و شک هم هست.

اگر این مأموریت‌ها را که به عنوان یک امانت الهی امروز بر عهده‌ فرد فرد برادران افتاده، به لطف خدا به مرحله‌ی عمل برسانیم، همین، عامل هدایت ما خواهد بود که خداوند عزوجل در بقیه‌ی مراحل شامل حال ما خواهد کرد. رفتن از کردستان واقعا کفران نعمت و خیانت به خون شهداست. مگر کسی آن قدر مصیبت داشته باشد که نتواند بماند. اگر مبنا را بر این قرار دهیم که ما می‌رویم و دیگران می‌آیند و کار می‌کنند، این همان چیزی است که خداوند می‌فرماید: «اگر شما کاری را انجام ندهید، قوم دیگر این کار را انجام خواهند داد، اما بالاخره شما دچار خسران شده‌اید». به خاطر همین مسئله، به لطف خداوند صبر و استقامت کنیم که ان شاءالله خداوند نیز هر چه سریعتر مسئله‌ی کردستان را منتفی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهید بروجردی محمد بروجردی دفاع مقدس مسیح کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در محفل انس و معارف قرآن در جمع کارکنان مجموعه حج و زیارت با اشاره به آیات سوره های ابراهیم و بلد درباره برخی ویژگی های حضرت ابراهیم(ع) از پیامبران اولوالعزم که نام ایشان بارها در کلام وحی ذکر شده است، و مکه سخن گفت.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه به حضرت ابراهیم(ع) دومین‌ پیامبر اولوالعزم  در بیش از 60 مورد در قرآن اشاره شده است، اظهار داشت: حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است و ادیان ابراهیمی پیرو راه آن حضرت هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه سوره ابراهیم به نام آن حضرت است، افزود: زندگی حضرت ابراهیم نه فقط برای آن زمان بلکه همیشه هستی درس آموز است چون هر چه ایشان انجام میدادند مطابق با دستورات الهی و فطرت بشری بوده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر اسلام می فرماید از ابراهیم پیروی کند ، افزود: هر مسلمانی که در بیت الله الحرام  در پشت مقام ابراهیم نماز می خواند گویا آن حضرت را امام خود قرار می دهد و با اقتدا به ایشان نماز اقامه می کند.

وی محتوای آیات 35 تا 41 سوره ابراهیم را علاوه بر دعا ، در برگیرنده مناجات و عرض شکر و سپاس عنوان و به دعا برای امنیت شهر مکه، اصلاح عقیده، دوری از گمراهان و بت پرستان و ستایش خداوند، اقامه نماز، متوجه کردن قلب ها به سوی ذریه آن حضرت در این آیات اشاره کرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سخنان  مقام معظم رهبری در باره حضرت ابراهیم(ع) اظهار داشت: در حج پیش رو ابراهیم شناسی برای زائران در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و مسئولان مربوطه در این زمینه تلاش خواهند کرد.

وی همچنین  محتوای آیه 38 سوره ابراهیم "ربنا انك تعلم ما نخفى و ما نعلن و ما يخفى على الله من شى ء فى الارض و لا فى السماء - پروردگارا!هر چه را نهان و يا عيان كنيم تو مى دانى، و در زمين و آسمان چيزى از خدا نهان نيست " را مناجات گونه توصیف کرد و محتوای آیه 39 را " الحمد لله الذى وهب لى على الكبر اسمعيل و اسحق ان ربى لسميع الدعاء - ستايش خدايى را كه با وجود سالخوردگى و پيرى به من اسماعيل و اسحاق را ببخشيد كه خداى من شنواى دعاست" را شکر و سپاسگزاری به درگاه خداوند دانست.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) در آیات بعدی هم طلب توفیق برای اقامه نماز و دعا برای خود و فرزندان نموده و طلب مغفرت شخصی، خانوادگی و اجتماعی را به پروردگارمتعال عرضه داشته و از خداوند می خواهد که دعایش را قبول كند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به فضیلت و شان نزول سوره بلد اشاره کرد و گفت: این سوره با سوگند به سرزمین مکه که دعای حضرت ابراهیم در مورد امنیت این شهر بوده  آغاز می شود و با بیان صفات اهل ایمان و مومنان صالح از جمله آرامش، صبر و مرحمت پایان می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه انسان در سایه عنایات الهی می تواند کارهای بسیاری انجام دهد، بر لزوم توجه به رویکرد برائت در حج 1403   در پیروی از بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

بر پایه این گزارش، در این محفل نورانی که در آستانه هفته حج برگزار شد استاد حاج مهدی عادلی از قاریان برجسته و بین المللی کشورمان و از اعضای کاروانی قرآنی نور اعزامی به حج 1403  در فضایی معنوی به تلاوت برخی آیات سوره ابراهیم و بلد از کلام الله وحی پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • مفاهیم: فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است