Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا انصاری دوشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات و موانع مرز کیله سردشت با بیان اینکه رسمی شدن مرز کیله یک معادله‌ دوطرفه است، و عراق کشور مهمی برای ایران است و تلاش می‌شود تا تجارت با آنها گسترش بیشتری پیدا کند افزود: هرچه مرزها آبادتر و ترددهای تجاری در آن پررونق‌تر باشد آرامش بین دو کشور پایدارتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران در گسترش همکاری‌های خود با کشورهای همسایه از اراده جدی برخوردار است افزود: برای رسمی شدن مرزها نیاز است که هر دو طرف تلاش کنند و امیدواریم طرف عراقی نیز در ایجاد زیرساخت های لازم برای مرز کیله سردشت تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در این راستا کشورمان نیز از طریق سفارتخانه عراق در ایران و سفارتخانه کشورمان در عراق تلاش خواهد کرد تا این مرز هرچه سریعتر فعال شود عنوان کرد: از استانداران آذربایجان‌غربی و طرف عراقی می خواهیم تا دیدارهایشان را گسترش دهند و از نزدیک ارتباط بیشتری داشته باشند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق نیز در این جلسه گفت: در شش ماه گذشته روادیدی که در سرکنسولگری در سلیمانیه صادر شده است حدود ۴.۵ برابر رشد یافته است و با تسهیلات روایدی که از شش ماه گذشته آغاز شده شاهد رونق گردشگری بین دو کشور بودیم.

مهدی شوشتری با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات عید قربان روزانه تا سقف هفت هزار روادید هم صادر شد گفت: از سمت ایران به سوی عراق هم گردشگری در جریان است و اتباع ایرانی هم برای گردشگری به اقلیم کردستان سفر می کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در رابطه با مصوبه رسمی شدن مرز کیله سردشت افزود: با رسمی شدن این مرز و فراهم شدن زیرساخت‌های موردنیاز شاهد تحول خوبی در زمینه رونق بخشی به ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، گردشگری و صنعتی در این شهرستان خواهیم شد.

رسول خضری، با بیان اینکه این مرز ظرفیت خوبی را برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه‌ دشمن فراهم می سازد گفت: فعال شدن این مرز حتی می‌تواند در راستای تقویت اقتصادی آذربایجان‌غربی و استان‌های همجوار نیز بسیار اثرگذار باشد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از درایت و توانمندی وزیر امور خارجه کشورمان در عرصه دیپلماسی اظهار داشت: از آقای ظریف انتظار داریم در حوزه اقتصادی مرزنشینان نیز گام‌های اساسی را برداشته و با تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی و بستری‌سازی در این زمینه باب جدیدی در حوزه دیپلماسی را در این حوزه آغاز کنند.

خضری در رابطه با مصوبه کالاهای وارداتی نیز گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت، مصوبه واردات ۱۰۰ قلم کالا را با استفاده از کارت الکترونیکی مرزنشینی صادر کرده است که باید توسط سایر بخش‌های مربوطه اجرا شود که این بحث به صورت ویژه برخی از مشکلات اقتصادی مرزنشینان را مرتفع می‌کند.

فرماندار سردشت نیز در این نشست با بیان اینکه  فعال شدن مرز رسمی کیله در این شهرستان موجب رونق اقتصادی و توسعه این منطقه مرزی در آینده‌ای نزدیک می‌شود گفت: در سال ۱۳۹۷ صادرات از این مرز ۲۷۶ هزار تن بود ولی در سه ماه دوم سالجاری نیز سه میلیون دلار واردات از طریق این مرز انجام شده است.

اقصی نخشی‌پور ادامه داد: مرز کیله با مرکز شهرستان ۱۷ کیلومتر و با اولین شهر عراق در اقلیم کردستان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین مرز به استان‌های «اربیل» و «سلیمانیه» در اقلیم کردستان عراق است که با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر می‌تواند بازار خوبی برای کالاهای صادراتی و نزدیکترین مرز برای رفتن به عتبات عالیات باشد.

فرماندار سردشت با بیان اینکه معابر مرزی این شهرستان قبل از تعطیل شدن ۵۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌داد که با ۲۲ هزار کارت مرزی و حدود ۱۸ هزار دفترچه مرزی در حال فعالیت بودند افزود: با انسداد مرزها  این تعداد مرزنشین که از طریق بازارچه «اشکان» امرار معاش می‌کردند بیکار شدند.

وی با بیان اینکه بازارچه اشکان که توسط دولت به عنوان بازارچه رسمی مصوب شده است هنوز زیرساختی در آن پیاده نشده است بیان کرد: امیدواریم مساعدت‌ها و رایزینی‌های لازم انجام شود تا از ظرفیت این بازارچه در جهت توسعه این شهرستان استفاده شود.

هیات دولت مردادماه سالجاری به پیشنهاد وزارت کشور به استناد قانون امور گمرکی با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر مرز کیله را در این شهرستان زسمی اعلام کرد.

گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ شمسی برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرد؛ این گمرک در ۲۰ کیلومتری شهر «قلعه دیزه» در شمال عراق قرار دارد.  

کد خبر 4740279

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک کیله سردشت وزارت امور خارجه ایران غلامرضا انصاری اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌

امام جمعه بندرعباس گفت: وعده مسئولان در زمینه عملیات نظامی تحقق یافت حال نوبت دولت است تا در زمینه اقتصادی به وعده‌های خود عمل کند و گرفتاری مردم را کاهش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های ‌این هفته نمازجمعه بندرعباس با اشاره به خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت از مردم غزه و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم جامعه نخبگان شامل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های غربی در حال حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. 

وی افزود: این حرکت دانشجویان و آزادی‌خواهی آنان نشان می‌دهد سیاست‌های دوگانه غرب شکست خورده و کشورهای اروپایی و آمریکا حیثیت و آبروی خود را با دفاع از رژیم صهیونیستی از بین برده‌اند. 

امام جمعه بندرعباس گفت: بیداری انسانی در جهان افزایش یافته و رژیم صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را با حمایت آمریکا و سایر هم پیمانانش می کشد اما به زودی رو به زوال خواهد رفت. 

وی در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی تصریح کرد: وعده مسئولان در زمینه عملیات نظامی تحقق یافت حال نوبت دولت است تا در زمینه اقتصادی به وعده‌های خود عمل کند و گرفتاری مردم را کاهش دهد. 

‌مسلمین عبادی زاده در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان گفت: سفر رئیس قوه به هرمزگان سفر پر خیر و برکتی برای استان بود و یکی از معضلات 50 ساله قشم در حوزه اسناد رفسنجان حل شد.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه گمرک و اموال تملیکی که مشکلات کهنه‌ای بودند هم با در دولت سیزدهم و با همراهی دستگاه قضایی کاهش یافته و بسیاری از کالاها تعیین تکلیف شده است. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد