Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته وی اقدام به تهیه این نقشه راه در مرحله اول باعث شد بسیاری از مشکلات و آمار و ارقام منابع آب منطقه تهیه و در بخش‌های باغ، صنعت، زراعت، گردشگری و سایر بخش‌ها به تفکیک نیازسنجی شود. وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیازهای آبی سمیرم به شکل مجزا برای هر چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنازی بزرگ دسته‌بندی و اولویت‌سنجی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سمیرم با بیان این‌که امروز در سمیرم و اصفهان مشکل تخصیص آب وجود ندارد، تاکید کرد: با تهیه طرح سیمای آب امروز به راحتی نوع و مقدار نیازمان از آب منطقه‌ای را می‌دانیم و همین رویکرد آماری و فنی را درخشکسالی و ترسالی‌ها دنبال خواهیم کرد.

عسگریان به خروج بالای یک میلیارد متر مکعب آب از حوضه آب استان در سمیرم اشاره کرد و گفت: این شهرستان اولین حوضه بالادست کارون بزرگ محسوب می‌شود و بخش عمده آب‌های جنوب و جنوب غرب سمیرم به سایر استان‌ها سرازیر است. فرماندار سمیرم همچنین گفت:  مدیریت اداری و سازمانی دنا با محیط‌زیست استان همجوار است اما مسائل حفاظتی آن برعهده شهرستان سمیرم گذاشته شده است. نماینده ارشد دولت در سمیرم ادامه داد: مجزا شدن دو ضلع شمالی در سمیرم و جنوبی در سمت یاسوج موضوعی است که نیاز به مطالعه دقیق و آسیب‌شناسی دارد چراکه قلل مرتفع و بی‌نظیر زاگرس و دنا ملی هستند و شمار زیادی گونه‌های خاص جانوری و گیاهی اختصاصی در دل خود دارند.

عسگریان گلخانه و توسعه این نوع کشت و همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری را ۲ اولویت سمیرم ذکرکرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در سمیرم مانند شهرستان همجوار آن یعنی دهاقان که دارای شهرک گلخانه‌ای بزرگ و شناخته شده‌ای است، وجود دارد. فرماندار سمیرم اضافه کرد: ۵۰ طرح بهمبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در سمیرم افتتاح شد که چند طرح آن کشت‌های گلخانه‌ای بود. به گفته وی تسهیلات بانکی با سود ۶ درصد به متقاضیان احداث گلخانه در این خطه اعطا می‌شود.

موضوع مهم دیگری که فرماندار سمیرم به آن اشاره کرد تعدد آمار گردشگران جان‌باخته در منطقه نمونه گردشگری آب‌ملخ در جنوب این شهرستان بود. عسگریان با بیان اینکه، همه نقاط و طبیعت سمیرم به نوعی جاذبه طبیعی و گردشگری هستند ادامه داد: آب‌ملخ منطقه‌ای خاص با طبیعتی بی‌نظیر است که خاص بودن آن در همین خطرناک بودن مسیر و شیب تند و سخت تخت انتهایی است که گردشگران را به کام مرگ می‌کشاند. وی تصریح کرد: سال گذشته محدوده تخت سلیمان بر روی رود آب‌ملخ فنس‌کشی شد اما حجم سیلاب به‌قدری زیاد بود که همه کارهای انجام شده و تاسیسات را با خود برده بود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تابلوها و امکاناتی در این محدوده نصب شده بود اما ناکافی بودند و علاوه بر خود اداره میراث فرهنگی و گردشگری که اعتبار چندانی ندارد باید بخش خصوصی برای ورود به این منطقه نمونه گردشگری پای کار بیاید تا این مشکلات به کلی رفع شوند. فرماندار سمیرم سپس اشاره‌ای به موضوع سیب و صنایع تبدیلی مرتبط با این محصول باغی داشت و گفت: اگر با یکی از تاجران اصلی میوه کشور که در سمیرم سردخانه دارد به توافق نهایی برسیم یک مجموعه ۱۴ هزار تنی صنایع تبدیلی در کنار سردخانه بزرگ جنوب این شهر احداث خواهد شد. وی تاکید کرد: این شهرستان ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع پاک آب‌بر دارد که به عنوان نمونه راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی پاک در این بخش می‌توانند راهگشا و موثر باشند.

نیمه‌کاره ماندن جاده سلامت یا همان بلوار سلامتی در مسیر منطقه نمونه گردشگری آبشار سمیرم موضوع دیگری بود که در این نشست خبری مطرح شد.
فرماندار سمیرم در این زمینه تصریح کرد: متولی اجرا شهرداری سمیرم بوده و اعتبار از اداره راه و شهرسازی تزریق شد اما پیمانکار صلاحیت نداشت و از ادامه کارش جلوگیری شد. عسگریان با بیان این‌که اعتبار اولیه ۵ میلیارد تومان بود اما ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن در این طرح هزینه شد، ادامه داد: امسال اعتباری برای این طرح در نظر گرفته شده تا شهرداری بتواند یک مرحله از طرح جاده سلامت را به سرانجام برساند.

کد خبر 457869 برچسب‌ها استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • کارگران نقش اصلی در تحقق شعار سال را برعهده دارند
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران