Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلعه تاریخی همت آباد شهرستان اشکذر یزد با تخصیص اعتبار اضطراری مرمت و از تخریب کامل نجات یافت.

به گزارش ایسنا، قلعه همت آباد که در روستایی با همین عنوان و در بخش رستاق شهرستان اشکذر قرار گرفته است، قدمتی متعلق به قرن ۷ و ۸ هجری قمری دارد و مجموعه‌ای شامل مسجد، خانه‌ها، آب‌انبار و کوچه‌های سرپوشیده و بازار است که با برج و بارو و حصار محصور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قلعه یکی از بناهای تاریخی یزد است که به علت قدیمی بودن و آسیب‌های محیطی دچار تخریب شده ولی اخیراً از محل اعتبارات اضطراری میراث فرهنگی استان یزد تامین اعتبار و مرمت شده است.

به گزارش ایسنا، «محمود ادیبان» رییس میراث فرهنگی اشکذر با اشاره به مرمت دروازه شمالی قلعه همت آباد رستاق و ممانعت از تخریب این بنا، اظهار کرد: عملیات مرمت سردر ورودی شمالی این قلعه تاریخی به منظور حفظ آن انجام شد.

وی به اهمیت حفظ اصالت بنا هنگام مرمت آن اشاره کرد و گفت: این عملیات با مصالح خشت و گل به صورت کاملاً سنتی شامل بازسازی سقف ورودی، کنوشکنی، سبک‌سازی، کاهگل و آجرفرش پشت‌بام، استحکام بخشی ستون‌ها، اجرای شرفی و نصب ناودان‌ها انجام شده است.

ادیبان در رابطه با ویژگی‌های این قلعه تاریخی نیز تصریح کرد: قلعه همت آباد در ورودی بخش رستاق بنا شده و دارای حصارهای بلند با ضخامت دو متر و برج‌های حفاظتی دیده‎بانی است که دروازه جنوبی آن تخریب شده و در حال حاضر نیز دروازه شمالی آن مرمت و از تخریب آن جلوگیری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی شهرستان اشكذر يزد قلعه يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • تخریب قلعه «هری‌پاتر» در اوکراین (+عکس)