Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@17:57:20 GMT

قاتل رونق نفت شیل آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۴۱۸۱

 کندی رشد تولید نفت آمریکا در طول سال ۲۰۱۹ نمایان شده اما جدیدترین دور افت قیمت‌های نفت، ضربه دیگری بر شرکت‌های دچار کمبود نقدینگی وارد کرده است. قیمت‌های سهام بسیاری از شرکت‌های اکتشاف و تولید به شدت ریزش کرده است به عنوان نمونه سهام شرکت "دوون انرژی" ۲۰ درصد از اواسط سپتامبر افت کرده و سهام "پایونیز نچرال ریسورسز" بیش از ۱۳ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شرکت‌های دیگر افت مشابهی را تجربه کرده‌اند.

اخبار اقتصادی-شمار دکلهای حفاری از سال گذشته ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و حفاری و اشتغال کمتر شده است. طبق گزارش بلومبرگ، نرخ اشتغال سالانه تا اوت تنها ۰.۷ درصد در مقایسه با ۱۱.۴ درصد در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده است. نرخ بیکاری از دو به ۲.۳ درصد رشد کرده و شمار کارکنان حفاری شیل به پایین‌ترین میزان در ۳۰ ماه گذشته رسیده است.

مانع دیگری که برای شرکت‌های حفاری شیل وجود دارد، محدودیت دسترسی به اعتبار است. وام دهندگان به صورت دوره‌ای پایه استقراضی که به تولیدکنندگان نفت و گاز عرضه می‌کنند را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهند. بر مبنای یک نظرسنجی از موسسات مالی و همچنین شرکت‌های نفت و گاز از سوی شرکت "هاینس و بون"، شرکت‌های حفاری شیل پرمیان ممکن است با کاهش میزان اعتبار موجود برای تولیدکنندگان و علاقه مندی بالا به منابع جایگزین سرمایه روبرو شوند. به عبارت دیگر وام دهندگان چندان روی خوشی به آنها نشان نمی‌دهند.

شرکت‌های حفاری شیل بدون سرمایه، مجبورند در بودجه‌ای که برای هزینه برنامه ریزی کرده‌اند صرفه جویی کنند که به معنای حفاری کمتر و در نتیجه تولید کمتر از حد انتظار نفت آمریکا خواهد بود. همچنین به معنای ادامه روند افزایش ورشکستگی‌ها است. تا پایان سپتامبر ۱۹۹ ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز در آمریکای شمالی از سال ۲۰۱۵ وجود داشته و شرکت‌هایی که امسال ورشکسته می شوند بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ بوده‌اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در شرایطی که قیمت نفت در مرز ۵۰ دلار است، برخی از شرکت‌ها نزدیک سطح برابری سود و زیان فعالیت می‌کنند یا در حال ضرر کردن هستند. حتی کسانی که قیمت سر به سر پایین‌تری دارند نیز تاثیر افت قیمت‌ها را حس می‌کنند. در حالی که وال استریت شرکت‌های حفاری شیل را نادیده گرفته و قیمت‌های نفت در محدوده ۵۰ دلار قرار دارند، صنعت شیل آمریکا با کندی فعالیت روبرو شده و حتی ممکن است رشد منفی پیدا کند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مشکلات مالی تولید نفت نفت شیل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد